valcik píše:
ak
nefunguje link z NMA fóra, treba dať namiesto "www" "archive"
Master.dat structureExtracting the Fallout 2 .dat filesako na to (postup, čo dal Continuum), ale mnou upravený tak, aby fungoval
- otvor FRM vo Frame Animatore
- ulož to ako FPR
- edituj BMP súbor
- otvor FPR vo Frame Animatore
- pridaj upravený BMP súbor "Add Frames" (ctrl + A)
- zmaž prvý súbor (originál)
- urči priehľadnú farbu (Edit/ Options/ Sample/ OK- pipetou klikni na farbu)
- vytvor nanovo FRM (prepíš starý, ale POZOR, aby zdrojový súbor nebol označený ako read- only, lebo ho neuložíš

)
moja skrátená verzia úpravy obrázkov do Falloutu2potrebujete k tomu okrem nekonečnej trpezlivosti a chuti do roboty
iba MS Paint

a Frame Animator 2.51
Editory potrebné k práci s FRM:
editory.zip
tu je ešte gif animator, aby sa dal spraviť z animovaného .frm súboru animovaný gif na pozeranie,
jednotlivé .bmp súbory treba skonvertovať na .gif súbory, tie naskladať za sebou do animatora a ak sa vám bude
zdať, že ide rýchlo, treba vysvietiť všetky súbory (Ctrl+ L) a v záložke Image (Options/ Animation/ Image)
zmeniť Duration (1/100s) z nuly na niečo, treba experimentovať, začnite trebárs na 15/100s
http://www.megaupload.com/?d=HM8FHNYJpozor, tu je popísaný postup,
ktorý používam ja, každý z vás má vlastný (čítaj určite lepší),
ktorý vám najlepšie vyhovuje, takže toto celé berte výlučne orientačne
najprv teória: obrázky v hre sú uložené v dlaždiciach (tiles) vo formáte .frm,
čo je v podstate skomprimovaný 24- bitový .bmp obrázok + hlavička s údajmi
o nejakej 256 farebnej palete s príponou .act (.pal), hra používa svoju paletu default.act
a napr. helpscreen (klávesa F1) má tiež vlastnú paletu helpscreen.pal
POZOR! v hre sa vyskytuje viacero farebných paliet, F1 má vlastnú a F 2 tiež, tak si ich nepomýľte,
lebo potom to vyzerá divne (obe palety majú rovnakú veľkosť
)
taktiež zbrane, ktoré sa zobrazujú v slote 1/ 2 používajú vlastnú farebnú paletu color.pal,
pri použití hernej palety default.act je to tmavšie
http://www.google.ie/search?hl=en&rlz=1G1GGLQ_ENIE347&q=Fallout+2+palettes&btnG=Search&meta=&aq=f&oq=http://modguide.nma-fallout.com/http://falloutmods.wikia.com/wiki/Pal_fileshttp://fkmoddingstudio.4t.com/Palettes.htmcelé si to uvedieme na "jednoduchom" príklade prerobenia nápisu na ceduli vo Vault City
najprv treba zistiť, kde sa nachádzajú a ako sa volajú súbory, ktoré treba prerobiť
cesta k nim v tomto prípade je:
C:\Program Files\BlackIsle\Fallout2\Restoration Project 1.2 CZ b2\data\Art\tiles
a sú to tieto súbory:
VCRB016.FRM, VCRB017.FRM, VCRB018.FRM,
VCRB025.FRM, VCRB026.FRM, VCRB027.FRM,
VCRD009.FRM, VCRD010.FRM, VCRD011.FRM, VCRD012.FRM,
VCRD017.FRM, VCRD018.FRM, VCRD019.FRM
ktoré si prekopírujeme do pracovného adresára, kde s nimi budeme ďalej pracovať
všetkých 13 .frm súborov postupne po jednom otvoríme v programe Frame Animator
cez
Files/ Open project ... Ctrl+O a následne uložíme cez
Files/ Save Project ... Ctrl+Stzn., že program do adresára vytvorí hlavičku .fpr a samotný .bmp obrázok,
ktorý si
otvoríme/
upravíme/
uložíme v Painte (všetko
originál), farbu pozadia zvolíme
nejakú echt hnusnú, čo sa v hre nevyskytuje (napr.
cyklámenovú FF00FF), upravíme obrázok
a uložíme, toto spravíme postupne zo všetkými obrázkami a zasa spustíme Animator
znovu otvoríme projekt cez
Files/ Open project ... Ctrl+O ale teraz vyberieme
.fpr súbor,
v ľavom okne je názov použitého .bmp obrázku (v tomto prípade originálu)
a my ho musíme zmazať, tzn. označiť myšou a stlačiť
Delete na klávesnici
potom cez
Edit/ Add Frames ... Ctrl+A vložíme náš upravený .bmp súbor,
ktorý sa nám ukáže v pravom okne a treba už len zadať transparentnú farbu
(cyklámenovú) cez
Edit/ Options, kde v
Transparent Color vyberieme
Sample,
potvrdíme
OK a klikneme vľavo dole na
pipetu, s ktorou vyberieme cyklámenovú,
ktorá sa tým pádom stane priehľadnou, teraz stačí vytvoriť upravený .frm súbor
cez
File/ Create FRM, vybrať potrebný súbor, dať
Save, potvrdiť prepísanie
a toto spraviť postupne tiež z ostatnými súbormi, nakopírovať do pôvodného adresára
C:\Program Files\BlackIsle\Fallout2\Restoration Project 1.2 CZ b2\data\Art\tiles
a po spustení hry sa môžete kochať výsledkami svojej práce

veľa šťastia

v prípade záujmu môžem dodať aj podrobný obrázkový step-by-step návod,
ale tam bude určite oveľa viac mojich nezáživných kecov
