A ešte raz či dvakrát trochu hrania v Nifscope.
Pomocou X-ray SDK pre hru STALKER je možné vyexportovať aspoň niektoré objekty z hry Stalkera SOC a CS ako súbory *.obj a tie zasa pomocou nifscope a Blenderu s Pyffi previesť na objekty *.NIF a vložiť do sveta F3. Ni je to celkom triviálne, ale je to možné.
Autori hry Stalker sa k využitiu modelov z hry Stalker postavili veľmi priateľsky - modely je dovolené exportovať, upravovať a využívať v iných hrách v rámci nekomerčných modov a plugnov.jeden úspech - buldozér z černobylu
a niekoľko pokusov zatiaľ menej úspešných
Modely sú zobrazené v Nifscope, v hre sú zatiaľ nepoužiteľné.
Ako veľmi zaujímavá sa javí aj možnosť previesť do F3 celú "zostavu" objektov Stalkera - napríklad niektoré malé lokácie. Problémom je, že takéto objekty zo stalkera sú mimoriadne rozsiahle a "previazané", nedá sa teda previesť jedna budova, ale napríklad len "celá základňa" a vzhľadom na rozmery sa s takýmito objektami v editore pracuje veľmi obtiažne.
Chcelo by to niekoho, kto má možnosť a vie pracovať s Blenderom alebo 3DSmax a dokázal by jednotlivé objekty izolovať. Súbory OBJ, MTL a príslušné DDS alebo NIF a DDS som schopný poskytnúť.