Forum Vaultu šílené brahmíny
http://forum.madbrahmin.cz/

Fallout 1 - FIXT 6.2a CZ - test pls
http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=17&t=11316
Stránka 1 z 2

Autor:  Khalashnikovf [ úte úno 12, 2013 12:05 am ]
Předmět příspěvku:  Fallout 1 - FIXT 6.2a CZ - test pls

Ahoj, v rámci čekání na Fallout 2 RP2.2 a češtiny na něj jsem se rozhodl dát do kupy češtinu na FIXT mod.

Vás Šílence Brahmiňáky bych rád poprosil o vyzkoušení funkčnosti a souvislosti textů

Testování by se mělo asi nejvíce týkat nových questů a postav, ale i stávajících postav.
| SPOILER
_____________________________________________
- Některé nové texty jako např. pro atraktivně vypadající chalany u Tandi a Lori v BoS je potřeba ověřit.
- Šlapky v Hubu
- Bobův stánek a jeho udání šerifovi
- Více "komplexní" dialogy pro hloupé postavy s INT pod 4 :)
- Inteligentní rozhovor s Masterem, který by měl nyní plynout více dynamicky
- Podrobnější popisky u Nájezdníků některým postavám
- Také se snažím o kompletní zneutralizování pohlaví z konkrétních textů, občas to vyžaduje velký zásah do textu, ale poselství zůstává pořád stejné.[/code]
_____________________________________________


Invazní proces mutantů nyní probýhá takto:
| SPOILER
_____________________________________________
Kód:
Pohřebiště padne po 90. dni hry
Nekropolis klasických 110 dní
Hub ve 140. dni
BoS po 170 dnech
Junktown ve dni 200
Shady Sands po 230 dnech
a nakonec Vault 13 jak to bylo původně celé zamýšleno ve dni 500.

Všemu se dá zabránit zničením FEV nádrží

Pokud si chcete tyto hodnoty změnit, např na vyšší, najdete to v souboru
Fallout 1\DATA\DATA\VAULT13.GAM

Jsou to tyto položky:
Kód:
FOLLOWERS_INVADED_DATE    :=90;   // (148)
NECROPOLIS_INVADED_DATE   :=110;  // (149)
THE_HUB_INVADED_DATE      :=140;  // (150)
BROTHERHOOD_INVADED_DATE  :=170;  // (151)
JUNKTOWN_INVADED_DATE     :=200;  // (152)
SHADY_SANDS_INVADED_DATE  :=230;  // (153)
VAULT_13_INVADED_DATE     :=500;  // (154)


Trošku mě tu zároveň trápí tato položka:
Kód:
DAYS_TO_VAULT13_DISCOVERY :=180;  // (9)   // How long before the vault is discovered?

Nějak si nemohu vybavit, že by mi Vault jen prostě objevili a něco z toho plynulo?!?
Ale FIXT autor jí též upravuje násobky jako počty dní u invaze
_____________________________________________

Hře to opravdu dodává na mnohem tužší atmosféře.



Kód:
https://www.dropbox.com/s/ufkwoztk7wui1gz/Fallout%20CZ%20-%20FIXT%206.2.rar


FIXT můžete stahovat zde:
Kód:
http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=57362


A poté už jen potřebujete čistou instalaci opatchovaného Falloutu na 1.2

Prosím pomoc.
Ve hře se zopbrazují texty anglicky, ale já je nikde zaboha v těch souborech nemohu najít, najde se dobrá duše a pomůže mi je objevit?
Některé fráze:
| SPOILER
výlečen z otravy samovolně: "The poison has left your system"
zkoumání šlapky v Hubu "Upon further inspection ..." a dál
Když se šlapky v Hubu zeptáte kolik za to chce ... "XX caps"
hovoříte na psa "Move aside buddy. Good boy." a "Stupid mutt!"

Záhada vyřešena, jsou skovány přímo ve skriptech. Takže buď úprava jich an ebo raději počkat na novou verzi a teď jen tak provizorně...

EDIT 27.10.2013 - Aktualizoval jsem překlad zde pro nejnovější verzi 6.2

Autor:  JaW [ úte úno 12, 2013 9:49 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Jen bych chtěl upozornit, že mixování modifikací ve Falloutu je hodně složitá věc, která vyžaduje hodně práce a znalost falloutích souborů. Ani u toho nejjednoduššího modu nejde prostě jen nakopírovat obsah do adresáře a hrát.
Určitě nejde udělat čeština pro třeba již zmiňovaný FIXT tak, že se soubory s češtinou nakopírují přes modifikaci (Každý řádek v dialogu patří k jinému skript)...pro to ty ERROR ERROR hlášky. Je potřeba porovnat všechny (nejen) textové soubory a podle toho texty pracně a zdlouhavě upravit.

Autor:  Khalashnikovf [ úte úno 12, 2013 10:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Já právě u toho FIXT dostával ERROR i v originál ENG jazyce :)
Nicméně včera v noci jsem se ještě hrabal v tom FIXT a myslím, že to na to půjde posadit nakonec.
Měla by nyní dokonce vyjít brzy nová verze, buď 5.4a nebo rovnou 6.0a
Tak uvidíme.
Každopádně tahle sestava modů by si navzájem neměla protiřečit, protože 1.2.5 Update je doladění původního Falloutu o postavy. Na to 1.3.5 odlaďuje chyby. a Přes to vše je defakto pokračování 1.2.5 a to v podobě Restoration Projectu 1.01b, která je vyžaduje 1.3.5 a zároveň dolaďuje 1.2.5. No a pak NPC ladí též s 1.3.5 a NoChild a End už s tamtěmi mody nemají tolik splečného a neměli by se ovlivňovat.

Autor:  JaW [ úte úno 12, 2013 10:39 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Khalashnikovf píše:
Já právě u toho FIXT dostával ERROR i v originál ENG jazyce :)
Nicméně včera v noci jsem se ještě hrabal v tom FIXT a myslím, že to na to půjde posadit nakonec.
Měla by nyní dokonce vyjít brzy nová verze, buď 5.4a nebo rovnou 6.0a
Tak uvidíme.

No a jakým stylem tu češtinu teda děláš? Jestli ji vezmeš a nakopíruješ do anglické verze (jakékoliv, pro kterou nebyla vytvořeno), tak je to špatně.

Khalashnikovf píše:
Každopádně tahle sestava modů by si navzájem neměla protiřečit, protože 1.2.5 Update je doladění původního Falloutu o postavy. Na to 1.3.5 odlaďuje chyby. a Přes to vše je defakto pokračování 1.2.5 a to v podobě Restoration Projectu 1.01b, která je vyžaduje 1.3.5 a zároveň dolaďuje 1.2.5. No a pak NPC ladí též s 1.3.5 a NoChild a End už s tamtěmi mody nemají tolik splečného a neměli by se ovlivňovat.

S logikou ohledně patchů kolem Falloutů nepochodíš. Zrovna ten Fallout Update Mod v1.2.5 se nemá rád s ničím viz http://falloutmods.wikia.com/wiki/FO_Mods_FAQ
Někde tady by měl být postup co na sebe můžeš naplácat http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=36219

Autor:  Khalashnikovf [ úte úno 12, 2013 11:24 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Soubory kontroluju v Beyond Compare a případně dopracovávám. Nepřekopírovávám to hromadně.
Bohužel toho 1.2.5 se obávám, že nebude kámoš mno (Nicméně prozatím funguju a to hraju za ukecanou gamblerku)
Nicméně FIXT si s tím docela dává práci a já už to začínám přepracovávat na tuto verzi.

Autor:  JaW [ úte úno 12, 2013 11:35 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Khalashnikovf píše:
Soubory kontroluju v Beyond Compare a případně dopracovávám. Nepřekopírovávám to hromadně.
Bohužel toho 1.2.5 se obávám, že nebude kámoš mno (Nicméně prozatím funguju a to hraju za ukecanou gamblerku)
Nicméně FIXT si s tím docela dává práci a já už to začínám přepracovávat na tuto verzi.

Dej si do jedné složky jen rozbalený 1.2.5 a do druhé ty patche, dej porovnat soubory a hned uvidíš, kde je problém.

Autor:  Khalashnikovf [ úte úno 12, 2013 11:57 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Jak už sem řekl, budu to upravovat pro FIXT :)
Protože co se textů týká, tak FIXT víceméně přidává jen svých pár lajn navíc a jinak opravuje pouze gramatiku po původních programátorech. Občas se tam objeví nějaká přepracovaná věta od něj, tak ji taky zapracovávám.
Jde to vcelku rychle.

Autor:  JaW [ úte úno 12, 2013 12:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Ještě jeden malý detail. Čeština pro Fallout 1 je otřesná :D Tohle http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=36&t=878 je jen slabý odvar oproti jedničce ::beer

Autor:  Khalashnikovf [ úte úno 12, 2013 12:34 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Jsem si toho vědom, využívám překladu z 134, který nepředpokládám, že by byl o tolik jiný, než původní.
Nicméně tak veliké zásahy do překladu neplánuju dělat. Leda že bych si někdy někde všiml opravdu nějaké příšernosti :)

Autor:  JaW [ úte úno 12, 2013 12:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Khalashnikovf píše:
Jsem si toho vědom, využívám překladu z 134, který nepředpokládám, že by byl o tolik jiný, než původní.
Nicméně tak veliké zásahy do překladu neplánuju dělat. Leda že bych si někdy někde všiml opravdu nějaké příšernosti :)

jj, máš pravdu. 1.3.4 se od původního moc neliší. V podstatě se jen dopřeložily nové věci a jak říkáš, když se na něco narazilo, tak se to opravilo.

Autor:  Khalashnikovf [ úte úno 12, 2013 2:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Nejvíc mě tam štve v tom původním překladu to, že občas tu větu nezaonačili aby zněla neutrálním rodem. Je to sice občas prasárna něco tak ztočit, ale nakonec se to dá, a čím víc to tak člověk píše, tím víc i tak mluví :D

A teď sem narazil na upravené texty Boba z Hubu a sním bude teď větší sranda.
Jen je fakt těžký přeložit když na tebe řve Look asshole... (přeložil sem to jako Hele ty svině... - to mě přijde jako nejtrefnější a zároveň neutrální)
Nebo nějaké tipy jak tyto přímý oslovení ztáčet na neutrál? :)

Autor:  JaW [ úte úno 12, 2013 7:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - 1.2.5CZ,1.3.5CZ,ResPr1.01bCZ,NPC3.5CZ Test p

Takové věci se bez kontextu těžko překládají.

Autor:  Khalashnikovf [ stř úno 13, 2013 6:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - FIXT 5.3a CZ - test pls

Tak, Beyond Compare se ukázal jako vysoce efektivní nástroj pro práci s takovým množstvím souborů a proto zde předkládám upravenou verzi češtiny právě pro
Nejaktuálnější mód FIXT 5.3a
Více v prvním příspěvku :)

Autor:  lacius [ stř čer 12, 2013 12:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - FIXT 5.3a CZ - test pls

Me ta cestina funguje spatne: Zobrazovani pismen s hackama, jakoby chybely fonty... nehratelne...
na druhou stranu muzu potvrdit nekompatibilitu cestiny 1.3.4 s FIXT patch-balikem. Dostal jsem se k chipu, a Vaultaci mi doma nechteli otevrit. Z velina me to vzdycky teleportovalo ke vstupu do jeskyne a tam pred vraty pocitac rekl jenom "Error". Takze nazdar sejvy a jede se nanovo :)

(win7 64bit, instalace 1.3.4 z FCollection ze Score)

Autor:  Khalashnikovf [ sob črc 27, 2013 5:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fallout 1 - FIXT 5.3a CZ - test pls

lacius píše:
Me ta cestina funguje spatne: Zobrazovani pismen s hackama, jakoby chybely fonty... nehratelne...
na druhou stranu muzu potvrdit nekompatibilitu cestiny 1.3.4 s FIXT patch-balikem. Dostal jsem se k chipu, a Vaultaci mi doma nechteli otevrit. Z velina me to vzdycky teleportovalo ke vstupu do jeskyne a tam pred vraty pocitac rekl jenom "Error". Takze nazdar sejvy a jede se nanovo :)

(win7 64bit, instalace 1.3.4 z FCollection ze Score)


Jsi si jistý, že používáš FIXT místo té Score sbírky?


Novinka:
Dostali se mi do rukou texty k nové verzi FIXT, překlad upravím, ale velice rád bych provedl nějaký lepší test ve více lidech, protože by čeština mohla být zahrnuta přímo v instalátoru FIXT modu.
K tomu se váže moje druhá část: Komu všemu se mám ozvat, zda-li je "právně-legálně" klidný a nevadí mu takovéto uveřejnění překladu?
Bylo by super mít náš jazyk přímo v instalátoru ofiko.

Více info o vydání blížící se nové verze: http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=57362&start=680

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]