Forum Vaultu šílené brahmíny
http://forum.madbrahmin.cz/

Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10
http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=39&t=2035
Stránka 7 z 8

Autor:  Carlos [ úte říj 25, 2011 4:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

valcik píše:
Carlos píše:
Pro Fallout považuju FPS pohled na věc za nejlepší možné řešení - je to způsob jak maximálně vyždímat atmosféru, jak nejlépe přenést survival žánr a vůbec pocity přeživšího na hráče - vidět pustinu z vlastních očí, vylekávat se apod. ..

Ja to vidím presne opačne. Dokážem ešte pochopiť, že pre niekoho sú trojrozmerné súboje pekne intenzívne a zábavné, pretože mnohé FPS hry som si užíval presne z rovnakého dôvodu. (Unreal, Project IGI..)
Ak ale plníš úlohu, pri ktorej treba odniesť predmet z jedného konca budovy na opačný, v blúdení 3D interiérmi nevidím nič pozitívne. Pri prvom hľadaní blúdiš, pri druhom už poznáš cestu a tak len bezhlavo utekáš, aby si to mal čím skôr z krku. Je to namáhavé pre zrak, pre hardvér a výsledok je skôr nudný než zábavný, zvlášť ak musíš z nejakého dôvodu hru loadnúť a opakovať celú trasu znova. (bug, CTD ap.)


A jaký je v tom rozdíl, když totéž musím udělat u izo hry? Mimochodem já to považuju za pouze malý neduh výměnou za hromadu kladů.
Např. u F2 mě strašně štvalo to krysí město už na první zahrání. Jakékoli potom bylo přímo utrpením. To samé většina úvodních lokací.
A nejen u Falloutů - Baldur's Gate 2 a ten otravný dungeon na začátku, Icewind Dale 2 první úkoly.
Je to prostě o tom, co do těch, kterých lokací dáš za náplň. Také to, jakým způsobem je vymodeluješ a 'vyzdobíš'. Není to o použitém pohledu.

Autor:  Smejki [ úte říj 25, 2011 6:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

tak tak, level design ve F3 a FNV je zbytečně a nelogicky prasácký. A už vůbec tomu nepomáhají nefukční navigační nástroje (obnovující se FOW na mapě, nulová podpora orientace v multipatrových interiérech, hnusně a divně nakreslené mapy - tedy ony jsou generované, ale to je buřt)

Autor:  valcik [ úte říj 25, 2011 6:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

Carlos píše:
A jaký je v tom rozdíl, když totéž musím udělat u izo hry?

Rozdiel je obrovský.
Ak ide o doručovanie predmetov alebo hľadanie NPC, v izo hre poposunieš mapku a klepneš na miesto určenia, to je všetko. Než postava docupitá na miesto, nasávaš atmosféru, počúvaš hudbu a chlípeš kafe. V 3D hre je to tvrdá makačka, musíš sústredene sledovať koridory aby si nestratil orientáciu. Pri prechode z budovy do budovy čakáš, kým sa nahrajú dáta a renderuje lokalita. Je to únavné, pohyblivá scenéria namáha zrak až ti v bulvách praskajú cévky a ak ti zazvoní mobil vo chvíli, keď po tebe chňapá nejaký zatúlaný ghoul, celý turistický zážitok je v prdeli. Akurát sa dobre nasereš. ::)
(Taký Camp McCarran je nočná mora, dvakrát by som ho obiehať veru nechcel, to si dám radšej po tisícikrát ten Klamath s muzikou od Morgana.)

Keď sa navyše k pohľadu z prvej osoby pridá aj nešťastný dizajn úrovní, ktorý spomínate, úplne to zabije znovuhrateľnosť.

Autor:  Erina [ úte říj 25, 2011 11:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

valcik píše:
Rozdiel je obrovský.
Ak ide o doručovanie predmetov alebo hľadanie NPC, v izo hre poposunieš mapku a klepneš na miesto určenia, to je všetko. Než postava docupitá na miesto, nasávaš atmosféru, počúvaš hudbu a chlípeš kafe. V 3D hre je to tvrdá makačka, musíš sústredene sledovať koridory aby si nestratil orientáciu. Pri prechode z budovy do budovy čakáš, kým sa nahrajú dáta a renderuje lokalita. Je to únavné, pohyblivá scenéria namáha zrak až ti v bulvách praskajú cévky a ak ti zazvoní mobil vo chvíli, keď po tebe chňapá nejaký zatúlaný ghoul, celý turistický zážitok je v prdeli. Akurát sa dobre nasereš.
(Taký Camp McCarran je nočná mora, dvakrát by som ho obiehať veru nechcel, to si dám radšej po tisícikrát ten Klamath s muzikou od Morgana.)

Keď sa navyše k pohľadu z prvej osoby pridá aj nešťastný dizajn úrovní, ktorý spomínate, úplne to zabije znovuhrateľnosť.


pod to se ti podepisu

Autor:  KOCOUR [ stř říj 26, 2011 9:51 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

Mám opačný názor izometrický pohled je dle mého názoru přežitek. Osobně preferuju pohled očima postavy. Nikdy sem neměl problém s orientací v FNV.

Co mě na FNV štve je:
Přílišná jednoduchost i na nejtěžší obtížnost s harcore modem.
příliš civilizovaná a optimistická atmosféra. Necejtim se tam jako v postapo světě ale jako na Mayovskym divokym západě (všude plno jídla munice a indiánů).
Nereálnost soubojů (nechci to stoprocent real, to by bylo nehratelný, jen trochu uvěřitelnější. A nějakej sistém krytí by neškodil.)
Taky mě štve nedostatek hádanek a hlavolamů. Nemyslim jen minihry, ale nutnost používat mozek při řešení úkolů. Člověk skoro nemusí přemejšlet nad plněnim úkolů všechno je strašně jasný a očividný.

No a grafika. Ta je prostě hnusná zastaralá a kazí atmosféru.

Autor:  valcik [ stř říj 26, 2011 11:30 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

Tisíc ľudí, tisíc chutí. ::)
KOCOUR píše:
.. izometrický pohled je dle mého názoru přežitek.

Hm, izometrická perspektíva sa úspešne používa aj v moderných 3D hrách. Takto sa vyjadril v nedávnom interview autor prvého Fallouta, Tim Cain:
Citace:
WO: Is there still a place for turn-based and/or isometric RPGs these days?

TC: I think so. I am still seeing games of both types being made. Magicka is an isometric RPG, as is Titan Quest, and I am enjoying playing both of them immensely. Diablo 3 is isometric as well. And you can find lots of turn-based games on STEAM and the iPhone app store, so there is obviously still a strong demand for them.

http://www.gamasutra.com/blogs/WillOoi/ ... allout.php

Autor:  Perézko [ čtv říj 27, 2011 9:20 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

Každej hre pasuje niečo iné, aj keď skalní by si zahrali F:NV či v izo alebo 3D, a tak či tak by to malo svoju atmosféru. Holt ale vždy je to o rovnováhe, niekde pridať - niekde ubrať. Tozn. že v IZO F.NV by nás totálne vzal príbeh, mechanika, hratelnosť se vším všudy... v 3D sme proste TAM :) Ale ako sa vraví: nespokojných neuspokojíš, spokojných uspokojíš čímkoľvek.

Autor:  Smejki [ čtv říj 27, 2011 12:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

to už má 3D versus izo vliv i na příběh? no ty vole ::rofl

Autor:  Carlos [ čtv říj 27, 2011 1:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

Myslím, že chtěl vyjádřit (a kdyby ne, já to vyjádřím aspoň za sebe), že zvolený pohled má přímý vliv na vnímání a akcentaci jednotlivých prvků hry.
Tak např. FPS je udělátko ideální k vnímání střetů, částečně rozhovorů (přeci jen, někomu sedí spíše 'knižní' dialogy jako byly třeba P:T - mně konkrétně), 'instantní' atmosféry - tzn. když někdo vybafne, procházení tmavých koutů apod.
Iso je vhodné k vnímání celkové atmosféry (vidím toho víc, nasávám toho víc - a hlavně jako celek), částečně dialogy (viz. FPS dialogy) a taky je podle mého mnohem lepší k vyprávění příběhů (zatímco v FPS řešíme dílčí záležitosti, poplatné 'instantnímu' zážitku - třeba útok Deathclawa v nevhodnou chvíli a špatné uložení - v iso-hrách jakoby se pořád vznášelo nad postavou memento hl. příběhu či rozsáhlého questu, který aktuálně řešíme - nepřemýšlíme u toho tak zkratkovitě).

Takhle nějak to vidím já... A protože Fallouty obecně mají ryze debilní příběhy (F:NV má podle mě nejlepší ze série), ale mohou mocně čerpat právě z 'instantní' atmosféry, považuju FPS pohled za nejlepší řešení. Ve starých Falloutech se nedá příliš mluvit o stalkerování, ale v F:NV je to podstatná a kvalitní vložka, která celým tím survival kolotočem z velké části otáčí - jenže prolézeat runy a 'nebýt tam'? Pff, ne díky...
Na instantní atmosféru imo vsadili i u 3ky, ale fallouteři prostě chtějí víc, takže sázka na jednu kartu byla tak trochu mimo (u fallouterů).

Autor:  Dainn [ čtv říj 27, 2011 1:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

Carlos píše:
Myslím, že chtěl vyjádřit (a kdyby ne, já to vyjádřím aspoň za sebe), že zvolený pohled má přímý vliv na vnímání a akcentaci jednotlivých prvků hry.
Tak např. FPS je udělátko ideální k vnímání střetů, částečně rozhovorů (přeci jen, někomu sedí spíše 'knižní' dialogy jako byly třeba P:T - mně konkrétně), 'instantní' atmosféry - tzn. když někdo vybafne, procházení tmavých koutů apod.
Iso je vhodné k vnímání celkové atmosféry (vidím toho víc, nasávám toho víc - a hlavně jako celek), částečně dialogy (viz. FPS dialogy) a taky je podle mého mnohem lepší k vyprávění příběhů (zatímco v FPS řešíme dílčí záležitosti, poplatné 'instantnímu' zážitku - třeba útok Deathclawa v nevhodnou chvíli a špatné uložení - v iso-hrách jakoby se pořád vznášelo nad postavou memento hl. příběhu či rozsáhlého questu, který aktuálně řešíme - nepřemýšlíme u toho tak zkratkovitě).

Takhle nějak to vidím já... A protože Fallouty obecně mají ryze debilní příběhy (F:NV má podle mě nejlepší ze série), ale mohou mocně čerpat právě z 'instantní' atmosféry, považuju FPS pohled za nejlepší řešení. Ve starých Falloutech se nedá příliš mluvit o stalkerování, ale v F:NV je to podstatná a kvalitní vložka, která celým tím survival kolotočem z velké části otáčí - jenže prolézeat runy a 'nebýt tam'? Pff, ne díky...
Na instantní atmosféru imo vsadili i u 3ky, ale fallouteři prostě chtějí víc, takže sázka na jednu kartu byla tak trochu mimo (u fallouterů).


V tomto případě se zaručeně shodujeme v názoru, takže se připojuji. ::ano

Autor:  Spitfire [ pon lis 07, 2011 9:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

ok takže po pár měsících práce je soc. analýza aká "OPERACE FENIX" (znovuvybudování enklávy) hotovo
bylo to náročný ale zdařilo se.
stručně
základna
500 členů
Schopného velitele, 20 mechaniků, 10 vědců, 1 vertibird a dvě pozemní vozidla (toliko k sankcím za schopného velitele)+zbytek vojsko
Pustina
1 větší město, 1 vault, 20 kmenů-populace (počet kmenů-počet lidí) 2-1000, 5-500, 4-300 a 9-100 (pod sto kmen vychcípal do týdne)
a tato část pustiny nespadala pod vliv větší skupiny (NCR, BOS, LEGIE) do půl roku by došlo ke zničení enklávy a i kmenů
takže sumasumárum ideální podmínky....ale zase nad druhou stranu se nám nezdálo vložit enklávu do pekla. Šlo udělat podmínky aby tam nepřežil nikdo.

other
ps. profily - z naší české armády a civilistů (samozřejmě všechno anonimní)
+ pro tvůrce (ano hodím si ego :D ) každá osoba vychází z reálu

výsledky
42% šance na znovuvybudování enklávy s minimálním odklonem od původní organizace
15% šance rozpuštění enklávy v důsledku vnitřních rozbrojů
18% šance zničení enklávy (kmeny nebo vyvolený (ano je tam taky :D) přesně je to 11% že enklávu zničí kmeny 7% vyvolený)
13% šance začlenění enklávy do kmenové struktury
12% šance na zboštění členů enklávy okolnímy kmeny a tím pádem k jejímu rozpadu

POZOR
jde o zaokrouhlená čísla

Pokud bude zájem jsem schopný sepsat celý rozbor podrobněji (zrovna reakce kmenů mezi sebou jsou velice zajímavé)
celá simulace má 190giga takže se omlouvám ale upload nebude
v případě enormního zájmu jsem schopný jí zkopírovat na externí disk (kopii budu dělat rozhodně sobě-doufám v metacentru zálohy často mažou....sice to mám papírově ale to jsou jenom výsledky)

Autor:  vitekc45c [ úte lis 08, 2011 4:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

WTF?? :-? ::shock ::roll ::scratch :| :-D ::rofl ::?

Autor:  valcik [ úte lis 08, 2011 5:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

Spitfire,
na simuláciu Enklávy boli využité len osobné údaje jednotlivých členov posádky? Alebo tam okrem nich boli zadávané aj nejaké všeobecné vstupné údaje, charakteristické pre celú skupinu?

Autor:  Spitfire [ stř lis 09, 2011 12:19 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

vitekc45c
viz
začátek tohodle vlákna :)

valcik
obojí jinak by to nemělo žádnou výpovědní hodnotu. A taky díky tomu to tak trvalo než počítač vyplivl výsledky.
jinak celej výzkum je jen orientační (to snad každej chápe) technicky není možný vytvořit simul pustiny aby byl dokonalej (proměnných by bylo až moc)

edit
pokud jde o vstupní údaje základny tak
1. šlo o kratší čas fungující základnu bez rozvinuté infrastruktury (mínus za výbornýho velitele)
2. vysoká morálka (vycházel jsem z toho že zničení enklávy vyvoleným bylo překvapení) na začátku. (Dál morálku ovlivňovala sama simulace)
3. no nic ... jako sociolog jsem se hlavně zaměřil na lidi a jelikož o armádě moc nevím tak se to odfláklo

jinak skupina jako taková byla vysoce fanatická

pokud má ještě někdo nějaký dotaz...sem s ním

OMLUVA
v mém prvním příspěvku jsem zapoměl na jednu podstatnou věc
znovuvybudování enklávy by nedošlo za míň jak (+-) 19 let (tj. členů víc jak 10 000 a ovládnutí pustiny)

Autor:  Smejki [ stř lis 09, 2011 12:45 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nemáme rádi Fallout3, sezóna 3, díl 10

Spitfire píše:
v případě enormního zájmu jsem schopný jí zkopírovat na externí disk (kopii budu dělat rozhodně sobě-doufám v metacentru zálohy často mažou....sice to mám papírově ale to jsou jenom výsledky)

zajímá mne komplexní výpis dat na vstupu, abych mohl případně připomínkovat. kuju

Stránka 7 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]