Forum Vaultu šílené brahmíny
http://forum.madbrahmin.cz/

Tutoriál na tvorbu posterov
http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=18&t=10183
Stránka 1 z 1

Autor:  RastiC [ sob srp 25, 2012 9:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Tutoriál na tvorbu posterov

Podelím sa o nadobudnuté know how. Teda vychádzal som z
http://jj86tutorials.stgfc.com/Making%20Posters/Tutorial1.htm
http://jj86tutorials.stgfc.com/Scenery_sprites.html


Postup veľmi stručne v Photoshope otvoríme náš obrázok z ktorého chceme poster v sekcii IMAGE/MODE/ si zvolíme RGB COLOR ,následne v sekcii IMAGE/CANVAS SIZE zmeníme šírku (HEIGHT) na dvojnásobok originálu. Následne pomocou nástroja "rectangular marquee tool" si označíme náš obrázok (až do bodu * je toto označenie aktívne !) a v sekcii EDIT / TRANSFORM / SKEW a nastavíme 28 stupňov pre vertikálne zošikmenie. Takto získame obrázok ktorý zodpovedá vzhľadu izometrickej grafiky vo FT. Aby náš plagát pôsobil staro a vhodne do prostredia FT tak naň použijeme filter. V sekcii FILTER/NOISE zvolíme ADD NOISE kde si nastavíme hodnotu +-40% (určuje zašumenosť obrazu) a označíme si uniform distribution. Pokračujeme zvolenim IMAGE/MODE/INDEXED COLOR , kde ponecháme pôvodne hodnoty (ja som použil colors 256, palette: local -adaptive , dither - none, matte - none).

Na obrazovke si nájdeme toolbar s kartou CHANNELS kde klikneme na tlačidlo "Create New Channel" 1, to nam prida novy kanál, avšak pred ďalším krokom nám treba označiť aj predošlí kanál 2, po zaškrtnutí stlačíme klávesu DELETE ( z čierneho obrázka stane obrázok s červeným pozadím) , potom stlačíme Ctrl-D *
Image



Keďže obrázok je skosený a môže sa stať že rohy sú ďaleko od ohraničenia tak pomocou ALT+CTRL+C môžme vyvolať ponuku CANVAS SIZE kde môžme ubrať na výške tak aby obrázok bol v rohoch.
Teraz si už upravíme veľkosť samotného obrázka vyvolaním ALT+CTRL+I podľa potreby (ak náš pôvodný obrázok mal rozmery 1024x768 px tak v hre by bol náš poster mooooc veľký :P teda ho zmenšíme na prijateľné rozmery napr. maximálne 100 px pre výšku či šírku )

Ak sme si istý že je veľkosť správna tak v sekcii IMAGE /MODE/ COLOR TABLE si uložíme našu farebnú paletu a následne aj obrázok ako *.RAW ( interleaved order )

dôležíté je uchovať aj rozmer obrázka
!!! (zobrazia sa nám pomocou ALT+CTRL+I ) neslôr tieto rozmery bude treba, ideálne je ukladať RAW súbor pod názvom NAZOV_SIRKAxVYSKA , rozmery v pixeloch ! napr plagat_115x80


Tieto súbory pomocou programu SPRAY a REDVIEWER, pripadne Sprites Creator pridáme a vytvoríme si súbor *.spr ktorý možme v FT editore entit priradiť ako obraz k entite alebo ho použijeme priamo ako tile object.

Jednoduchá cesta ako priradiť súbor RAW a paletu je upraviť už iný hotový sprite, v prílohe som priložil *.spr súbor iného plagátu, tento súbor si otvoríme v SPRAY editore kde vykonáme tri ktorky, v časti DIRECTIONS klikneme pravým tlačidlom myše na sekciu na obrázku č.1 , zjaví sa nám submenu č.2 , kde klikneme na IMPORT PALLETE - tam vyhľadáme náš súbor s príponou *.act ,následne to zopakujeme pre IMPORT IMAGE kde vyhľadáme náš RAW súbor, posledný krok je nastavenie rozmerov obrázka (rozmery ktoré mal pred uložením vo photoshope)
Fakt hustej obrázek!

Takto upravený spr súbor si môžme uložit ako (SAVE AS nový spr súbor pre náš plagát.

Môj pokus vychádzal z
Fakt hustej obrázek!

A výstup vyzeral v hre asi takto

Fakt hustej obrázek!



Ak sa nájde niekto kto ma poopraví alebo vie viac budem len rád

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]