Forum Vaultu šílené brahmíny
http://forum.madbrahmin.cz/

FOnline: 2238 - Changelog / Změny ve hře
http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=34&t=517
Stránka 1 z 3

Autor:  APOFiSko [ pát srp 21, 2009 10:34 am ]
Předmět příspěvku:  FOnline: 2238 - Changelog / Změny ve hře

Oficiální changelog najdete na fóru Fonline 2238
http://fonline2238.net/forum/index.php?PHPSESSID=cdrhpmi9aimtj6k0ntogu5to31&board=3.0

----------------------------------------------

Opravy od zapnuťia servera.
FIXES:
> Removed transparency for some hotel doors, now they can be seen and closed
> Reduced SMG damage by 1
> Cars won't reveal position of your base now
> Fixed following Brahmin description
> Encounters fixes
> LAG.
> Added Sledgehammer, Hatchet and Radio to FixBoy list
> Added tools quest NPCs to almost every town; they'll give you a small quest, reward are crafting tools
> Traders can store more raw materials now
> Added Multi-Tool to some traders

(SMALL) FEATURES:
> Radio price adjusted, and additionally it requires electronic parts now in order to be crafted
> Fixed bug with Skeeve in Vault City where you could receive Day Pass for nothing, choosing the line with 2000$
> Added dialog option for mercs to push them
> Free running while in combat (not final version)

PS. Prosím aby tema bola označená ako doležitá.
- tema bez diskusie ::!

Autor:  JaW [ úte srp 25, 2009 8:53 am ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

(SMALL) FEATURES:
> Some towns have more than one entry point now (click on town/world on world map). More come in future updates.
> New trader in NCR / Bazaar.
> For now, crippled limbs after respawn disabled.
> Like always, many script fixes.

http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?p=694671#694671

Autor:  JaW [ úte srp 25, 2009 11:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:
> weakening timeout divided by two
> "vs" encounters now attack players too (after they deal with previous group, or even before)
> verbose vs brief combat display fix
> extra crippling chance reduced by half
> fair checks of traps/steal against guards perception (success means that the activity was not noticed)

(SMALL) FEATURES:
> A little simple quest to deliver meat jerkys to kebab vendor in NCR from Grishem in Modoc.
> doctor skill will now have the ability of removing weakening timeout

CHANGES (WIP):
> ncr map updates
> areas outside the gates of junktown and ncr, as well as vc courtyard are now more pvp-friendly (guards are more forgiving to stealing etc., depending on location)

http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?p=695006#695006

Autor:  JaW [ čtv srp 27, 2009 9:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:
> some typos
> a lot map updates
> guard script updates
> small fixes in some other scripts (radiation/ replication stat bug, etc.)

http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?p=695991#695991

Autor:  toebiash [ ned srp 30, 2009 12:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

Server has been full-wiped. You need to create a new character before you can start playing again.

FIXES:
- radiation/replication stat bug
- wandering critters shouldn't go too far away from their home positions
- Bags for mercs re-enabled
- Added fixed status to repair table quest.
- unlimited brahmin followers bug fix

CHANGES (WIP):
- player can now obtain many professions, but total level (sum of all acquired professions) can't be greater than 3.
- new encounter maps
- Traders get more money now
- Boosting Ammo produced by 3
- Players can see when someone is searching their pockets with steal (same check as guards)
- Dynamite and plastic explosives lowered on traders.
- various map updates

IMPORTANT:
- download additional dat file!!! (HERE)
This file is very important and needs to be in your FOnline client folder or you will have missing graphics while playing!

Put the faction001.dat file into your FOnline client folder and that's it. The file is only a few kb small, so it is really not a big deal.

http://www.nma-fallout.com/forum/viewto ... 991#697052

--

Pro angličtinou méně zdatné a pro ty, kteří nečetli novinku na hlavní stránce VŠB, překládám to nejdůležitější do češtiny, protože je zde hodně zásadních změn:

- Celý server byl kompletně promazán. Musíte se tedy znovu zaregistrovat a vytvořit si úplně novou postavu.
- Velice důležité je stáhnout si tento soubor (faction001.dat) ODTUD a nakopírovat ho do složky/adresáře s klientem Falloutu on-line.
- Hráč může mít nyní více crafterských professí (dříve mohl mít pouze jednu), ovšem celkový součet levelů nemůže překročit 3 - Jestli to tedy dobře chápu, můžete být např. Armorer lvl 2 a Doctor lvl 1, ale tím pádem už nebudete moci mít žádnou další profesi...
- Obchodníci by nyní měli mít více zátek
- Hráči by nyní měli mít možnost vidět, jestli se jim někdo přehrabuje v kapsách pomocí kradení (steal) (počítám, že to také záleží na velikosti vnímání...)

Autor:  toebiash [ stř zář 02, 2009 7:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:
- "Unlimited Steal" exploit should be fixed in towns.

(SMALL) FEATURES:
- Added craftable lock item, that one can use to lock container. The complexity depends on crafter' lockpick skill.
- Armor is lost on certain death types(explosion, plasma melt, pulse incineration), on other critical deaths it's heavily damaged
- Items in encounters are deteriorated too (very high deterioration, and high number of breakages)
- town npcs don't drop items on death

CHANGES (WIP):
- increased centaurs and floaters speed

http://www.nma-fallout.com/forum/viewto ... 991#697999

Kua, zrychlili kentaury... bojim, boji... Ale konečně máme poškození u zbraní z NPC, konečně dobrá zpráva pro opraváře (pro některé ostatní věřím že nemilá :)
Kocour

Autor:  toebiash [ sob zář 05, 2009 3:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:
- Items from encounters have now properly displayed their breakage level (not only deterioration). The level itself is little more variable, but it's pretty high.
- Fixed Rose dialog, so now you can pay next rent for your room.
- Drug addictions no longer fade on death. Addiction length reduced.
- Encounter guard/town guard fixes

(SMALL) FEATURES:
- Description for slavers

http://www.nma-fallout.com/forum/viewto ... 991#700068

Autor:  toebiash [ ned zář 06, 2009 10:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

A máme tady pořádný update - nezapomeňte stahovat nový patch na klienta ODTUD! ...Jinak si ani neškrtnete ...
INSTALACE:
1.stáhnete (nový patch)
2.rozbalíte (třeba v Total Commanderovi)
3.nahrajete (do složky s Fallout Online klientem)
4.přepíšete (stávající soubory)
5.smažíte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A co je nového?
FIXES:
- Critters should now use running animations in turn based combat, if this is possible for them.

(SMALL) FEATURES:
- Flagging is now visibile via name color. Red players are ones that have been flagged for either stealing/killing someone that was not flagged. For now, flags will be dropped upon death.

http://www.nma-fallout.com/forum/viewto ... 991#700336

Autor:  Melichor [ pon zář 07, 2009 1:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:
- Spravena hodnota poškození věcí v encounterech (Fixed breakage count of items in encounters)
- Hodně spravených map (A lot map fixes, just like always) - Pozn. Vstup do Vaultu 8 už funguje (pro Doc profese)
- Hodně spravených skriptů (A lot script fixes, just like always²)

(SMALL) FEATURES:
- Přidán nový quest na severu Pustiny od RoadWarriora (Added a new quest in the north of the wasteland, by RoadWarrior!)
- Vytvořena možnost sledování(nyní vadné, ve čtyřech z pěti případů nefunguje) (Tracking feature activated (a bit buggy right now. In 4 of 5 tries it doesn't work.))

IMPORTANT:
- Je potřeba nástroj pro kontrolu aktuální verze, stahujte odtud (Using the new update tool is now needed.)

EDbySAY: Jaká je správná IP a port pro updater? Defaultní 94.103.87.42;4040 ?
Edit: to Lexx nenapsal, ale je nutné to dát do složky s Fonline a vše běží jak má(a tohle nastavení mám též, TLA i 2238 používají stejný server, jen jiné porty)
//Edit Toebiash-Kocour: Zkoušel jsem port 2238, tedy ten, pod kterým se přihlašujete na anglický server a update tam nefungoval - při ponechání 4040 updater zdá se funguje (zatím ale není co updatovat, počkáme, až bude :), takže bych zatím nechal ten nastavený, zdá se, že bude platit jak pro ruský, tak pro anglický server

http://www.nma-fallout.com/forum/viewto ... 991#700719

Autor:  JaW [ čtv zář 10, 2009 8:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:

- A lot map fixes
- Guard script fixes
- Encounters items deterioration revisited
- Fixed geiger counter text messages
- Tracking roll fix:
* trackerRoll < trackedRoll + 25: tracked gots message that he's followed
* trackerRoll + 25 < trackedRoll: tracker looses track

http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?p=702397#702397

Autor:  Snikch [ sob zář 12, 2009 7:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:
- Map fixes
- Ghostfarm production facilities fixed

(SMALL) FEATURES:
- Added new graphics (with upcoming client update)
- Changed Broken Hills a bit
- Remove flagging in the specific location where the crime was commited based on time, 60 min+5 min*level currently.
- You can only sneak when not seen by other players.

CHANGES (WIP):
- Travelspeed increased on the worldmap.
- Only "good" drugs (stimpaks, radaways) are allowed to be used on others
- Timeouts aren't dropped when player is revived

Autor:  Snikch [ sob zář 12, 2009 12:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:
- When you logout on the worldmap with your followers, they shouldn't disappear anymore.
- Production facilities buffer again (it was entirely different issue, should be fixed now)
- Follower corpses are removed now properly after 10 minutes

CHANGES (WIP):
- Default respawn time for NPCs which don't have it assigned is 10 minutes.

Autor:  JaW [ sob zář 12, 2009 3:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog

FIXES:
- A bit longer time for dead followers corpse removal

RECOMMENDATIONS:
- Use update tool to get the new faction001.dat or you can't see the new graphics.

http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?p=703311#703311

//Edit Toebiash: Nyní jsem přes updater a port 4040 updatoval a krom nových souborů FOnlineDx9.exe a faction001.dat se stáhnul i pěkný ruský manuálek ;)

Autor:  JaW [ pon zář 14, 2009 7:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog - Změny ve hře

FIXES:
- TC reward containers should be openable even if someone deliberately locked them.
- You can enter sneak mode if seen by your teammates.
- Faction001.dat fixed. Use the update tool to update it.
- weakened timeout can be now ended using doctor skill.

(SMALL) FEATURES:
- The primitive tool has now its own inventory image.
- The old shovel has now its own inventory image too.

CHANGES (WIP):
- Lowered the level of dog mercs.

http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?p=704398#704398

Autor:  toebiash [ úte zář 15, 2009 12:03 am ]
Předmět příspěvku:  Re: FOnline: 2238 - Changelog - Změny ve hře

RECOMMENDATIONS:
- Use updater once again. Faction001.dat has been fixed... once again.

http://www.nma-fallout.com/forum/viewto ... 398#704530

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]