Tohle je velice zajímavý kousek.

Chance Vought Corsair F4U-5NL, civilní registrace F-AZYS patří k první generaci stíhaček pro noční stíhání/činnost za každého počasí. Společnost mu dělají noční sovy Ju-88, Me-262, Mosquito, to jsou však ještě nedokonalá evoluční stádia, s jednosedadlových stroůj to budou právě americké mašiny F6F. Tento konkrétní krasavec patří skupině MeierMotors a má za sebou zajímavou historii:
Corsair výrobního čísla #124541 byl postaven v roce 1950 pro námořnictvo USA, o dva roky pozdějibyl přeplaven do Japonska a předán letectvu americké námořní pěchoty. Odtud vzlétal k nočním útokům nad Severní Koreu.
Později v roce 1952 byly F4U nahrazeny F4D Skyknight a 124541 se s 122 bojovými hodinami na účtu vrátil zpátky do Spojených států. V zimě plul zase do Japonska a na jaře 1953 zase do Států, kde ho dostalo námořnictvo. Odlétal zde dalších 86 hodin. V roce 1956 byl přepsán na NAS (základnu válečného loďstva) NART Bigmingham. Odlétal ještě 64 hodin, než byl definitivně odepsát ze stavu létajícího inventáře a uskladněn. V tu chvíli měl za sebou 86 měsíců života a 1 039 letových hodin. Spadl do kolonky "přebytečný" a byl prodán do Argentiny.
S taktickým číslem 2-A-202 (inventární číslo No0433) sloužil od roku 1959 u 2 Esquadrilla de Ataque. Později dostal nové taktické číslo (3-A-204) a sloužil na palubě letadlové lodi ARA
Independencia (ex-HMCS
Warrior, ex-HMS
Warrior, třída lehkých flotilových letadlových lodí
Colossus, kýl položen 1942, sešrotována 1971).
V roce 1964 měla stíhačka nehodu při přistávání (Corsairy jsou pověstné svou divokostí, když dojde na záchytné lano) a v roce 1966 byl odepsán z létajícího inventáře a odeslán do námořního muzea El Tigre.
Muzeální kousek byl v roce 1991 prodán sběrateli ve Francii, kam doplul v roce 1994. Prošel rekonstrukcí do podoby F4U-7 od Aéronavale. Nyní již dostal svou registraci F-AZYS a sériové číslo 133704.
V roce 2009 (mimochodem, osm let po odepsání poslední lodě třídy
Colossus) jej koupili MeierMotors / Max Alpha Aviation, kde jej létal Ramon Josa.
V roce 2010 se ukázal na leteckém dni 100 ans Aéronavale" v Hyères a v Duxfordu. Následně prošel totální generálkou, včetně odstranění všech nátěrů kvůli kontrole koroze. Majitel jej následně chtěl nastříkat lesklou tmavě mořskou modrou (FS 15042), ale když se dozvěděl, že jde patrně o posledního ptáka svého druhu, přistoupil na matnou čerň.
V roce 2011 se opět vznesl.
https://www.youtube.com/watch?v=L0UNVZmYsNY