Forum Vaultu šílené brahmíny http://forum.madbrahmin.cz/ |
|
Postup pri tvorbe sprite-u pre zbraň http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=18&t=1795 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | RastiC [ pát úno 11, 2011 6:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | Postup pri tvorbe sprite-u pre zbraň |
Postup podľa návodu uvedeného na http://jj86tutorials.stgfc.com/creating_weapon_sprite.htm keďže je v angličtine a mám v tom ešte bordel tak pôjde skôr opis môjho postupu v ktorom sú značné nedostatky ktoré by som chcel časom odstrániť. k editovaniu bude nutné mať SPRAY 1.1(k dispozícií tu v sekcii tools), REDVIEWER (tu, sekcia Utility) a nejaký program na grafiku napr Photoshop celkovo postup rozdelíme na 2 časti: 1) vytovrenie *.raw súboru 2) priradenie *.raw cez SPRAY k sprite 1) (na začiatok odporúčam obrázok zbrane ktorá ma jednoduché okraje a pozadie/okolie v jednej farbe) a) vo photoshope si otvoríme (nastavíme RGB mod ak je prednastavený iný) náš obrázok z ktorého chceme získať obrázok zbrane vľavo si vyhľadáme "magic wand tool" a kliknutím myše na obrázok vyznačíme obrázok (ono to vlastne označí cely obrázok a malo by to spraviť obrysy okolo zbrane) potom prepneme na "Lasso Tool" > držaním klávesy SHIFT a označovaním pomocou "Lasso Tool" pridávame "elementy" do pozadia kým držaním klávesy ALT ich odoberáme (bacha na ľavý/pravý shift/alt ... nieje to to isté) ![]() cieľom toho bolo oddeliť zbraň od okolia teda dobre si za-zoom-ujte a na okrajoch si dajte záležať (inak to v hre bude vyzerať ako metla s bielymi okrjami ![]() edit ukázalo sa že vplyv farby pozadia ktorý si nastavíme je veľký, teda v tejto časti po označení celého pozadia stlačíme klávesu DELETE čím sa nám zmaže časť obrázka okolo zbrane a prejde do farby pozadia nami nastaveného (tmavé farby ale nie rovnaké ako má zbraň) b) po dokončení selektovania a úpravy pozadia stlačíme CTRL + SHIFT + I (alebo myšou pravý klik SELECT INVERSE) následne CTRL + C a na hornej lište nájdeme do IMAGE /MODE / INDEXED COLOR kde nastavíme "Adaptive palette", 8 bits/pixel color depth , 256 colors a dither na NO/NONE ![]() ![]() následne v dolnej pravej časti vyhľadáme tab s názvom CHANNELS, kde v dolnej časti sú rôzne ikony, myšou nájdeme na ikonu (na obrázku ako A) s funkciou "CREATE NEW CHANNEL", vznikne nám nový kanál (alpha channel) nad ktorým by mal byť kanál s názvom INDEX ktorý má naľavo od seba prázdne okienko (na obrázku ako 1), to zaškrtneme a zjaví sa nám oko (na obrázku ako 2) keď sme tieto kroky vykonali presvedčíme sa či máme "alpha channel" označený a stlačíme klávesu DELETE, následne CTRL + D (odznačí sa nám obrázok) ![]() c) opäť ideme do hornej časti programu kde v IMAGE /MODE / COLOR TABLE... klikneme na SAVE a uložíme si "palette" ktorú v dalšej časti budeme potrebovať* ![]() IMAGE / IMAGE SIZE kde zmeníme veľkosť obrázka na rozlíšenie "84x52" ( v skutočnosti som to tak nerobil lebo to obrázok nechutne zmenšilo a zmenilo strany teda bol sploštený a podobne, večšinou som použil CONSTRAIN PROPORTIONS a nastavil jedno z čísel na blízke 84-130, to druhé sa potom upravilo samo) ![]() ![]() teraz obrázok uložíme ako *.RAW ( interleaved order ) ![]() 2) spustíme si program SPRAY, pomocou neho si otvoríme SPRITE súbor zbraňe pre ktorú chceme sprite vtvoriť.. teda napr ak chceme vytvoriť pušku tak si otovoríme nejaký sprite z core\sprites\weapons\Rifles teda originál z FT celý postup priradenia nami vytvorených obrázkov zbrane obnáša priradenie *.raw súboru + farebnej palety *.act ![]() postupujeme nasledovne v ľavej časti si vyznačíme "guibig" a uistíme sa že v treťom okne je označený stredný riadok, potom v piatom okne by správne mala byť len jedna možnosť na ktorej si pravým klikom myše vyvoláme malé menu a zvolme možnosť IMPORT IMAGE, tu jednoducho priradíme náš obrázok ktorý sme starostlivo v photoshope vytvorili a uložili ako *.raw súbor , hneď nato znova vyvoláme malé menu a použijeme možnosť IMPORT PALETTE a priradíme tam farebnú paletu* ktorú sme ukladali na začiatku časti označenej C keď sme správne vykonali obidva kroky tak je nutné ešte nastaviť šírku (WIDTH) a výšku (HEIGHT) nad tým istým oknom, použijeme rozmery ktoré mal náš obrázok** to iste následne zopakujeme pre "guismall" s tým rozdielom že na konci okrem IMPORT IMAGE a IMPORT PALETTE použijeme aj možnosť HALVE IMAGE a rozmery obrázka budu polovičné (teda WIDTH a HEIGHT polovica z predošlého), alebo si jednoducho vo photoshope pripravíme takýto obrázok tým že náš prvý obrázok vo photoshope zmenšíme na polovicu a uložíme ako ďalší *.raw súbor a potom len zopakujeme IMPORT IMAGE a PALETTE.. znova rozmery sú polovičné teraz môžte obrázok (sprite) uložiť (SAVE AS..) pozor ale pod iným názvom ako je ten originál ktorý sme použili ako základ ![]() ![]() pravdepodobne to bude schované vo vetičke "2. Hand color the background into one single darker color. Make sure it does not share a color with your image. " z originál návodu. Zatiaľ som tento problém nevyriešil. ![]() -pôvodný anglický návod je rozsiahlejší a lepší no ešte som ho celý nerozlúskol... -je to pomerne amatérske prevedenie a výsledky sú polovičaté, časom sa k niečomu možno dopracujem prípadne sa nájde niekto kto už má skúsenosti (minimálne s photoshopom) a posunie to vpred -buďem rád ak ma niekto opraví, lebo iste tu toho je dosť -niektoré časti som vynechal napr časť s redviewerom kde si sledujeme kocku ktorá určuje polohu sprite-u ak je zbraň pohodená na zemi (to kôli tomu že tento sprite som nemenil a nechal originál pôvodnej zbrane) |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |