Forum Vaultu šílené brahmíny

Ostrovček pozitívnej deviácie11!
Právě je ned lis 10, 2024 8:13 pm




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EPA - návod pre verziu RP 2.x
PříspěvekNapsal: stř říj 20, 2010 4:09 pm 
Brahmínožrout
Brahmínožrout
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 20, 2010 6:59 pm
Příspěvky: 1597
Bydliště: Záhorská nížina
Nedávno sa na fóre NMA objavil návod, ktorý veľmi podrobne opisuje väčšinu úloh a hádaniek, umiestnených v základni EPA. So súhlasom autora som ho preložil do slovenčiny, ale pozor - čítajte len v prípade, ak sa neviete pohnúť ďalej. Inak sa pripravíte o radosť z objavovania, opísané sú takmer všetky herné situácie.

(Darek, autor anglického textu, súhlasil aj s umiestnením tohto prekladu na hlavnú stránku. Ak to teda niektorý z vaultmasterov uzná za vhodné, pokojne text premiestnite, neprekáža mi to.)



| ČTI
_________________________________________________

EPA - podrobný návod, platí pre Restoration Project 2.x

(Nasledujúci text je voľným prekladom príručky, ktorú napísal Darek, jeden z dlhoročných členov fóra NMA. Ak sa vás niektorá časť prekladu nepríjemne dotkne, nadávajte najskôr Darekovi a až potom prekladateľovi, hehe.)



Sú dve možnosti, ako objaviť základňu EPA.
Prvou z nich je naverbovanie Myrona, ktorý ti prezradí polohu základne vo chvíli, keď ho chceš vyhodiť zo svojej družiny. Existuje však možnosť, že Myron najskôr prezradí tajnú skrýš v Golgote. V takom prípade sa najskôr vyber do Golgoty, pohľadaj poklad a potom skús Myrona opäť vyhodiť zo svojej družiny; tentokrát by už mal prezradiť polohu základne EPA.
Druhým spôsobom, ako zistiť polohu základne, je náhodné stretnutie s osamelým pútnikom v blízkom okolí New Rena.
Pred výpravou si nezabudni zohnať poriadny kus lana, nikdy nevieš, kedy ho budeš potrebovať.

Ihneď po príchode ťa uvíta horda zmutovaných rastlín, ktoré pevne zakorenili v priestore celej základne. Ak cestuješ sám, môžeš sa týmto porastom preplížiť, ale ak máš spoločníkov, pravdepodobne sa vrhnú do boja s rastlinami na vlastnú päsť, kým nevykynožia všetko do poslednej stonky. Priprav sa teda na poriadne dlhý súboj.

Keď sa od hlavného vstupu vyberieš smerom vľavo, narazíš na malý, biely prístrešok. Poriadne ho prehľadaj, dajú sa tu nájsť zaujímavé predmety - napríklad sprej proti rastlinám. Ak ho uchopíš (vložíš do zbraňového slotu) a použiješ na niektorú rastlinu, okamžite ju tým zahubíš. Ďalšiu nádobku tohto spreja nájdeš potom v garáži, ktorá sa rozprestiera pár krokov severne od prístrešku, ale dovnútra sa dostaneš len v prípade, ak si zručným zámočníkom. V opačnom prípade musíš pohľadať kľúče, k tomu sa ale vrátime neskôr.
V prístrešku nezabudni skontrolovať skrinky, v jednej z nich je odložená veľká kovová tyč. Praktická vec, istotne má mnoho využití, nezabudni ju zobrať so sebou.
Pri potulkách po areáli natrafíš aj na rôzne hromady odpadkov [junk], pre každý prípad si odlož niektorý z nich do batoha.

* V zamknutej garáži sa nachádza zopár podivných predmetov, ale okrem jedného, nie sú príliš dôležité. Ak máš v družine verného Dogmeata a chceš ho udržať nažive, istotne ťa poteší zásoba krmiva pre psov. Jednoducho použi konzervu so psím jedlom na Dogmeata a všetky jeho poranenia sa kompletne vyliečia. (Či konzerva s jedlom funguje podobne ako lekárnička, ktorá sa po niekoľkých použitiach vypotrebuje a zmizne, alebo či toto jedlo vydrží neobmedzený počet "použití", to netuším.)

V schátralej hlavnej budove čoskoro zistíš, že všetky výťahy, ktoré spájajú hlavnú budovu s podzemnými úrovňami, sú ťažko poškodené a nefunkčné. Jedna výťahová šachta je však našťastie otvorená a priechodná.
Aby si zostúpil do hlbín opustenej základne, potrebuješ len poriadny kus lana.
(Štvornohí spoločníci ťa však touto cestou sprevádzať nedokážu, preto ak nejakých máš, zostanú pri výťahovej šachte a trpezlivo vyčkajú na tvoj návrat.)
Aha, ešte jedna maličkosť - pri výťahoch v hlavnej budove je skrinka, v ktorej leží zabudnutý stimpak a jeden počítačový terminál, ktorý ti poskytne informácie o jednotlivých podlažiach základne. Okrem toho už nič zaujímavé neobjavíš, preto môžeš smelo zostúpiť dole výťahovou šachtou.

Šachta ťa doviedla do sekcie, ktorá v minulosti slúžila ako Sekcia pre rozvod vody, vzduchu a energie do celej podzemnej základne. Dnes je ale zamorená potkanmi, mantismi a malými radškorpiónmi.
Objavíš tu zopár skriniek, v ktorých sa dá okrem iného nájsť vylepšená sada náradia [super toolkit], zariadenie na otváranie elektronických zámkov [electronic lockpick] a tiež i zopár kníh.
Pri dôkladnom prieskume tohto podlažia zistíš, že jeden z generátorov, ktoré sú tu hojne rozmiestnené, je pokazený - vydáva zvláštne zvuky. Zatiaľ ale netušíš, ktoré zariadenie by mal napájať a preto mu nevenuj pozornosť. Miesto si ale zapamätaj, vrátiš sa sem neskôr.
Na stene severnej chodby sú tri veľké ventilátory. Keď si pozorne obzrieš prostredný, zistíš že je dosť veľký na to, aby sa ním preplazila dospelá osoba. Jediným problémom je obrovská a rýchle rotujúca kovová vrtuľa. Práve tu sa zdarí kovová tyč, ktorú si objavil v prístrešku krátko po príchode do areálu - použi ju na zablokovanie vrtule.

Vetracia šachta ťa priviedla do údržbárskej sekcie, ktorá je stále napájaná záložným generátorom a vďaka tomu sú tu dva funkčné a pojazdné výťahy. Jeden je v severozápandej časti, druhý nájdeš na severovýchode. Okrem toho neobjavíš nič výnimočné, ak nerátame skrinku s laserovou pištoľou a depresívneho robota. //pozn. prekl.: Myslím, že tento robot je referenciou na knihu Stopárov sprievodca galaxiou, ktorú napísal D. Adams. Tam sa objavil vysokointeligentný a superdepresívny robot Marvin.//



Teraz si krátko popíšeme usporiadanie podzemných úrovní základne (nehanebne okopírované, autorom je SoldierOfTruth):

Výťah vo východnej časti údržbárskej sekcie ťa zavedie do východného krídla, ktoré sa skladá z troch podzemných podlaží. Rovnaké označenie nájdeš aj v termináloch, ktoré sú rozmiestnené na každom podlaží hneď pri výťahu. Číslované podľa úrovní:

V1 - Červená úroveň; východné krídlo; podlažie 1
V2 - Fialová úroveň; východné krídlo; podlažie 2
V3 - Zelená úroveň; východné krídlo; podlažie 3

Podobným spôsobom je značené i západné krídlo, ktoré má tiež tri podlažia, odlišné je iba farebné označenie:

Z1 - Oranžová úroveň; západné krídlo; podlažie 1
Z2 - Žltá úroveň; západné krídlo; podlažie 2
Z3 - Indigová úroveň; západné krídlo; podlažie 3

Krídla druhého podlažia (V2 a Z2) sú prepojené miestnosťou. V bloku V2 sa nachádza výťah, ktorý vedie do Modrej úrovne - tam sa nachádza kryogenetické laboratórium.



Oranžová úroveň:

Ako prvý doporučujem prieskum Oranžovej úrovne, kde sa nachádza konferenčná miestnosť a kaviareň.
V západnej časti tohto bloku sú štyri hologramy, ktoré medzi sebou vášnivo diskutujú, ale zdá sa, že ich rozhovor nemá hlavu ani pätu a neustále sa opakuje - zrejme sú zaseknutí v nekonečnej slučke. Ak prikročíš bližšie, začuješ bzukot a šum silného magnetického poľa, ktoré je zrejme zdrojom rušenia.
V miestnosti naľavo je zopár počítačov. Preskúmaj ten, ktorý je úplne vľavo, spusti na ňom diagnostický program a potom ho skús opraviť (Repair >40%).
Potom môžeš podiskutovať s hologramami v konferenčnej miestnosti, od ktorých dostaneš zopár úloh.



1. Problém s osvetlením EPA.

Túto úlohu ti zadá riaditeľka sekcie pre medziľudské vzťahy (ženský hologram), ale najskôr skús otvoriť zopár okolitých dverí. Niektoré z nich sú chránené heslom a práve na toto heslo sa spýtaj riaditeľky. (Najbližšie zaheslované dvere sú južne od konferenčnej miestnosti.) Aby si sa dozvedel heslo, potrebuješ zručnosť Speech >80%. (Ak máš Speech >60%, heslo sa dozvieš, ale musíš sa naň opýtať dvakrát.)
Riaditeľka ťa vyšle opraviť generátor, ktorý je v Sekcii na rozvod vody, vzduchu a energie. Generátor nájdeš ľahko, vydáva podivné zvuky. Tu ale zistíš (ak máš Repair >55%), že na opravu potrebuješ aj nejaké to haraburdie [junk] - ak ho máš, môžeš sa veselo pustiť do práce.
Vráť sa k riaditeľke, ktorá ti teraz prezradí heslo k zakódovaným zámkom.

* Doporučujem začať práve úlohou 1., pretože bez hesla zostanú mnohé miestnosti neprístupné.



2. Botanické problémy s rastlinstvom.

Hologram 10031 je riaditeľom údržbárskej sekcie, ale pretože údržbárske roboty sú mimo prevádzku a hologramy nedokážu vykonávať fyzickú činnosť, potrebuje tvoju pomoc.
Požiada ťa o asistenciu pri likvidácii rastlín, ktoré zamorili celý povrchový areál základne. Ak si rastliny vykynožil hneď po príchode, pokojne mu to oznám, inak vyraz naspäť na povrch a pusti sa do práce. Ako odmenu dostaneš kľúče od zamknutej garáže - je to veľká budova v pravej časti základne. (Tu sa však náhlenie nevyplatí. Nejaké rastliny si nechaj v zálohe živé, hodí sa to pri plnení úlohy pre riaditeľa vedeckej sekcie; nie je to ale nevyhnutné. Ak si teda rastliny vyhubil, nestalo sa nič zlé a môžeš pokojne pokračovať ďalej.)



3. Oprava hlasového terminálu.

Protivný hologram muža, ktorý je navlečený v energozbroji, je šéfom bezpečnostných zložiek. Pri rozhovore ti prezradí, že nemá žiadnu kontrolu nad bezpečnostnými robotmi, pretože sa pokazil hlasový terminál. Ako odmenu za pomoc s opravou ti ponúkne voľný prístup do Červenej úrovne - teda do bezpečnostného bloku základne.

Ovládací terminál robotov je umiestnený v Žltej úrovni. Nájdeš ho blízko výťahu, vydáva totiž slabé pípanie. Najskôr spusti diagnostický program, pomocou neho zistíš, kde je ukrytá závada. Potom môžeš pristúpiť k oprave. //pozn. prekl.: Tu autor návodu neuvádza presné požiadavky, ale myslím, že potrebuješ Repair >75%//
Teraz môžeš nahlásiť výsledok svojho snaženia šéfovi bezpečnosti. Ako odmenu dostaneš kódovú kartu, ktorá ti otvorí väčšinu dverí v Červenej úrovni.

* Štvrtý hologram v konferenčnej miestnosti je pre nás bezvýznamný. Nezadá ti žiadnu úlohu.

* V jednej z chladničiek, ktoré sú umiestnené v kaviarni, objavíš vrecko s pochúťkou Pop Rocks. Hneď vedľa je aj automat na Nuka Colu. Keď si trocha pomaškrtíš a zapiješ pochúťku Colou, čaká ťa veselé prekvapenie. Najlepšie je, ak sa pred tým postavíš do stredu svojej družiny, aby všetky NPC stáli okolo teba.
Kým sa do toho pustíš, nezabudni si uložiť pozíciu.

* V severnej časti tohto bloku je miestnosť, v ktorej poletujú zmutované vínne mušky. Je tu plno chemického odpadu, preto tam choď len s poriadnym ochranným vybavením, výpary sú smrtiace. Okrem toho, nenájdeš tu aj tak nič zaujímavé.



Žltá úroveň:

Žltá úroveň sa rozprestiera na druhom podlaží východného krídla a ako jediná je prepojená s krídlom západným - cez miestnosť plnú toxických chemikálií, sa môžte presunúť do Fialovej úrovne, ktorá je v západnom krídle. Spomínaná miestnosť, plná chemikálií, je lepšie prístupná práve z Fialovej úrovne a bez ochranného odevu tam radšej vôbec nevstupuj.



4. Oprava hologramu 00000.

Tento hologram šéfuje vedeckej sekcii EPA. Hneď, ako sa s ním pustíš do rozhovoru, zistíš zaujímavú vec - hologram používa namiesto bežných slov len informácie zakódované do dvojkovej sústavy. Aby si mu porozumel, potrebuješ Science >100% a INT=6. Virtuálny vedec ti porozpráva o technickom probléme na zálohovacom zariadení, ktoré nájdeš tesne vedľa neho [tape reel]. Až zariadenie opravíš (Repair >80%; ak máš náradie potom stačí Repair >50%), znova sa porozprávaj s hologramom, ktorý ťa ešte požiada, aby si ho reštartoval.



5. Testovanie Solárneho spaľovača.

* Solárny spaľovač [Solar scorcher] je energetická zbraň, ktorá sa pôvodne dala nájsť pri náhodnom stretnutí so Strážcom večnosti [Guardian of forever].

Keď opravíš vedecký hologram, dostaneš od neho nasledujúcu úlohu - požiada ťa o praktický test mocnej energetickej zbrane, ktorá je uložená v nástennej skrinke [locker], hneď vedľa zálohovacieho zariadenia [tape reel].
Kým ťa hologram nepoverí touto úlohou, skrinka je zamknutá pomocou elektronického zámku a neexistuje možnosť, ako ju otvoriť.
Vráťme sa ale k úlohe, musíš vystúpiť naspäť na povrch a pomocou tejto zbrane zlikvidovať nejakého protivníka. Ako cieľ poslúži napríklad zmutovaná rastlina, ak nejaká prežila tvoj príchod do základne. Inak sa musíš vydať na lov do pustín. Protivníci, ktorých stretneš na nižších podlažiach EPA, sa pri tejto úlohe neberú do úvahy - zbraň musíš testovať pri plnom slnečnom svetle, na povrchu.



Indigová (tmavomodrá) úroveň:

Tu ťa síce nečakajú žiadne úlohy, no napriek tomu narazíš na niekoľko zaujímavostí.

* V miestnosti južne od výťahu je pípajúci počítač, v ktorom sa nachádza zopár užitočných informácií. Jednou z nich je návod na výrobu lieku proti epilepsii. Po tom, ako získaš návod na výrobu lieku, môžes sa zastaviť v New Rene a vyliečiť trasľavého chlapíka. (dostaneš 100xp a 3 stimpaky)
Ak budeš odhodlane pokračovať v prehľadávaní počítačovej databázy (tj. 22x dialógová možnosť "keep searching"), môžeš získať informácie o Hromadnom fluorizačnom projekte. S vysokým šťastím (LCK=9) nájdeš tieto informácie o čosi rýchlejšie.

* V miestnosti, ktorá sa rozkladá o kúsok nižšie, stoja tri upravené liečebné automaty [Auto Doc]. Pomocou nich môže Vyvolený zmeniť svoj vzhľad. Ak hráš za postavu mužskú, máš na výber z dlhovlasého výzoru, cez normálny účes až po kompletne holú hlavu. //pozn. prekl.: Holohlavý maník je však dostupný až od verzie RP 2.1.2 a vyššie.//
Treba spomenúť, že pri tejto mašinke si môžeš zároveň zmeniť i pohlavie, presne tak, ako si o tom už dávno sníval.
Ženská hlavná postava tu má k dispozícii len operáciu na zmenu pohlavia, zmeny vzhľadu budú prístupné až v novších verziách modu.

* V miestnosti úplne naľavo je na stolíku odložený malý, strieborný topinkovač. No jasné, je to Statočný malý toaster [Brave Little Toaster]. Môžeš si s ním príjemne podebatiť.
Hneď zistíš, že prístroj túži po tom, aby ti mohol pripraviť topinku, pretože uplynulo už takmer storočie, odkedy naposledy nejakú upiekol. Ty si však prišiel z iného dôvodu, všakže.
Ako všetko ostatné, aj toaster je v zlom technickom stave a potrebuje malú opravu (tu postačí aj veľmi nízka zručnosť Repair), ale za odmenu ťa toaster naučí, ako sa dajú preprogramovať výherné automaty. Odteraz stačí, aby si natrafil na akýkoľvek výherný automat a môžeš ho jednoduchým spôsobom obrať o všetky mince.



Červená úroveň:

Väčšina dverí v bezpečnostnej úrovni je zamknutá a aby si ich otvoril, potrebuješ čipovú kartu od šéfa bezpečnosti. V miestnosti južne od výťahu je ďalší hologram, ktorý ťa poverí nasledujúcou úlohou.



6. Oprava statickej poruchy

Keď sa pokúsiš nadviazať rozhovor, zistíš, že hologram je rušený silným elektrostatickým nábojom. Aby si ale hologramu porozumel, potrebuješ istú úroveň inteligencie (INT=5). Potom treba opraviť projektor (červeno blikajúca mašinka hneď vedľa, Repair >50%; ale ak uchopíš náradie stačí i Repair >20%). Teraz môžeš s hologramom konečne podebatovať a ten ti na znak vďaky prezradí heslo k výťahu, ktorý vedie na samý spodok základne - do Modrej úrovne. Toto je jediná možnosť, ako sa dostať do kryogenetického laboratória, inej cesty niet.
Hologram ti okrem toho rád pomôže s identifikáciou rôznych vecí, ktoré sa ti podarí získať pri prieskume základne, ale bez toho sa pokojne zaobídeš - stačí si pozorne čítať popisky predmetov.

* Môžeš navštíviť múzeum, dá sa tu "sledovať" zopár archívnych nahrávok.

* Staré elektrické kreslo je stále funkčné, pozor naň. Dá sa uviesť do prevádzky pomocou terminála, ktorý stojí neďaleko výťahu. Ak je kreslo pod napätím, nepribližuj sa k nemu príliš. V prípade, ak chceš vykonať zlý skutok, skús tam pristrčiť niektorého zo svojich menej obľúbených spoločníkov.

* Dôkladne preskúmaj všetky skrinky, truhlice a nástenné trezory. Mnohé z nich obsahujú užitočné predmety.



Fialová úroveň:

Tento blok základne je pomerne prázdny, ale práve odtiaľto vedie výťah do Modrej úrovne.
V chodbe, ktorá smeruje do kontaminovanej miestnosti, neprehliadni nástennú skrinku - je tam ukrytá plynová maska. Ak si ju nasadíš (umiestni ju do zbraňového slotu), ochráni ťa pred toxickými výparmi v zamorených priestoroch. Jedna z takýchto miestností je priamo na tomto podlaží - je to spomínané skladisko chemických látok, ktoré prepája východné krídlo základne so západným. Cez túto miestnosť môžeš prejsť do Žltej úrovne a naopak.

* V zamorenej miestnosti, napravo od veľkého počítača, sú umiestnené dva veľké nástenné ventilátory, pokryté ošklivým nánosom biologického materiálu. Môžeš ich očistiť (pomocou "Hand Icon" - ikona ruky), potom sa vzduch v miestnosti prečistí a môžeš odložiť plynovú masku. //pozn. prekl.: Masku ale neodhadzuj, zdarí sa napríklad v Broken Hills, ak si ešte neopravil čističku vzduchu.//

* Veľký počítač, ktorý je v zamorenej miestnosti, je Mr. Chemmie, miestny "cukrár". V skutočnosti však nevyrába lentilky, ale niečo zaujímavejšie - ak máš správne predpoklady, môžeš sa pustiť do produkcie zaujímavých látok:

Základný sortiment:

Stimpak - Broc flower, Xander root, Empty hypo
Superstim - Stimpak, Fruit, Nuka Cola
Poison - Empty hypo, Scorpion tail, Nuka Cola (Science >40%)
Poison Antidote - Scorpion tail, Booze (Science >45%)
First aid kit - Stimpak, Empty hypo, Poison antidote, Rad-away (Science >55%)
Doctor's bag - Stimpak, Empty hypo, Poison antidote, Rad-away, First aid kit (Science >60%)
Buffout - First aid kit, Beer, Nuka Cola (Science >70%)
Mentats - First aid kit, Fruit, Booze (Science >80%)
Psycho - Mentats, Buffout, Fruit, Stimpak (Science >85%)
Rad-X - First aid kit, Nuka Cola (Science >85%)
Rad-away - Nuka Cola, Empty hypo, Stimpak (Science >90%)

Špeciálne látky:

Heart Pills - ak máš v družine Cassidyho (a Science >100%), môžeš mu vyrobiť tabletky na liečbu srdcovej slabosti. Stačí jedno použitie a Cassidy je v okamihu zdravý ako repa.
Marijuana - predvojnová mäkká droga. (CHA +2, LCK +1, PER -1 počas 11 dní; po siedmych dňoch strácaš ďalší bod vnímania. Výroba vyžaduje Science >100%.) //pozn. prekl.: Holt, už to nie je naše staré-dobré pestovanie pod lampou, ktoré zvládol každý. Mr. Chemmie používa asi nejaké sofistikované, vedecké postupy, hehe.//
ERSI - látka, ktorá sa používa pri prebúdzaní osôb z kryospánku. Aby si ju dokázal vyrobiť, potrebuješ sa najskôr dozvedieť o jej existencii - je to súčasť jednej z úloh, vrátiš sa pre ňu neskôr.

* V skrinkách je zopár kníh a nejaké tie drogy. Jedno lepšie, ako druhé.



Zelená úroveň:

Zavítal si do botanickej záhrady, spojenej s miestnou "dotýkacou" zoologickou záhradou [petting ZOO]. Exponáty nesmieš kŕmiť, ale môžeš sa ich dotýkať - aj keď v povojnových časoch už to zrejme neplatí. Rovnako nepresné je aj označenie ZOO, pretože v skutočnosti sú tu vystavené aj exponáty, ktoré boli pôvodne ľudskými bytosťami. Dnes už sú však tieto tvory deformované a šialené, pretože na nich prebehla séria genetických experimentov.

* Tu ťa nečakajú žiadne úlohy, ale môžeš tu splniť jednu z úloh predošlých. Vo východnej časti tejto úrovne je botanický terminál EPA, kde sa ukrývajú zaujímavé vedecké poznatky. Ak si dostal úlohu od brata Paula v Abbey, môžeš si tieto informácie uložiť na holodisk, istotne ho tým potešíš.
Rovnako môžeš cez tento terminál získať i pár semienok, ktoré sú uskladnené v botanickom sklade. Okrem experimentálnych odrôd je tu i vysoko odolná a šľachtená odroda kukurice.

* V malom skleníku, ktorý je na tomto podlaží, môžeš spraviť skromný záhradnícky pokus - pohľadaj si vhodnú hriadku a nejaké to semienko zasaď. Ak sa vrátiš o tri dni neskôr, nájdeš tu náhodný, vlastnoručne pestovaný porast, no teda!

* Šľachtenú kukuricu môžeš zasadiť do úrodnej hrudy v rodnej osade Arroyo. Žiadne zázraky od toho ale nečakaj - však musíš uznať sám, že pár kláskov kukurice nikoho nespasí. Ak sa rozhodneš pre záhradníčenie, musíš to stihnúť predtým, ako sa ti štvrtýkrát zjaví vo sne Hakunin. V Arroyo môžeš zasadiť i experimentálne semená, rovnako ako tie kukuričné. Záhon je ale malý, rozhodni sa teda sám, čo chceš pestovať.

* Z počítačových terminálov, ktoré sú umiestnené pri celách ZOO, sa môžeš podozvedať veľa zaujímavých informácií o živočíšnych druhoch. Ak ťa vždy zaujímalo, kde sa vzali deathclaws alebo wanamingos, do toho! Cez terminály sa dá zrušiť i ochranné energetické pole, ktoré bráni vystaveným exponátom uniknúť.



Modrá úroveň:

Táto úroveň oficiálne neexistuje - nenájdeš ju popísanú v žiadnom terminále, ani spomenutú v propagačných letákoch. Dostaneš sa sem len výťahom z Fialovej úrovne a to len v prípade, ak získaš heslo od hologramu z Červenej úrovne.

Plošina, ktorá tvorí prístupovú časť, je obkolesená poriadne veľkou tlupou wanamingos. Ak si si predtým povšimol dieru v stene cely, ktorá je v Zelenej úrovni, musí ti byť jasné, ako sa sem wanamingos dostali. Dlho ale nepostávaj, wanamingos o chvíľku zistia, že majú nevítaného hosťa a zaútočia na teba.

Veľké energetické pole, ktoré blokuje vstup, sa dá neutralizovať "opravou" počítača, ktorý je umiestnený na blízkej stene. Potrebuješ ale slušné schopnosti, aby si to zvládol (Repair 100% ti poskytne šancu 1:5, že sa dielo podarí). Smelo do toho.
Ak si nepochodil s opravami, rovnako dobre poslúži aj trhavina, umiestni ju blízko počítača.

Po prekonaní silovej bariéry máš voľný vstup do kryogenetického laboratória. Tri nádrže ukrývajú zmrazené telá zaujímavých osobností, ktoré sa k tebe eventuálne pridajú, ak niektorého oslobodíš. Počítač, umiestnený priamo pri vchode, ukrýva informácie o každom z nich. Čítaj pozorne, pretože oslobodiť môžeš len jediného - sám sa rozhodni, ktorého zvolíš.
Počítač ťa okrem toho upozorní, že ku správnemu oživeniu potrebuješ kanister s kvapalinou ERSI; ak chceš teda oživiť niektorú z NPC, vráť sa k Mr. Chemmie a požiadaj ho o výrobu ERSI. Ak chceš, nemusíš toto upozornenie brať do úvahy a pokojne skús oživiť niektorú postavu aj hneď teraz, ak nemáš obavy z následkov.

* Za kryogenetickými nádržami sú tri skrinky, každá z nich patrí jednej zo zmrazených postáv. Až niektorú z NPC vyslobodíš, príslušná skrinka sa automaticky otvorí, ale ostatné zostanú uzamknuté natrvalo.

* Nezabudni na malú truhlicu, ktorá leží v ľavej časti laboratória. Okrem iných maličkostí je tu ukryté špeciálne sérum, ktoré ti trvalo pridá +1 AG (bonus k obratnosti).


__________________________________________________________

preložil: valcik
Rôzne upresnenia či kritiku rozhodne uvítam, text prípadne upravím.


Naposledy upravil valcik dne čtv říj 21, 2010 7:35 am, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPA - návod pre verziu RP 2.x
PříspěvekNapsal: stř říj 20, 2010 5:54 pm 
Austin Powers
Austin Powers
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 07, 2009 3:50 pm
Příspěvky: 3482
Bydliště: VŠB
valcik píše:
Nedávno sa na fóre NMA objavil návod, ktorý veľmi podrobne opisuje väčšinu úloh a hádaniek, umiestnených v základni EPA. So súhlasom autora som ho preložil do slovenčiny, ale pozor - čítajte len v prípade, ak sa neviete pohnúť ďalej. Inak sa pripravíte o radosť z objavovania, opísané sú takmer všetky herné situácie.

(Darek, autor anglického textu, súhlasil aj s umiestnením tohto prekladu na hlavnú stránku. Ak to teda niektorý z vaultmasterov uzná za vhodné, pokojne text premiestnite, neprekáža mi to.)



| ČTI
_________________________________________________

EPA - podrobný návod, platí pre Restoration Project 2.x

(Nasledujúci text je voľným prekladom príručky, ktorú napísal Darek, jeden z dlhoročných členov fóra NMA. Ak sa vás niektorá časť prekladu nepríjemne dotkne, nadávajte najskôr Darekovi a až potom prekladateľovi, hehe.)



Sú dve možnosti, ako objaviť základňu EPA.
Prvou z nich je naverbovanie Myrona, ktorý ti prezradí polohu základne vo chvíli, keď ho chceš vyhodiť zo svojej družiny. Existuje však možnosť, že Myron najskôr prezradí tajnú skrýš v Golgote. V takom prípade sa najskôr vyber do Golgoty, pohľadaj poklad a potom skús Myrona opäť vyhodiť zo svojej družiny; tentokrát by už mal prezradiť polohu základne EPA.
Druhým spôsobom, ako zistiť polohu základne, je náhodné stretnutie s osamelým pútnikom v blízkom okolí New Rena.
Pred výpravou si nezabudni zohnať poriadny kus lana, nikdy nevieš, kedy ho budeš potrebovať.

Ihneď po príchode ťa uvíta horda zmutovaných rastlín, ktoré pevne zakorenili v priestore celej základne. Ak cestuješ sám, môžeš sa týmto porastom preplížiť, ale ak máš spoločníkov, pravdepodobne sa vrhnú do boja s rastlinami na vlastnú päsť, kým nevykynožia všetko do poslednej stonky. Priprav sa teda na poriadne dlhý súboj.

Keď sa od hlavného vstupu vyberieš smerom vľavo, narazíš na malý, biely prístrešok. Poriadne ho prehľadaj, dajú sa tu nájsť zaujímavé predmety - napríklad spej proti rastlinám. Ak ho uchopíš (vložíš do zbraňového slotu) a použiješ na niektorú rastlinu, okamžite ju tým zahubíš. Ďalšiu nádobku tohto spreja nájdeš potom v garáži, ktorá sa rozprestiera pár krokov severne od prístrešku, ale dovnútra sa dostaneš len v prípade, ak si zručným zámočníkom. V opačnom prípade musíš pohľadať kľúče, k tomu sa ale vrátime neskôr.
V prístrešku nezabudni skontrolovať skrinky, v jednej z nich je odložená veľká kovová tyč. Praktická vec, istotne má mnoho využití, nezabudni ju zobrať so sebou.
Pri potulkách po areáli natrafíš aj na rôzne hromady odpadkov [junk], pre každý prípad si odlož niektorý z nich do batoha.

* V zamknutej garáži sa nachádza zopár podivných predmetov, ale okrem jedného, nie sú príliš dôležité. Ak máš v družine verného Dogmeata a chceš ho udržať nažive, istotne ťa poteší zásoba krmiva pre psov. Jednoducho použi konzervu so psím jedlom na Dogmeata a všetky jeho poranenia sa kompletne vyliečia. (Či konzerva s jedlom funguje podobne ako lekárnička, ktorá sa po niekoľkých použitiach vypotrebuje a zmizne, alebo či toto jedlo vydrží neobmedzený počet "použití", to netuším.)

V schátralej hlavnej budove čoskoro zistíš, že všetky výťahy, ktoré spájajú hlavnú budovu s podzemnými úrovňami, sú ťažko poškodené a nefunkčné. Jedna výťahová šachta je však našťastie otvorená a priechodná.
Aby si zostúpil do hlbín opustenej základne, potrebuješ len poriadny kus lana.
(Štvornohí spoločníci ťa však touto cestou sprevádzať nedokážu, preto ak nejakých máš, zostanú pri výťahovej šachte a trpezlivo vyčkajú na tvoj návrat.)
Aha, ešte jedna maličkosť - pri výťahoch v hlavnej budove je skrinka, v ktorej leží zabudnutý stimpak a jeden počítačový terminál, ktorý ti poskytne informácie o jednotlivých podlažiach základne. Okrem toho už nič zaujímavé neobjavíš, preto môžeš smelo zostúpiť dole výťahovou šachtou.

Šachta ťa doviedla do sekcie, ktorá v minulosti slúžila ako Sekcia pre rozvod vody, vzduchu a energie do celej podzemnej základne. Dnes je ale zamorená potkanmi, mantismi a malými radškorpiónmi.
Objavíš tu zopár skriniek, v ktorých sa dá okrem iného nájsť vylepšená sada náradia [super toolkit], zariadenie na otváranie elektronických zámkov [electronic lockpick] a tiež i zopár kníh.
Pri dôkladnom prieskume tohto podlažia zistíš, že jeden z generátorov, ktoré sú tu hojne rozmiestnené, je pokazený - vydáva zvláštne zvuky. Zatiaľ ale netušíš, ktoré zariadenie by mal napájať a preto mu nevenuj pozornosť. Miesto si ale zapamätaj, vrátiš sa sem neskôr.
Na stene severnej chodby sú tri veľké ventilátory. Keď si pozorne obzrieš prostredný, zistíš že je dosť veľký na to, aby sa ním preplazila dospelá osoba. Jediným problémom je obrovská a rýchle rotujúca kovová vrtuľa. Práve tu sa zdarí kovová tyč, ktorú si objavil v prístrešku krátko po príchode do areálu - použi ju na zablokovanie vrtule.

Vetracia šachta ťa priviedla do údržbárskej sekcie, ktorá je stále napájaná záložným generátorom a vďaka tomu sú tu dva funkčné a pojazdné výťahy. Jeden je v severozápandej časti, druhý nájdeš na severovýchode. Okrem toho neobjavíš nič výnimočné, ak nerátame skrinku s laserovou pištoľou a depresívneho robota. //pozn. prekl.: Myslím, že tento robot je referenciou na knihu Stopárov sprievodca galaxiou, ktorú napísal D. Adams. Tam sa objavil vysokointeligentný a superdepresívny robot Marvin.//



Teraz si krátko popíšeme usporiadanie podzemných úrovní základne (nehanebne okopírované, autorom je SoldierOfTruth):

Výťah vo východnej časti údržbárskej sekcie ťa zavedie do východného krídla, ktoré sa skladá z troch podzemných podlaží. Rovnaké označenie nájdeš aj v termináloch, ktoré sú rozmiestnené na každom podlaží hneď pri výťahu. Číslované podľa úrovní:

V1 - Červená úroveň; východné krídlo; podlažie 1
V2 - Fialová úroveň; východné krídlo; podlažie 2
V3 - Zelená úroveň; východné krídlo; podlažie 3

Podobným spôsobom je značené i západné krídlo, ktoré má tiež tri podlažia, odlišné je iba farebné označenie:

Z1 - Oranžová úroveň; západné krídlo; podlažie 1
Z2 - Žltá úroveň; západné krídlo; podlažie 2
Z3 - Indigová úroveň; západné krídlo; podlažie 3

Krídla druhého podlažia (V2 a Z2) sú prepojené miestnosťou. V bloku V2 sa nachádza výťah, ktorý vedie do Modrej úrovne - tam sa nachádza kryogenetické laboratórium.



Oranžová úroveň:

Ako prvý doporučujem prieskum Oranžovej úrovne, kde sa nachádza konferenčná miestnosť a kaviareň.
V západnej časti tohto bloku sú štyri hologramy, ktoré medzi sebou vášnivo diskutujú, ale zdá sa, že ich rozhovor nemá hlavu ani pätu a neustále sa opakuje - zrejme sú zaseknutí v nekonečnej slučke. Ak prikročíš bližšie, začuješ bzukot a šum silného magnetického poľa, ktoré je zrejme zdrojom rušenia.
V miestnosti naľavo je zopár počítačov. Preskúmaj ten, ktorý je úplne vľavo, spusti na ňom diagnostický program a potom ho skús opraviť (Repair >40%).
Potom môžeš podiskutovať s hologramami v konferenčnej miestnosti, od ktorých dostaneš zopár úloh.



1. Problém s osvetlením EPA.

Túto úlohu ti zadá riaditeľka sekcie pre medziľudské vzťahy (ženský hologram), ale najskôr skús otvoriť zopár okolitých dverí. Niektoré z nich sú chránené heslom a práve na toto heslo sa spýtaj riaditeľky. (Najbližšie zaheslované dvere sú južne od konferenčnej miestnosti.) Aby si sa dozvedel heslo, potrebuješ zručnosť Speech >80%. (Ak máš Speech>60%, heslo sa dozvieš, ale musíš sa opýtať dvakrát.)
Riaditeľka ťa vyšle opraviť generátor, ktorý je v Sekcii na rozvod vody, vzduchu a energie. Generátor nájdeš ľahko, vydáva podivné zvuky. Tu ale zistíš (ak máš Repair >55%), že na opravu potrebuješ aj nejaké to haraburdie [junk] - ak ho máš, môžeš sa veselo pustiť do práce.
Vráť sa k riaditeľke, ktorá ti teraz prezradí heslo k zakódovaným zámkom.

* Doporučujem začať práve úlohou 1., pretože bez hesla zostanú mnohé miestnosti neprístupné.



2. Botanické problémy s rastlinstvom.

Hologram 10031 je riaditeľom údržbárskej sekcie, ale pretože údržbárske roboty sú mimo prevádzku a hologramy nedokážu vykonávať fyzickú činnosť, potrebuje tvoju pomoc.
Požiada ťa o asistenciu pri likvidácii rastlín, ktoré zamorili celý povrchový areál základne. Ak si rastliny vykynožil hneď po príchode, pokojne mu to oznám, inak vyraz naspäť na povrch a pusti sa do práce. Ako odmenu dostaneš kľúče od zamknutej garáže - je to veľká budova v pravej časti základne. (Tu sa však náhlenie nevyplatí. Nejaké rastliny si nechaj v zálohe živé, hodí sa to pri plnení úlohy pre riaditeľa vedeckej sekcie - nie je to ale nevyhnutné, ak si teda rastliny vyhubil, nestalo sa nič zlé a môžeš pokojne pokračovať ďalej.)



3. Oprava hlasového terminálu.

Protivný hologram muža, ktorý je navlečený v energozbroji, je šéfom bezpečnostných zložiek. Pri rozhovore ti prezradí, že nemá žiadnu kontrolu nad bezpečnostnými robotmi, pretože sa pokazil hlasový terminál. Ako odmenu za pomoc s opravou ti ponúkne voľný prístup do Červenej úrovne - teda do bezpečnostného krídla základne.

Ovládací terminál robotov je umiestnený v Žltej úrovni. Nájdeš ho blízko výťahu, vydáva totiž slabé pípanie. Najskôr spusti diagnostický program, pomocou neho zistíš, kde je ukrytá závada. Potom môžeš pristúpiť k oprave. //pozn. prekl.: Tu autor návodu neuvádza presné požiadavky, ale myslím, že potrebuješ Repair>75%//
Teraz môžeš nahlásiť výsledok svojho snaženia šéfovi bezpečnosti. Ako odmenu dostaneš kódovú kartu, ktorá ti otvorí väčšinu dverí v Červenej úrovni.



* Štvrtý hologram v konferenčnej miestnosti je pre nás bezvýznamný. Nezadá ti žiadnu úlohu.

* V jednej z chladničiek, ktoré sú umiestnené v kaviarni, objavíš vrecko s pochúťkou Pop Rocks. Hneď vedľa je aj automat na Nuka Colu. Keď si trocha pomaškrtíš a zapiješ pochúťku Colou, čaká ťa veselé prekvapenie. Najlepšie je, ak sa pred tým postavíš do stredu svojej družiny, aby všetky NPC stáli okolo teba.
Kým sa do toho pustíš, nezabudni si uložiť pozíciu.

* V severnej časti tohto bloku je miestnosť, v ktorej poletujú zmutované vínne mušky. Je tu plno chemického odpadu, preto tam choď len s poriadnym ochranným vybavením, výpary sú smrtiace. Okrem toho, nenájdeš tu aj tak nič zaujímavé.



Žltá úroveň:

Žltá úroveň sa rozprestiera na druhom podlaží východného krídla a ako jediná je prepojená s krídlom západným - cez miestnosť plnú toxických chemikálií sa môžte presunúť do Fialovej úrovne, ktorá je v západnom krídle. Spomínaná miestnosť, plná chemikálií, je lepšie prístupná práve z Fialovej úrovne a bez ochranného odevu tam radšej vôbec nevstupuj.



4. Oprava hologramu 00000.

Tento hologram šéfuje vedeckej sekcii EPA. Hneď, ako sa s ním pustíš do rozhovoru, zistíš zaujímavú vec - hologram používa namiesto bežných slov len informácie zakódované do dvojkovej sústavy. Aby si mu porozumel, potrebuješ Science>100% a INT=6. Virtuálny vedec ti porozpráva o technickom probléme na zálohovacom zariadení, ktoré nájdeš tesne vedľa neho [tape reel]. Až zariadenie opravíš (Repair>80%; ak máš náradie potom stačí Repair>50%), znova sa porozprávaj s hologramom, ktorý ťa ešte požiada, aby si ho reštartoval.



5. Testovanie Solárneho spaľovača.

* Solárny spaľovač [Solar scorcher] je energetická zbraň, ktorá sa pôvodne dala nájsť pri náhodnom stretnutí so Strážcom večnosti [Guardian of forever].

Keď opravíš vedecký hologram, dostaneš od neho nasledujúcu úlohu - požiada ťa o praktický test mocnej energetickej zbrane, ktorá je uložená v nástennej skrinke [locker], hneď vedľa zálohovacieho zariadenia [tape reel].
Kým ťa hologram nepoverí touto úlohou, skrinka je zamknutá pomocou elektronického zámku a neexistuje možnosť, ako ju otvoriť.
Vráťme sa ale k úlohe, musíš vystúpiť naspäť na povrch a pomocou tejto zbrane zlikvidovať nejakého protivníka. Ako cieľ poslúži napríklad zmutovaná rastlina, ak nejaká prežila tvoj príchod do základne. Inak sa musíš vydať na lov do pustín. Protivníci, ktorých stretneš na nižších podlažiach EPA, sa pri tejto úlohe neberú do úvahy - zbraň musíš testovať pri plnom slnečnom svetle, na povrchu.



Indigová (tmavomodrá) úroveň:

Tu ťa síce nečakajú žiadne úlohy, no napriek tomu narazíš na niekoľko zaujímavostí.

* V miestnosti južne od výťahu je pípajúci počítač, v ktorom sa nachádza zopár užitočných informácií. Jednou z nich je návod na výrobu lieku proti epilepsii. Po tom, ako získaš návod na výrobu lieku, môžes sa zastaviť v New Rene a vyliečiť trasľavého chlapíka. (dostaneš 100xp a 3 stimpaky)
Ak budeš odhodlane pokračovať v prehľadávaní počítačovej databázy (tj. 22x dialógová možnosť "keep searching"), môžeš získať informácie o Hromadnom fluorizačnom projekte. S vysokým šťastím (LCK=9) nájdeš tieto informácie o čosi rýchlejšie.

* V miestnosti, ktorá sa rozkladá o kúsok nižšie, stoja tri upravené liečebné automaty [Auto Doc]. Pomocou nich môže Vyvolený zmeniť svoj vzhľad. Ak hráš za postavu mužskú, máš na výber z dlhovlasého výzoru, cez normálny účes až po kompletne holú hlavu. //pozn. prekl.: Holohlavý maník je však dostupný až od verzie RP 2.1.2 a vyššie.//
Treba spomenúť, že pri tejto mašinke si môžeš zároveň zmeniť i pohlavie, presne tak, ako si o tom už dávno sníval.
Ženská hlavná postava tu má k dispozícii len operáciu na zmenu pohlavia, zmeny vzhľadu budú prístupné až v novších verziách modu.

* V miestnosti úplne naľavo je na stolíku odložený malý, strieborný topinkovač. No jasné, je to Statočný malý toaster [Brave Little Toaster]. Môžeš si s ním príjemne podebatiť.
Hneď zistíš, že prístroj túži po tom, aby ti mohol pripraviť topinku, pretože uplynulo už takmer storočie, odkedy naposledy nejakú upiekol. Ty si však prišiel z iného dôvodu, všakže.
Ako všetko ostatné, aj toaster je v zlom technickom stave a potrebuje malú opravu (tu postačí aj veľmi nízka zručnosť Repair), ale za odmenu ťa toaster naučí, ako sa dajú preprogramovať výherné automaty. Odteraz stačí, aby si natrafil na akýkoľvek výherný automat a môžeš ho jednoduchým spôsobom obrať o všetky mince.



Červená úroveň:

Väčšina dverí v bezpečnostnej úrovni je zamknutá a aby si ich otvoril, potrebuješ čipovú kartu od šéfa bezpečnosti. V miestnosti južne od výťahu je ďalší hologram, ktorý ťa poverí nasledujúcou úlohou.



6. Oprava statickej poruchy

Keď sa pokúsiš nadviazať rozhovor, zistíš, že hologram je rušený silným elektrostatickým nábojom. Aby si ale hologramu porozumel, potrebuješ istú úroveň inteligencie (INT=5). Potom treba opraviť projektor (červeno blikajúca mašinka hneď vedľa, Repair>50%; ale ak uchopíš náradie stačí i Repair>20%). Teraz môžeš s hologramom konečne podebatovať a ten ti na znak vďaky prezradí heslo k výťahu, ktorý vedie na samý spodok základne - do Modrej úrovne. Toto je jediná možnosť, ako sa dostať do kryogenetického laboratória, inej cesty niet.
Hologram ti okrem toho rád pomôže s identifikáciou rôznych vecí, ktoré sa ti podarí získať pri prieskume základne, ale bez toho sa pokojne zaobídeš - stačí si pozorne čítať popisky predmetov.

* Môžeš navštíviť múzeum, dá sa tu "sledovať" zopár archívnych nahrávok.

* Staré elektrické kreslo je stále funkčné, pozor naň. Dá sa uviesť do prevádzky pomocou terminála, ktorý stojí neďaleko výťahu. Ak je kreslo pod napätím, nepribližuj sa k nemu príliš. V prípade, ak chceš vykonať zlý skutok, skús tam pristrčiť niektorého zo svojich menej obľúbených spoločníkov.

* Dôkladne preskúmaj všetky skrinky, truhlice a nástenné trezory. Mnohé z nich obsahujú užitočné predmety.



Fialová úroveň:

Tento blok základne je pomerne prázdny, ale práve odtiaľto vedie výťah do Modrej úrovne.
V chodbe, ktorá vedie do kontaminovanej miestnosti, neprehliadni nástennú skrinku - je tam ukrytá plynová maska. Ak si ju nasadíš (umiestni ju do zbraňového slotu), ochráni ťa pred toxickými výparmi v zamorených priestoroch. Jedna z takýchto miestností je priamo na tomto podlaží - je to spomínané skladisko chemických látok, ktoré prepája východné krídlo základne so západným. Cez túto miestnosť môžeš prejsť do Žltej úrovne a naopak.

* V zamorenej miestnosti, napravo od veľkého počítača, sú umiestnené dva veľké nástenné ventilátory, pokryté ošklivým nánosom biologického materiálu. Môžeš ich očistiť (pomocou "Hand Icon" - ikona ruky), potom sa vzduch v miestnosti prečistí a môžeš odložiť plynovú masku. //pozn. prekl.: Masku ale neodhadzuj, zdarí sa napríklad v Broken Hills, ak si ešte neopravil čističku vzduchu.//

* Veľký počítač, ktorý je v zamorenej miestnosti, je Mr. Chemmie, miestny "cukrár". V skutočnosti však nevyrába lentilky, ale niečo zaujímavejšie - ak máš správne predpoklady, môžeš sa pustiť do produkcie zaujímavých látok:

Základný sortiment:

Stimpak - Broc flower, Xander root, Empty hypo
Superstim - Stimpak, Fruit, Nuka Cola
Poison - Empty hypo, Scorpion tail, Nuka Cola (Science >40%)
Poison Antidote - Scorpion tail, Booze (Science >45%)
First aid kit - Stimpak, Empty hypo, Poison antidote, Rad-away (Science >55%)
Doctor's bag - Stimpak, Empty hypo, Poison antidote, Rad-away, First aid kit (Science >60%)
Buffout - First aid kit, Beer, Nuka Cola (Science >70%)
Mentats - First aid kit, Fruit, Booze (Science >80%)
Psycho - Mentats, Buffout, Fruit, Stimpak (Science >85%)
Rad-X - First aid kit, Nuka Cola (Science >85%)
Rad-away - Nuka Cola, Empty hypo, Stimpak (Science >90%)

Špeciálne látky:

Heart Pills - ak máš v družine Cassidyho (a Science>100%), môžeš mu vyrobiť tabletky na liečbu srdcovej slabosti. Stačí jedno použitie a Cassidy je v okamihu zdravý ako repa.
Marijuana - predvojnová mäkká droga. (CHA +2, LCK +1, PER -1 počas 11 dní; po siedmych dňoch strácaš ďalší bod vnímania. Výroba vyžaduje Science>100%.) //pozn. prekl.: Holt, už to nie je naše staré-dobré pestovanie pod lampou, ktoré zvládol každý. Mr. Chemmie používa asi nejaké sofistikované, vedecké postupy, hehe.)
ERSI - látka, ktorá sa používa pri prebúdzaní osôb z kryospánku. Aby si ju dokázal vyrobiť, potrebuješ sa najskôr dozvedieť o jej existencii - je to súčasť jednej z úloh, vrátiš sa pre ňu neskôr.

* V skrinkách je zopár kníh a nejaké tie drogy. Jedno lepšie, ako druhé.



Zelená úroveň:

Zavítal si do botanickej záhrady, spojenej s miestnou "dotýkacou" zoologickou záhradou [petting ZOO]. Exponáty nesmieš kŕmiť, ale môžeš sa ich dotýkať - aj keď v povojnových časoch už to zrejme neplatí. Rovnako nepresné je aj označenie ZOO, pretože v skutočnosti sú tu vystavené aj exponáty, ktoré boli pôvodne ľudskými bytosťami. Dnes už sú však tieto tvory deformované a šialené, pretože na nich prebehla séria genetických experimentov.

* Tu ťa nečakajú žiadne úlohy, ale môžeš tu splniť jednu z úloh predošlých. Vo východnej časti tejto úrovne je botanický terminál EPA, kde sa ukrývajú zaujímavé vedecké poznatky. Ak si dostal úlohu od brata Paula v Abbey, môžeš si tieto informácie uložiť na holodisk, istotne ho tým potešíš.
Rovnako môžeš cez tento terminál získať i pár semienok, ktoré sú uskladnené v botanickom sklade. Okrem experimentálnych odrôd je tu i vysoko odolná a šľachtená odroda kukurice.

* V malom skleníku, ktorý je na tomto podlaží, môžeš spraviť skromný záhradnícky pokus - pohľadaj si vhodnú hriadku a nejaké to semienko zasaď. Ak sa vrátiš o tri dni neskôr, nájdeš tu náhodný, vlastnoručne pestovaný porast, no teda!

* Šľachtenú kukuricu môžeš zasadiť do úrodnej hrudy v rodnej osade Arroyo. Žiadne zázraky od toho ale nečakaj - však musíš uznať sám, že pár kláskov kukurice nikoho nespasí. Ak sa rozhodneš pre záhradníčenie, musíš to stihnúť predtým, ako sa ti štvrtýkrát zjaví vo sne Hakunin. V Arroyo môžeš zasadiť i experimentálne semená, rovnako ako tie kukuričné. Záhon je ale malý, rozhodni sa teda sám, čo chceš pestovať.

* Z počítačových terminálov, ktoré sú umiestnené pri celách ZOO, sa môžeš podozvedať veľa zaujímavých informácií o živočíšnych druhoch. Ak ťa vždy zaujímalo, kde sa vzali deathclaws alebo wanamingos, do toho! Cez terminály sa dá zrušiť i ochranné energetické pole, ktoré bráni vystaveným exponátom uniknúť.



Modrá úroveň:

Táto úroveň oficiálne neexistuje - nenájdeš ju popísanú v žiadnom terminále, ani spomenutú v propagačných letákoch. Dostaneš sa sem len výťahom z Fialovej úrovne a to len v prípade, ak získaš heslo od hologramu z Červenej úrovne.

Plošina, ktorá tvorí prístupovú časť, je obkolesená poriadne veľkou tlupou wanamingos. Ak si si predtým povšimol dieru v stene cely, ktorá je v Zelenej úrovni, musí ti byť jasné, ako sa sem wanamingos dostali. Dlho ale nepostávaj, wanamingos o chvíľku zistia, že majú nevítaného hosťa a zaútočia na teba.

Veľké energetické pole, ktoré blokuje vstup, sa dá neutralizovať "opravou" počítača, ktorý je umiestnený na blízkej stene. Potrebuješ ale slušné schopnosti, aby si to zvládol - Repair>100% ti poskytne šancu 1:5, že sa dielo podarí. Smelo do toho.
Ak si nepochodil s opravami, rovnako dobre poslúži aj trhavina, umiestni ju blízko počítača.

Po prekonaní silovej bariéry máš voľný vstup do kryogenetického laboratória. Tri nádrže ukrývajú zmrazené telá zaujímavých osobností, ktoré sa k tebe eventuálne pridajú, ak niektorého oslobodíš. Počítač, umiestnený priamo pri vchode, ukrýva informácie o každom z nich. Čítaj pozorne, pretože oslobodiť môžeš len jediného - sám sa rozhodni, ktorého zvolíš.
Počítač ťa okrem toho upozorní, že ku správnemu oživeniu potrebuješ kanister s kvapalinou ERSI, ak chceš teda oživiť niektorú z NPC, vráť sa k Mr. Chemmie a požiadaj ho o výrobu ERSI. Ak chceš, nemusíš toto upozornenie brať do úvahy a pokojne skús oživiť niektorú postavu aj hneď teraz, ak nemáš obavy z následkov.

* Za kryogenetickými nádržami sú tri skrinky, každá z nich patrí jednej zo zmratených postáv. Až niektorú z NPC vyslobodíš, príslušná skrinka sa automaticky otvorí, ale ostatné zostanú zamknuté natrvalo.

* Nezabudni na malú truhlicu, ktorá leží v ľavej časti laboratória. Okrem iných maličkostí je tu ukryté špeciálne sérum, ktoré ti trvalo pridá +1 AG (bonus k obratnosti).


__________________________________________________________

preložil: valcik
Rôzne upresnenia či kritiku rozhodne uvítam, text prípadne upravím.


Perfektní práce. Zítra to dám do aktuálky a do návodů ::ano

_________________
FALLOUT NEVADA --> FALLOUT --> FALLOUT RESURRECTION --> FALLOUT II
PRÁVĚ HRAJEME FALLOUT NEVADA. PŘIDEJ SE!!! *** FALLOUT II RESTORATION PROJECT V ČEŠTINĚ
Fakt hustej obrázek!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPA - návod pre verziu RP 2.x
PříspěvekNapsal: úte dub 26, 2011 1:45 am 
Špína z Pustiny
Špína z Pustiny

Registrován: sob úno 27, 2010 5:24 am
Příspěvky: 54
Dobrá práce, já jsem se chtěl zeptat jak je to s Miss Kitty v RP 2, dočetl jsem se ::idea že chystáteli se na rande s Miss Kitty nyní dává +1 AG v případě že jí zeptáte úspěšně, před koncem hry ::idea tudíž by mě zajímalo zda je to pravda v tom případě bych to zakomponoval do tvorby svého charakteru a druhá otázka je ohledně češtiny předpokládám že ta stará v nové verzi nefunguje momentálně hraji v Polštině a uvažuji že se navrátím ku angličtině ::zed


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Copyright © 2009 Forum Vaultu šílené brahmíny