Forum Vaultu šílené brahmíny http://forum.madbrahmin.cz/ |
|
Návod na úpravu obrázkov/ dlaždíc/ tiles do hry Fallout 2 http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=17&t=861 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | toudi_sk [ stř pro 16, 2009 8:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Návod na úpravu obrázkov/ dlaždíc/ tiles do hry Fallout 2 |
valcik píše: ak nefunguje link z NMA fóra, treba dať namiesto "www" "archive" Master.dat structure Extracting the Fallout 2 .dat files ako na to (postup, čo dal Continuum), ale mnou upravený tak, aby fungoval - otvor FRM vo Frame Animatore - ulož to ako FPR - edituj BMP súbor - otvor FPR vo Frame Animatore - pridaj upravený BMP súbor "Add Frames" (ctrl + A) - zmaž prvý súbor (originál) - urči priehľadnú farbu (Edit/ Options/ Sample/ OK- pipetou klikni na farbu) - vytvor nanovo FRM (prepíš starý, ale POZOR, aby zdrojový súbor nebol označený ako read- only, lebo ho neuložíš ) moja skrátená verzia úpravy obrázkov do Falloutu2 potrebujete k tomu okrem nekonečnej trpezlivosti a chuti do roboty iba MS Paint a Frame Animator 2.51 Editory potrebné k práci s FRM: editory.zip tu je ešte gif animator, aby sa dal spraviť z animovaného .frm súboru animovaný gif na pozeranie, jednotlivé .bmp súbory treba skonvertovať na .gif súbory, tie naskladať za sebou do animatora a ak sa vám bude zdať, že ide rýchlo, treba vysvietiť všetky súbory (Ctrl+ L) a v záložke Image (Options/ Animation/ Image) zmeniť Duration (1/100s) z nuly na niečo, treba experimentovať, začnite trebárs na 15/100s http://www.megaupload.com/?d=HM8FHNYJ pozor, tu je popísaný postup, ktorý používam ja, každý z vás má vlastný (čítaj určite lepší), ktorý vám najlepšie vyhovuje, takže toto celé berte výlučne orientačne najprv teória: obrázky v hre sú uložené v dlaždiciach (tiles) vo formáte .frm, čo je v podstate skomprimovaný 24- bitový .bmp obrázok + hlavička s údajmi o nejakej 256 farebnej palete s príponou .act (.pal), hra používa svoju paletu default.act a napr. helpscreen (klávesa F1) má tiež vlastnú paletu helpscreen.pal POZOR! v hre sa vyskytuje viacero farebných paliet, F1 má vlastnú a F 2 tiež, tak si ich nepomýľte, lebo potom to vyzerá divne (obe palety majú rovnakú veľkosť ) taktiež zbrane, ktoré sa zobrazujú v slote 1/ 2 používajú vlastnú farebnú paletu color.pal, pri použití hernej palety default.act je to tmavšie http://www.google.ie/search?hl=en&rlz=1G1GGLQ_ENIE347&q=Fallout+2+palettes&btnG=Search&meta=&aq=f&oq= http://modguide.nma-fallout.com/ http://falloutmods.wikia.com/wiki/Pal_files http://fkmoddingstudio.4t.com/Palettes.htm celé si to uvedieme na "jednoduchom" príklade prerobenia nápisu na ceduli vo Vault City najprv treba zistiť, kde sa nachádzajú a ako sa volajú súbory, ktoré treba prerobiť cesta k nim v tomto prípade je: C:\Program Files\BlackIsle\Fallout2\Restoration Project 1.2 CZ b2\data\Art\tiles a sú to tieto súbory: VCRB016.FRM, VCRB017.FRM, VCRB018.FRM, VCRB025.FRM, VCRB026.FRM, VCRB027.FRM, VCRD009.FRM, VCRD010.FRM, VCRD011.FRM, VCRD012.FRM, VCRD017.FRM, VCRD018.FRM, VCRD019.FRM ktoré si prekopírujeme do pracovného adresára, kde s nimi budeme ďalej pracovať všetkých 13 .frm súborov postupne po jednom otvoríme v programe Frame Animator cez Files/ Open project ... Ctrl+O a následne uložíme cez Files/ Save Project ... Ctrl+S tzn., že program do adresára vytvorí hlavičku .fpr a samotný .bmp obrázok, ktorý si otvoríme/ upravíme/ uložíme v Painte (všetko originál), farbu pozadia zvolíme nejakú echt hnusnú, čo sa v hre nevyskytuje (napr. cyklámenovú FF00FF), upravíme obrázok a uložíme, toto spravíme postupne zo všetkými obrázkami a zasa spustíme Animator znovu otvoríme projekt cez Files/ Open project ... Ctrl+O ale teraz vyberieme .fpr súbor, v ľavom okne je názov použitého .bmp obrázku (v tomto prípade originálu) a my ho musíme zmazať, tzn. označiť myšou a stlačiť Delete na klávesnici potom cez Edit/ Add Frames ... Ctrl+A vložíme náš upravený .bmp súbor, ktorý sa nám ukáže v pravom okne a treba už len zadať transparentnú farbu (cyklámenovú) cez Edit/ Options, kde v Transparent Color vyberieme Sample, potvrdíme OK a klikneme vľavo dole na pipetu, s ktorou vyberieme cyklámenovú, ktorá sa tým pádom stane priehľadnou, teraz stačí vytvoriť upravený .frm súbor cez File/ Create FRM, vybrať potrebný súbor, dať Save, potvrdiť prepísanie a toto spraviť postupne tiež z ostatnými súbormi, nakopírovať do pôvodného adresára C:\Program Files\BlackIsle\Fallout2\Restoration Project 1.2 CZ b2\data\Art\tiles a po spustení hry sa môžete kochať výsledkami svojej práce veľa šťastia v prípade záujmu môžem dodať aj podrobný obrázkový step-by-step návod, ale tam bude určite oveľa viac mojich nezáživných kecov |
Autor: | JaW [ stř pro 16, 2009 8:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návod na úpravu obrázkov/ dlaždíc/ tiles do hry Fallout 2 |
Editory sem uploadnul na brahminu. Díky za ten návod |
Autor: | toudi_sk [ pát říj 07, 2011 5:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návod na úpravu obrázkov/ dlaždíc/ tiles do hry Fallout |
JaWove poznámky k problematike okolo tvorby .frm súborov
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |