Forum Vaultu šílené brahmíny http://forum.madbrahmin.cz/ |
|
Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=10&t=1097 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | cheky [ stř dub 28, 2010 10:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Na téhle hře makal tuším Qwerty, Toudi a JaW (?) ještě na minulém fóru (dej mu pámbůh věčnou slávu, dnes zemřelo). V zásadě to je o dost složitější Bang! Dnes jsem to zahrál a je to dost šílené. Ani jedna karta nemůže fungovat tak, jak má a celá hra je extrémně nevyvážená a místy hodně těžká. Půl hodina hraní, kdy mi nepadla žádná zbraň, ale jen perky, mluví snad za vše. ![]() Nicméně nelámu nad tím hůl. Myslím, že nebude velký problém chyby napravit a vytvořit tak dobrou hru do knajpy. Jako zásadní vidím tyto změny: - přidat více zbraní (slabých) - vyřešit AP/JHP munici - odstranit nejednotná pravidla - vrhací zbraně po použití odcházejí - Převést nápisy do vektorové grafiky (nedají se dost dobře číst) - Odstranit duplicitní perky či schopnosti - schopnost=událost. Takže tímto žádám tvůrce hry o požehnání zabývat se nadále zlepšováním, úpravami a propagací hry pod novým názvem "Crossfire". Mým cílem je obsadit niku mezi chystaným PA Bang!em na straně jednoduchých a prostých her a Fallout:TCG na straně her složitých a komplexních. |
Autor: | cheky [ čtv dub 29, 2010 9:16 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Původní hra: http://falloutcg.ic.cz/index.html Doplněná pravidla Zbraně mají tyto kategorie: 1) Chladné 2) Vrhací 3) Střelné (jednoruční) 4) Střelné obouruční 5) Těžké 6) Energetické (Ruší se tedy kategorie energetických obouručních) ![]() Dále jsou odděleny zvlášť Schopnosti a Schopnosti-Perky a to tak, že začerním slovo "schopnosti" ve druhém případě, aby to nemátlo. A nyní ke zrušeným kartám. Ve hře není možnost být ozářen (leda Zamořeným územím), přesto existují karty Odolný proti radiaci a Rad-Away. Nemají význam. Ve hře není možno být otráven, takže perk Pojídač hadů a předmět Protijed postrádají smysl. Perky Mrzák a Poznamenaný poškozují svého nositele a není zde jediný důvod, proč by je soudný člověk používal a nevyhodil rovnou z ruky do Pustiny. Takže je ruším také. Předmět Paklíč se může použít jen ve spojení se Schopností Paklíč. Výsledkem je příjem 1 karty z Vaultu do Inventáře. To je velmi málo na použití dvou karet, když jiné dvě karty mají každá sama o sobě ještě větší efekt (výběr libovolné zbroje či zbraně z Pustiny a výběr 2 karet z Vaultu). Takže ruším obě paklíčové karty. Perk Stará smažka se vztahuje na drogy, ale ty zde jsou zastoupeny toliko Psychem, takže nemá význam. Perk Přítel zvířat je celkem slabý, když jsou ve hře pouze dvě zvířata. Perk Silná záda je také zbytečný, když existuje perk Balič. Krom toho, 5 karet v inventáři stačí (Takže zruším i pravidlo o tom, že spolubojovníci rozšiřují inventář). Následující předměty: Psycho, Ovoce, Láhev vody, Stimpak, Lékárnička, Superstimpak a Nuka-Cola mění kategorii na Schopnost, čímž zcela ruším kategorii Předmět jako zmatečnou a zbytnou. Vím, že říkat o Stimpaku, že to je schopnost, zní blbě, ale mechanismus Schopnosti je odpovídající - je použita Bytostí jednou a pak jde do Pustiny a v daném kole nemůže Bytost útočit. Láhev vody si v popisku nechá klauzuli "Vyléčí 1 život" a zbytek si škrtne, protože léčit 3 HB každým kolem a nemizet je příliš silná vymoženost. Další úpravy - perk Zloděj si maže klauzuli o otvírání zámků, ježto ve hře žádné zámky nejsou. Perk Bonus v boji na dálku si změní omezení z "Pušky, Raketomet" na "Obouruční a těžké", protože ve hře je puška jen jedna a raketomet žádný. Schopnost Akční hoch se mění na Perk s tím, že se ruší druhá polovina účinku. Zůstává tedy pouze "Bytost může vyložit dvě karty za kolo." A ve všech kartách bude třeba opravit gramatiku, interpunkci a Velká Písmenka. Seznam odstraněných karet: Pojídač hadů Odolný proti radiaci Rad-Away Protijed Paklíč Paklíč Stará smažka Přítel zvířat Silná záda |
Autor: | JaW [ čtv dub 29, 2010 9:36 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Jen dodám, že s tímhle nemám nic společného. Když už něco budu někdy v budoucnu dělat, tak to bude určitě nějaká "deskovka". |
Autor: | cheky [ čtv dub 29, 2010 9:52 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Jo, mě zmátl ten e-mail Jaw@wo.cz, který je na stránkách uvedený. Jinak tam chybí podpis, takže nevím... Co se týká deskovky ze světa Falloutu, tu mám rozdělanou, momentálně stojí na tom, že nemám po večerech čas přepsat událostní karty a odzkoušet ji. Však má tady vlastní topic, tak kdybys měl zájem, počti si nebo ti o ní napíšu víc. ---- Karty Bytostí: Karty Mutant a Rhombus jsou provázány na sebe, ale není nijak ošetřeno co se stane, když bude mít obě karty jeden hráč. Takže ruším jejich antagonistické funkce a dělám z nich Spolubojovníky. ![]() ![]() Následující karty se v balíku budou vyskytovat vícekrát: Láhev vody +3 Ovoce +5 Noc +2 Kožená zbroj +1 Kožená bunda +2 Vrhací nůž +3 Bojový nůž +4 Oštěp +2 Granát +4 Krysa +1 |
Autor: | cheky [ čtv dub 29, 2010 12:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Právě odehraná hra ukázala, že základní balíček je dobrý pro tři hráče, hra pak trvá asi hodinu. Perky Mrzák a Poznamenaný se vracejí do hry - jednoduše s tou poznámkou, že perkem je možno obdařit nejen sebe, ale také protivníka. ![]() Součástí hry je poznámkový bloček, do nějž se vypisují životy hráčů, postav s mnoha životy a zbrojí (je nutno odlišovat životy zbrojí a životy postavy). Je to trošku složité, ale dá se to ukočírovat. Pro životy postav používáme žetony v podobě nábojnic, nazýváme je živáky (stojící nábojnice) a mrtváky (ležící). Když postava s 20 HB dostane zásah laser gatlingem, tak se na její kartu umístí pět živáků, protože to znamená, že postavě zbylo pět životů. Když postavu s dvaceti životy zasáhne granát, tak dostane dva mrtváky, protože to znamená, že má aktuálně 20-2 životů, tedy 18. V případě hry jen dvou hráčů je dobré vzít jen půlku balíčku. Upilovaná brokovnice je obouruční zbraň. 10mm SMG je jednoruční zbraň. Nájezdníci se vztahuji na jednoruční i obouruční střelené zbraně, ale už ne na těžké ani energetické. |
Autor: | cheky [ čtv dub 29, 2010 1:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Když obrázek upravím v malování, tak se zmenší! ![]() |
Autor: | Bitchking [ čtv dub 29, 2010 1:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Nejspíše to rozhodí rozlišení obrázku. |
Autor: | cheky [ čtv dub 29, 2010 2:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Asi jo. Ale naštěstí jsem to pak v Open Office natáhl zpátky. Ale i tak by bylo krásné udělat to znova ve vektorové grafice... |
Autor: | werty [ čtv dub 29, 2010 4:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Fíha! Díky Chekotayi! Já myslel, že hra už upadla v zapomnění. jaw@wo je můj defaultní email. Původně jsem se chtěl zaregistrovat pod tímto nickem, ale už byl obsazený ![]() ![]() Jinak ten dík nahoře patřil ke tvé recenzi-připomínkám. Je mi jasné, že hra není dokonalá a jsem rád, že se k ní konečně někdo vyjádřil. Jinak počet předmětů v balíčku není určen, takže jich klidně může být více. Co se schopností, perků atd. týče některé byly vytvořeny pro události, které jsem nakonec do balíku nezařadil a taky jsem si říkal, že by se časem mohl rozšířit o další, kde by byly využity. Chtěl jsem, aby hra byla co nejjednodušší a přitom zábavná. Teď, když konečně někdo hru vyzkoušel, mohl bych na kartách zapracovat. Škoda, že začalo jaro, bylo by víc času. Jináč s kartami mi tenkrát pomáhal jen toudi, myslel jsem si, že to bude nějaký klučík ![]() |
Autor: | cheky [ pát dub 30, 2010 7:39 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Asi ti bude přidělena originální přezdívka. ![]() ![]() Včera, po další hře, mne napadly nějaké další úpravy. Jde teď hlavně o určitě zjednodušení hry, zahlazení "drhnoucích" částí a také profilaci hry. Myslím, že mohu odtajnit, že Fallout: TCG projekt se znovu rozbíhá a že snad již brzy bude k dispozici komplexní karetní hra pro náročné hráče. Proto se snažím upravit Cossfire tak, aby nesoupeřil o pozici, ale naopak aby se oba projekty doplňovaly. Děkuji za pochvalu, až se vrátím z přednášky, dopíšu další postřehy. :) |
Autor: | cheky [ pát dub 30, 2010 12:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Dnes večer mám v plánu vyzkoušet hru ve více než třech hráčích, hrát se bude s tímto balíčkem: http://is.muni.cz/www/184639/4002698/ro ... vydani.pdf Pokud se ti bude chtít pár karet vyrobit, tak už žádné další Perky ani Schopnosti (leda by to byly nějaké superšpeky pracující s tím, co už existuje), ale klidně ještě nějaké drogy a zbraně, hlavně slabé - šikla by se třeba pistole (2×), případně šipková pistole (vyřadí postavu na jedno kolo). A také nějaké karty, které by reprezentovaly postavu hráče (napadl mě obrázek z konce F1 - hrdina odcházející do pouště). Obecně by všechny karty potřebovaly lifting. všechny obliny v nich jsou totiž po tisku kostrbaté a nepěkné. Také by to chtělo nějak graficky odlišit karty Perků a Schopností, například tím, že by Perky byly na jiném podkladu. A přinejmenším pro perky a schopnosti použít nové vektorové obrázky. Uvažuju taky nad nějakým zjednodušením ubráním karet, ale myslím, že ve více hráčích to bude v pořádku. A konečně uvažuji také o přejmenování Schopností (kam podle mne patří i původní Předměty) a možná i Událostí na "Akce" "Akce - použij psycho" nebo "akce - krádež". Stejně tak všechny podkategorie Bytostí zrušit a nechat jenom Bytost. Měl jsem dojem, že když Bytost použije Schopnost, již nemůže útočit, ale nikde v pravidlech jsem to zpětně nenašel, takže jsem si to asi vymyslel... tak to neplatí. :) Je možno použít Schopnost ("Akci") i útok jednou Bytostí v jednom kole. Jo a Vůdce by měl mít v citaci to klasické "Myslíš, že můžeš zničit mě? Zničit? Mě?!" ![]() |
Autor: | viky [ sob kvě 01, 2010 9:45 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Vůdce je velmi silná postava, jeho držitel nevyhrál jen 1 hru ze všech odehraných (+1 nedohranou). ![]() |
Autor: | werty [ sob kvě 01, 2010 3:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Protihráči neměli Rhombuse? |
Autor: | viky [ sob kvě 01, 2010 5:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
Někdy ne. ![]() edit: Ahá! Toho, že má schopnost "zabije 1 mutanta", jsme nějak nevyužívali. ![]() |
Autor: | werty [ sob kvě 01, 2010 6:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vítr Apokalypsy - Fallout: Crossfire |
To je škoda. Není nad to zahrát Rhombuse ve chvíli, kdy má protihráč Vůdce vyzbrojeného gatlingem a zbrojí ![]() |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |