Forum Vaultu šílené brahmíny
http://forum.madbrahmin.cz/

Debaty nad pravidly
http://forum.madbrahmin.cz/viewtopic.php?f=44&t=12774
Stránka 4 z 7

Autor:  Reinar [ ned říj 01, 2017 5:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

cheky píše:
Navržené nové perky: viewtopic.php?p=304466#p304466

Tyto perky jsem již zapracoval do pravidel, neboť jsem je považoval za schválené. Nemám s nimi problém až na Přírodní zbroj - měla by být na 6. úrovni. Případně to omezení na mutanta, ale jelikož jej nikdo nikdy hrát nikdy nebude... Možná by se měli odstranit i ti mutanti :-D

Dodám, že o Muniční truhlík se vede spor, jestli to má být perk nebo trait. Se zbytkem snad problém nebude.

cheky píše:

Jeden předmět dle uvážení obíraného. Pouze předměty typu rad-x, stimpak apod (zavedeme pojem inventář?). Ne munice či zbraně.

cheky píše:
Traity buďto zcela zrušit, anebo naopak výrazně rozšířit: viewtopic.php?p=304637#p304637 (Zrušením se myslí převedení na perky.)

Rozšiřovat jen s mírou. Už teď je ten výběr perků poměrně malý. Hodně se omýlá těch pár bojových (životodárce, smysl pro smrt apod) a Přízeň boží. Možná by se mohl nechat jeden jediný titul a to hippie. S tím, že by to nebyl ani tak titul, ale prostě status ohlášený organizátorem. Převedení felčara na perk by mohlo být zajímavé, ale zase to nesplňuje to tvé základní vnímání felčařiny (nicméně hlasoval bych pro).

cheky píše:
Nabývání herních předmětů: viewtopic.php?p=304616#p304616 (kdysi měly být zápletky akcí postavené kolem výroby kde čeho, až někam k alchymistickým bitvám, ale z toho myslím již sešlo)

...

K této sumě úprav mám ještě pár návrhů kolem Malého chemika. Jednak možné rozdělení na tři stupně: Malý chemik (Rad-X, antidotum), Velký chemik (stimpak, střelivo) a Purifikátor (Rad-Away), + popřípadě samostatný perk Travič (jed).
Jednak praktickou podobu herních předmětů z jeho dílny. Pití celaskonu bylo fajn v podmínkách bitvy, kdy člověk měl tendence vypít deset stimpaků za den. :D A každý si mohl donést prášku, kolik chtěl, ergo omezení bylo objemem žaludků. To jsme již překonali. Takže:
Rad-X: Žluý/červený Tic-Tac. 1 tabletka po dobu 1 hodiny chrání před radiací. (1 předmět = 1 tabletka)
antidotum: Smecta. Ihned ruší otravu (neléčí však již způsobené zranění). (1 předmět = 1 sáček)
stimpak: skleněná injekce plná umělé krve. Aplikuje se na ovázané zranění. Ihned léčí na maximum. Velmi ultimátní, velmi vzácné. (1 předmět = 1 plná zapečetěná injekce)
střelivo: nábojnice s ucpaným hrdlem, v ní 10 kuliček
Rad-Away: sáček dětské svačinky s novou etiketou
jed: při starém, tedy kurkuma a pošeptání do ouška, mikroscénář, anebo žlutá čepel (hlavice šípu).

Určitě nedělat spoustu různých perků pro 1-2 předměty. Mám dvě jiné možnosti:
1) Rad away a rad-x nelze vyrábět. Malý chemik dělá stimpak, antidotum a jed.
2) Malý chemik dělá rad-x, rad away a stimpaky, Alchymista dělá jed, antidotum a střelivo.

Autor:  cheky [ ned říj 01, 2017 5:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

No, chtěl jsem podotknout, že na vyřešení těchto drobností máme celou zimu a nemusíme to nijak hnát...

Autor:  cheky [ ned říj 01, 2017 5:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Reinar píše:

cheky píše:

Jeden předmět dle uvážení obíraného. Pouze předměty typu rad-x, stimpak apod (zavedeme pojem inventář?). Ne munice či zbraně.

Jistě, "herní předměty" jsou již dávno zavedený pojem. Zbraň je vedena jako "omezeně herní". Munice je herní předmět a jsem pro to, aby byla obíratelná, v nějakých rozumných množstvích (např. vypáskování zásobníku).

Autor:  cheky [ ned říj 01, 2017 5:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Reinar píše:
1) Rad away a rad-x nelze vyrábět. Malý chemik dělá stimpak, antidotum a jed.
2) Malý chemik dělá rad-x, rad away a stimpaky, Alchymista dělá jed, antidotum a střelivo.

1) Pak je ten perk totálně k ničemu. Stimpak, antidotum a jed jsou minoritní srandičky užívané možná jednou do roka. Síla Malého chemika je především v Rad-X, protože toho se spotřebuje deset kousků ročně. Na druhou stranu v tomto pojetí je zase Rad-Away zbytečný.

Autor:  cheky [ ned říj 01, 2017 6:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Vidím, že oba shlížíme na perky zcela jinak, takže svůj pohled trochu rozepíšu:
Ideální stav hry je takový, kdy vše, co může být reálné, reálné skutečně také je. Aby se hra trochu podobala Falloutu, je do ní přidáno několik málo nereálných prvků. Ve vztahu k hrané postavě to znamená airsoft, jekor, životy, znečištění a perky, vše v míře jen nezbytně nutné. Postava má všechny vlastnosti, které mohou být hrány reálně, na úrovni hráče. Některé nereálné vlastnosti jsou realizovány perky. A teď pozor: Některé nereálné vlastnosti se otírají tak blízko o realitu, že je možné je propojit, tedy reálná vlastnost hráče má odraz v nereálném světě hry. A to jsou traity.
Toto je původní myšlenka, později bohužel značně zanedbávaná a redukována prakticky na Felčara.
Škoda, že Livjatán nepopsal svoji vizi rozšíření traitů.

Perky se musí týkat jedině nereálné složky hry, tj. boje, životů, znečištění, herních předmětů a jiných perků. Že jich bude málo mi vlastně vůbec nevadí, klidně by na každé úrovni mohly být dva perky pro člověka + 1 perk pro felčara + 1 perk pro párače + 1 perk pro ghůla + 1 perk pro ostatní tvory. Tj. 42 perků celkem a víc ani fň. Aktuálně jich máme něco přes padesát.

Autor:  cheky [ ned říj 01, 2017 6:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Možnosti fundamentální úpravy traitů a perků jsou tři:
1) Jako bychom hráli počítačovou hru: Traity fungují ještě silněji, než ve Falloutu, prakticky vytvářejí třídy, ve kterých (+-) se pak postava vyvíjí. Poskytují oporu i hraní role, pomáhají definovat herní postavu. Každá role má několik exkluzivních perků a naopak některé perky má nepřístupné. Maně mě napadá: Válečník (chladné, hrdý, primitiv), Střelec (palné, hrdý, technik), Křivák (zbabělec, primitiv), Felčar (hrdý, technik), Stalker (technik, cit pro Pustinu)...
Zisk traitu je čistě herní, každý hráč má právě jeden, perků je hodně. Tahle úprava je nejsložitější a nakopává základy.
Tato možnost má své kouzlo, ale na Templářích ji nechci vidět.

2) Návrat ke kořenům. Traity jsou slabší, ale je jich více. Postava může získat více traitů. Každý je podmíněn reálnou dovedností, takže templářské hraní zlepšuje vlastnosti skutečného člověka. Napadají mne hned zkraje Barbarský válečník, Střelec, Muničář, Technik, Malý chemik, Felčar, Týmový hráč, Lepší krytí...

3) Nerýpat do toho a nechat to tak, jak to je, protože to funguje.

Body 2) a 3) medle nejvíce oddělují Templáře od jekorového království klasických LARPů, bod 1) znamená zařazení do hřejivé náruče dřeváren.

Autor:  Livjatán [ ned říj 01, 2017 6:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Já jsem celkem pro traity zrušit a převést na perky.

Autor:  Reinar [ ned říj 01, 2017 7:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

cheky píše:
Možnosti fundamentální úpravy traitů a perků jsou tři:
1) Jako bychom hráli počítačovou hru: Traity fungují ještě silněji, než ve Falloutu, prakticky vytvářejí třídy, ve kterých (+-) se pak postava vyvíjí. Poskytují oporu i hraní role, pomáhají definovat herní postavu. Každá role má několik exkluzivních perků a naopak některé perky má nepřístupné. Maně mě napadá: Válečník (chladné, hrdý, primitiv), Střelec (palné, hrdý, technik), Křivák (zbabělec, primitiv), Felčar (hrdý, technik), Stalker (technik, cit pro Pustinu)...
Zisk traitu je čistě herní, každý hráč má právě jeden, perků je hodně. Tahle úprava je nejsložitější a nakopává základy.
Tato možnost má své kouzlo, ale na Templářích ji nechci vidět.

2) Návrat ke kořenům. Traity jsou slabší, ale je jich více. Postava může získat více traitů. Každý je podmíněn reálnou dovedností, takže templářské hraní zlepšuje vlastnosti skutečného člověka. Napadají mne hned zkraje Barbarský válečník, Střelec, Muničář, Technik, Malý chemik, Felčar, Týmový hráč, Lepší krytí...

3) Nerýpat do toho a nechat to tak, jak to je, protože to funguje.

Body 2) a 3) medle nejvíce oddělují Templáře od jekorového království klasických LARPů, bod 1) znamená zařazení do hřejivé náruče dřeváren.


Bod 1) ne, nevymyslíme dost perků a traitů, aby to mělo smysl.
Bod 2) potažmo 3) - přijde ti felčar slabší než perky typu Bystý učedník, Životodárce apod? Mně ne. Klidně ať traity jsou, ale ať úplně nevyřadí perky. Pak tu budou všichni pobíhat se smyslem pro smrt a přízní boží. S traity je ten problém, že je obtížné je vymyslet (ještě těžší, než dobré perky), takže momentálně by další vznikly spíše převedením z perku. Kolem a kolem to vidím tak, že východiskem bude bod 3) a konkrétně ohledně Muničáře rozhodne hlasování.

Autor:  cheky [ ned říj 01, 2017 8:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Livjatán píše:
Já jsem celkem pro traity zrušit a převést na perky.

Jo, to je ta čtvrtá varianta, kterou jsem zapomněl napsat.

Autor:  cheky [ ned říj 01, 2017 8:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Reinar píše:
přijde ti felčar slabší než perky typu Bystý učedník, Životodárce apod.

Je zhruba na stejné úrovni, jako Životodárce, spíše slabší, a přidává do mého zavazadla ještě jednu brašnu o velikosti malé polní a hmotnosti do dvou kilogramů. To zase ne že bych si stěžoval, ale fakt je ten, že výstroj velitele/stalkera je stejně velká a dýmovnice se škrtátkem jsou sice menší, ale také náchylnější a být velitel/stalker/felčar/granátník/střelec bylo tak náročné, že jsem ve výsledku nebyl ani jedním. Takže teď se těším, že si třeba konečně zafelčařím! :-D

Autor:  Miro [ ned říj 01, 2017 8:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Získat bonus za reálné dovednosti je tak trochu dvousečné:
a) Tím jsou templáři lepší, než normální larp, kde nerd metá firebally, byť by si reálně ani neudělal čaj. Umí ohodnotit skutečnou dovednost.
b) Když něco umím reálně (např. zisk traitu za 5BV), tak už to samo o sobě mi přidává konkurenční výhodu (prostě má člověk třeba větší fyzickou výdrž). Tudíž další zvýhodnění této reálné vlastnosti vede ke dvojitému bonusu.

Proto jsem spíš pro to traity opustit a nechat je maximálně v případech, kdy se to nedubluje (platí asi pro felčara).

Autor:  cheky [ ned říj 01, 2017 9:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Miro píše:
b) Když něco umím reálně (např. zisk traitu za 5BV), tak už to samo o sobě mi přidává konkurenční výhodu (prostě má člověk třeba větší fyzickou výdrž). Tudíž další zvýhodnění této reálné vlastnosti vede ke dvojitému bonusu.

No dyť, proto jsou tady traity, které umožňují převést reálnou schopnost do její herní podoby všude tam, kde není možné reálnou složku hrát rovnou. Dyť to píšu výše. Opravdu do kolonky traitu nespadá nějaký Rychlonožka nebo Zákopník, ale spíš jen ten Felčar, Malý chemik, Muničář, Travič.

Autor:  Reinar [ úte říj 03, 2017 3:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Když už v tom jsme až po uši, napadly mě další 2 perky.

Očista, lvl 3
- Po každé akci si snížíš stupeň ozáření a infekce o 1.

Voják Štěstěny, lvl 6
- Když umřeš, můžeš si hodit mincí. Pokud padne líc, smrt se ti nepočítá (tj. nemáš ztrátu -7 xp, ale útočník své xp získá) a vracíš se do hry s 1 HB. Pokud padne rub, následující čas oživování se ti prodlouží o 1 minutu. Vylučuje se s Kamikadze a těma dalšíma.
(U českých korun je na líci symbol české státnosti český lev. Na rubu koruny je označení hodnoty mince číslicí - wikipedia)

Autor:  cheky [ úte říj 03, 2017 8:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Reinar píše:
(U českých korun je na líci symbol české státnosti český lev. Na rubu koruny je označení hodnoty mince číslicí - wikipedia)

No, fskučeˇtnosti bychom mohli říct, že líc je povrch a rub je ta vnitřní strana duté věci, respektive že na líci je hodnota a na rubu znak, ale... cosemto... jo. Avers je panna (hodnota) a revers je orel (u nás od povstání ultranacionalistických separatistů lev).

Viktora O' Čističe klidně, soldáta Fortuny třeba taky, byť osobně je bych po tom nesáhl. Moc počítání a člověk si ani neoddechne na mrtvolišti. ::)

Autor:  Reinar [ stř říj 04, 2017 8:00 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Debaty nad pravidly

Nebo se to může udělat tak, že se bude házet vždy korunovou mincí. Když padne hodnota, přičteš si ji k času oživování (proto ta jednokorunovka), když lev, hraješ dál. O síle toho perku je třeba trochu popřemýšlet. Jestli není vhodný spíš od nižší úrovně (třeba Smysl pro smrt je lvl 2 a funguje podobně), a jestli není vhodnější při špatném hodu přičítat více minut. Nebo nějaký jiný postih.

Stránka 4 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]