Tohle se zjevilo v novinkovači:
Autor: Pejda
Header: PRAVIDLA KARAVANY
Zdroj(text nebo html odkaz): opsáno ze hry
PRAVIDLA KARAVANY
TVORBA BALICKU
Balíček na Karavanu obsahuje alespoň 30 karet z jedné, či více tradičních sad herních karet. Balíček může obsahovat libovolné množství karet libovolného typu - jak to vyhovuje strategii hráče - ale nesmí duplikovat karty z jedné sady. Například je přijatelný pikový král ze sady A a pikový král ze sady B, ale nelze použít víc než jednoho pikového krále ze sady A.
PRAVIDLA
Karavanu hrají dva hráči, kteří tvoří tři opoziční hromádky ("karavany") karet s čísly. Cílem je překonat protivníkovu karavanu vyšší hodnotou karet s čísly, aniž by karavana byla příliš malá (pod 21) nebo příliš velká (přes 26).
Na začátku hry si každý hráč lízne z balíčku osm karet a do každé karavany umístí kartu s číslem nebo eso. V počátečním kole nemohou hráči odhazovat karty.
Jakmile oba hráči položí základ všem třem svým karavanám, mohou ve svých následujících kolech provést JEDNU z následujících operací:
1. Zahrát jednu kartu a líznout novou kartu ze svého balíčku.
2. Odhodit jednu kartu a líznout novou kartu ze svého balíčku.
3. Zrušit jednu ze tří karavan tím, že odstraní všechny karty z dané hromádky.
Karavany mají směr, numericky vzestupný nebo sestupný a barvu. Barva je určena první vyloženou kartou, směr druhou. Všechny následující karty musí dodržovat numerický směr nebo odpovídat barvě předchozí karty. Karty o stejné numerické hodnotě nelze hrát v pořadí bez ohledu na barvu. Karty s figurami lze přikládat k numerickým kartám v karavaně a mají různé efekty.
HODNOTY KARET
Žolík: Hraje se na eso a 2 - 10. Efekt je závislý na tom, zda se jedná o číselnou kartu, nebo eso (viz níže). Na jednu kartu lze zahrát víc žolíků.
Eso: Hodnota 1. Žolík zahraný na eso odstraní ze stolu všechny ostatní karty bez figur v barvě esa. Tj. žolík zahraný na pikové eso odstraní ze stolu všechny pikové karty vyjma karet s figurami a dotyčného esa.
2 - 10: Uvedená hodnota. Žolík zahraný na tyto karty odstraní všechny ostatní karty stejné hodnoty ze hry. Tj. žolík zahraný na srdcovou 4 odstraní ze stolu všechny 4 vyjma dotyčné karty.
Kluk: Hraje se na eso a 2 - 10. Odstraní danou kartu a všechny karty s figurou na ní zahrané.
Královna: Hraje se na eso a 2 - 10. Obrátí aktuální pořadí ruky a změní aktuální barvu ruky. Na jednu kartu lze zahrát víc královen.
Král: Hraje se na eso a 2 - 10. Přidá podruhé hodnotu dané karty. Tj. král zahraný na 9 přidá k dané ruce 9. Lze zahrát víc králů na jednu kartu a hodnotu opakovaně násobit. Tj. 4 + král = 8. 4 + 2 králové =16.
VYHRA
Karavana hráče je považována za prodanou, když je její hodnota větší, než 20 a menší než 27. Druhý hráč může přesto nabídku přebít zvýšením hodnoty opozičního balíčku (za předpokladu, že jeho hodnotu udrží v rozsahu 21 - 26). Jakmile se prodají všechny tři soupeřící karavany, hra končí. Pokud se hodnoty jednoho páru karavan ze tří rovnají, hra pokračuje, dokud nebudou prodány všechny karavany. Hráč, který prodá dvě a více karavan, vítězí.
O co jde jsem se ale dozvěděl až tady:
http://www.eurogamer.cz/articles/karetn ... -new-vegasZde tedy je původní článek:
http://au.xbox360.ign.com/articles/111/1119257p1.html