Forum Vaultu Šílené Brahmíny

Ostrovček pozitívnej deviácie11!
Právě je pon srp 21, 2017 5:39 am




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Postup pri tvorbe sprite-u pre zbraň
PříspěvekNapsal: pát úno 11, 2011 6:43 pm 
Okrádač mrtvol
Okrádač mrtvol
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 26, 2009 12:17 pm
Příspěvky: 202
Postup podľa návodu uvedeného na http://jj86tutorials.stgfc.com/creating_weapon_sprite.htm keďže je v angličtine a mám v tom ešte bordel tak pôjde skôr opis môjho postupu v ktorom sú značné nedostatky ktoré by som chcel časom odstrániť.

k editovaniu bude nutné mať
SPRAY 1.1(k dispozícií tu v sekcii tools),
REDVIEWER (tu, sekcia Utility)
a nejaký program na grafiku napr Photoshop

celkovo postup rozdelíme na 2 časti:
1) vytovrenie *.raw súboru
2) priradenie *.raw cez SPRAY k sprite

1) (na začiatok odporúčam obrázok zbrane ktorá ma jednoduché okraje a pozadie/okolie v jednej farbe)
a)
vo photoshope si otvoríme (nastavíme RGB mod ak je prednastavený iný) náš obrázok z ktorého chceme získať obrázok zbrane
vľavo si vyhľadáme "magic wand tool" a kliknutím myše na obrázok vyznačíme obrázok (ono to vlastne označí cely obrázok a malo by to spraviť obrysy okolo zbrane)
potom prepneme na "Lasso Tool" > držaním klávesy SHIFT a označovaním pomocou "Lasso Tool" pridávame "elementy" do pozadia kým držaním klávesy ALT ich odoberáme (bacha na ľavý/pravý shift/alt ... nieje to to isté)
Image
cieľom toho bolo oddeliť zbraň od okolia teda dobre si za-zoom-ujte a na okrajoch si dajte záležať (inak to v hre bude vyzerať ako metla s bielymi okrjami :-D )
edit ukázalo sa že vplyv farby pozadia ktorý si nastavíme je veľký, teda v tejto časti po označení celého pozadia stlačíme klávesu DELETE čím sa nám zmaže časť obrázka okolo zbrane a prejde do farby pozadia nami nastaveného (tmavé farby ale nie rovnaké ako má zbraň)

b)
po dokončení selektovania a úpravy pozadia stlačíme CTRL + SHIFT + I (alebo myšou pravý klik SELECT INVERSE) následne CTRL + C
a na hornej lište nájdeme do IMAGE /MODE / INDEXED COLOR kde nastavíme "Adaptive palette", 8 bits/pixel color depth , 256 colors a dither na NO/NONE
ImageImage

následne v dolnej pravej časti vyhľadáme tab s názvom CHANNELS, kde v dolnej časti sú rôzne ikony, myšou nájdeme na ikonu (na obrázku ako A) s funkciou "CREATE NEW CHANNEL", vznikne nám nový kanál (alpha channel) nad ktorým by mal byť kanál s názvom INDEX ktorý má naľavo od seba prázdne okienko (na obrázku ako 1), to zaškrtneme a zjaví sa nám oko (na obrázku ako 2) keď sme tieto kroky vykonali presvedčíme sa či máme "alpha channel" označený a stlačíme klávesu DELETE, následne CTRL + D (odznačí sa nám obrázok)
Image

c)
opäť ideme do hornej časti programu kde v IMAGE /MODE / COLOR TABLE... klikneme na SAVE a uložíme si "palette" ktorú v dalšej časti budeme potrebovať*
Image

IMAGE / IMAGE SIZE kde zmeníme veľkosť obrázka na rozlíšenie "84x52" ( v skutočnosti som to tak nerobil lebo to obrázok nechutne zmenšilo a zmenilo strany teda bol sploštený a podobne, večšinou som použil CONSTRAIN PROPORTIONS a nastavil jedno z čísel na blízke 84-130, to druhé sa potom upravilo samo)
::! pozor rozmery obrázka si uschovajte (napr pri ukladaní v nazve obrázka ako názov84x52)**
Image
teraz obrázok uložíme ako *.RAW ( interleaved order )
Image

2) spustíme si program SPRAY, pomocou neho si otvoríme SPRITE súbor zbraňe pre ktorú chceme sprite vtvoriť.. teda napr ak chceme vytvoriť pušku tak si otovoríme nejaký sprite z core\sprites\weapons\Rifles teda originál z FT

celý postup priradenia nami vytvorených obrázkov zbrane obnáša priradenie *.raw súboru + farebnej palety *.act
Fakt hustej obrázek!
postupujeme nasledovne
v ľavej časti si vyznačíme "guibig" a uistíme sa že v treťom okne je označený stredný riadok, potom v piatom okne by správne mala byť len jedna možnosť na ktorej si pravým klikom myše vyvoláme malé menu a zvolme možnosť IMPORT IMAGE, tu jednoducho priradíme náš obrázok ktorý sme starostlivo v photoshope vytvorili a uložili ako *.raw súbor , hneď nato znova vyvoláme malé menu a použijeme možnosť IMPORT PALETTE a priradíme tam farebnú paletu* ktorú sme ukladali na začiatku časti označenej C
keď sme správne vykonali obidva kroky tak je nutné ešte nastaviť šírku (WIDTH) a výšku (HEIGHT) nad tým istým oknom, použijeme rozmery ktoré mal náš obrázok**

to iste následne zopakujeme pre "guismall" s tým rozdielom že na konci okrem IMPORT IMAGE a IMPORT PALETTE použijeme aj možnosť HALVE IMAGE a rozmery obrázka budu polovičné (teda WIDTH a HEIGHT polovica z predošlého), alebo si jednoducho vo photoshope pripravíme takýto obrázok tým že náš prvý obrázok vo photoshope zmenšíme na polovicu a uložíme ako ďalší *.raw súbor a potom len zopakujeme IMPORT IMAGE a PALETTE.. znova rozmery sú polovičné

teraz môžte obrázok (sprite) uložiť (SAVE AS..) pozor ale pod iným názvom ako je ten originál ktorý sme použili ako základ


::! jeden z najtažších problémov sa týka photoshopu neviem docieliť aby sa nerobili škaredé biele okraje
Fakt hustej obrázek!
pravdepodobne to bude schované vo vetičke "2. Hand color the background into one single darker color. Make sure it does not share a color with your image. " z originál návodu. Zatiaľ som tento problém nevyriešil.

::arrow
-pôvodný anglický návod je rozsiahlejší a lepší no ešte som ho celý nerozlúskol...
-je to pomerne amatérske prevedenie a výsledky sú polovičaté, časom sa k niečomu možno dopracujem prípadne sa nájde niekto kto už má skúsenosti (minimálne s photoshopom) a posunie to vpred
-buďem rád ak ma niekto opraví, lebo iste tu toho je dosť
-niektoré časti som vynechal napr časť s redviewerom kde si sledujeme kocku ktorá určuje polohu sprite-u ak je zbraň pohodená na zemi (to kôli tomu že tento sprite som nemenil a nechal originál pôvodnej zbrane)

_________________
RastiCboy

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Copyright © 2009 Forum Vaultu Šílené Brahmíny