Dohrál jsem to, bylo to sice zábavné, ale popravdě trošku zklamání. Jsou tam hrozně napsané dialogy a příběh není moc zábavný. Myslel jsem, že to bude milostný dopis starým Falloutům a místo toho je to Stalker, který se ani nepoučí z chyb svého předchůdce. Třeba pochopím, že ve Falloutu před desítkami let měli pár měsíců na naprogramování společníků, takže to občas člověk schytal dávkou do zad. Ale že dostanu dávkou do zad v roce 2019.
RETRO. Je sice pravda, že člověk může dávat společníkům příkazdy, ale tenhle hybrid mezi tupou inteligencí společníka a jakýmsi podivným rozdáváním rozkazů je naprostá otrava. Je fajn, že pes může dostat brnění. Ale i tak je to pořád křehký společník, kterého každou chvílí někdo rozstřílí.
Některé věci byli za hranicí easter eggu. Pouliční stánek, ve kterém se prodává lidské maso? Zrezlá loď v přástavu? Natáčení porna? Tajné kulty, pes, big final boss ne nepodobný jistému záporákovi s Falloutu, pes, auto... S tím autem je vůbec sranda, sehnat palivo, to je výkon. Ze hry se pak stáva Mad Max.
Taky mi přijde, že sice autoři přišli se 3 mapami světa, ale do dvou map dali tolik obsahu, co do jedné vesnice na světové mapě hlavní.
Ale pár vylepšení se tu objevilo. Nepadá to (ani jednou!), systém perků funguje pomocí stromu a je zábavnější. Skvělá lokace byla cirkus s mutantama. Vtipná byla i sekta leninistů, kterým člověk pomáhal najít hlavu Lenina. Zamrzelo mě, že to není hra víc zasazená do ruských reálií 80. let. V jednom bunkru jsem si pustil gramec a hrál z toho nějaký ponurý sovětský rock a bylo to skvělé. Možná, kdyby si vykašlali na generický ambient, který se nedá ani trochu neblíží géniu Marka Morgana a dali tam raději dobovou hudbu, udělali by líp.
A nejvíc směšné je, co vytýkají recenzenti té hře, že tam nejsou dabované dialogy. WTF. Mnohem víc by pomohlo lepší psaní dialogů. Fallout 1.5: Ressurection je nádherný příklad, že to jde!
Craftění a budování základny bylo naprosto nevyužito. Potenciál stvořit vlasntí post-apo komunitu a podporovat je byl prokaučovaný. Nejvíc bizarní bylo kde skončila jedna postava. Po questu, kdy jsem zachránil paní ze spárů otrokářů, našel ji práci, která nakonec nebavila. Požádala mne tedy, jeslti se může zapojit do chodu mé základny. Nakonec jsem ji našle ve sklepě v kuchyni u plotny. WTF.
Tohle je domácí úkol z výtvarné výchovy, který je obšlehlý od spolužáka, ale aby to nebylo poznat, jakože to dám do Sovětského svazu, ale pořád to vypadá jako americká poušť. Podle mě není problém udělat kvalitní ruskou fantastiku, třeba Noční hlídce se to podařilo.