Forum Vaultu Šílené Brahmíny

Další střelba na škole, prohnilý západ, to by se v Rusku... oh, wait!
Právě je pon říj 22, 2018 7:26 am




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Jak dále s traity?
Anketa končí za úte říj 24, 2017 12:30 am
1) Každá postava má jeden základní trait, který určuje její "třídu". 0%  0%  [ 0 ]
2) Rozšířit nabídku traitů přidáním dalších reálných, ve hře použitelných vlastností. 29%  29%  [ 2 ]
3) Nerýpat do toho a nechat to být, jak to je. 14%  14%  [ 1 ]
4) Traity zrušit a převést na perky. 57%  57%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 7
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: pon říj 16, 2017 4:25 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 12904
Bydliště: Brno
Myslím, že máme rozdílný pohled na úlohu perků v herním mechanismu. Já jsem psal již dříve, že si umím představit výrazně menší počet perků, v extrému třeba jenom 7 (pro každou rasu):
Očkovaný
Odolný proti radiaci
Železné plíce
Pojídač hadů
Malý chemik
Životodárce
Přízeň boží.

Protože tyto perky dávají dobrý smysl samy o sobě. Všechny ostatní jsou úlitba zvyklostem z počítačových her. Napíšu to ještě jednou, obsáhleji: Tyto perky pracují s pravidly utvářejícími herní realitu přímo a jednoduše, takže se dají spojit s jakoukoliv realizací hry, tzn. formou deskovky, tahové RPG, počítačové hry, zápasu v role-play košíkové, čemkoliv. Ostatní perky jsou odvozené, složité a je v nich nějaké počítání. Proto se mi moc nelíbí.

Tvůj přístup je takový, že hráč vytváří svou herní postavu pomocí perků, profiluje ji a ve výsledku je každá postava unikátní. Tento přístup jsme také zastával ještě před několika roky, ale dnes jej již opouštím. Myslím si, že hráč vytváří svou postavu pomocí hraní a ve výsledku může být každá postava podle pravidel uniformní, ale přitom unikátní svým projevem. Je to odklon od RPG klasické školy (D'n'D) k divadlu. Protože jsi teď dlouho nejezdil, hry utvářeli lidé, kteří si nepamatují, jaké mají perky a prostě hrají tak, jak umí a jak svou postavu vnímají. Pro jejich postavy je v životopisu důležitější políčko "Motto", než "Seznam perků".

Každopádně není důvod, proč by nemohly oba principy fungovat vedle sebe. Jestli teď budeš jezdit častěji, uvidíš, jak se ti začne protáčet tachometr radiace a infekce, a vůbec, jak se hra od dob Paranoidu změnila. ::) No a pokud chceš perků více, ok, já s tím problém nemám. Navrhnout úpravy a iniciovat hlasování může každý - a ty to můžeš rovnou i zapracovat na web. :-D
Mě jde v celé téhle kauze jenom o to, že bych asi zrušil traity, protože nové, smysluplné (jak jsem zamýšlel traity, jsme popsal již dříve) mně moc nenapadají a z těch stávajících tří je nějak slušný jenom jeden a klidně bych jej převedl na perk.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: pon říj 16, 2017 4:38 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 12904
Bydliště: Brno
Reinar píše:
Myslím, že nad ním někdo uvažoval. Bavili jsme se o tom na jedné z těch 2 posledních akcí, nebo možná tady na fóru (něco v souvislosti s mařením Moghových plánů na jeho mordakcích). Což při počtu hráčů a při počtu hráčů s úrovní aspoň 4 tak či onak dělá vysoké číslo. A není divu, mimo bitvy to je silný perk.

Myslím, že ta hláška byla míněna jen v žertu.
A také si myslím, že to je docela slabý perk. Je to divoká karta, baji-naji, žolík, ale hlavně je to otázka na organizátora: Přízeň boží jako jediný perk nepracuje s generálními pravidly hry, ale s lokálními, tzn. se scénářem konkrétní akce. Každopádně si to nepředstavuj jako v počítačové hře, že to je kámen a nejede přes něj vlak. Naopak, pokud hráč použije přízeň boží a org řekne ne, tak prostě smůla.
Každopádně nemám problém s tím, posunout Přízeň boží na nejvyšší level.

(Mimochodem, klidně bych zavedl ještě mimořádný 8. level - na něm by si hráč nebral nový perk, ale mohl změnit nějaký ze svých stávajících. Takový akoby perk Mutace, ale zdarma. )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: pon říj 16, 2017 6:17 pm 
Lovec odměn
Lovec odměn

Registrován: pon bře 18, 2013 11:34 pm
Příspěvky: 1080
Ja by som len rád upozornil, že Přízen Boží majú dvaja ľudia, ktorí sa zúčastnili už po päť akcií a zatiaľ nebol ani raz použitý, takže táto diskusia o sile perku je čisto akademická.

A inak mám bližšie skôr k Reinarovmu názoru, páči sa mi keď je množstvo perkov, z ktorých sa dá vybrať si, a zároveň by som prijal aj rozšírenie traitov, nech je možnosť "budovať" si postavu aj pre hráčov na max.lvl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: pon říj 16, 2017 9:10 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 12904
Bydliště: Brno
Ještě mě napadlo:
Současný stav je takový, že traity jsou vlastnosti postavy, které jsou podmíněny reálnou vlastností hráče. Perky jsou vlastnosti postavy, které nemají nic společného s realitou. Proto nemohou traity vzniknout přesunem perků. Rozšíření nabídky traitů nesníží nabídku perků.
Podstata mého návrhu změny je v tom, tohle pravidlo opustit v tom smyslu, že se traity jako výše popsaný fenomén zcela zruší.

Pokud je zde vůle mít více traitů i více perků, můžeme se dohodnout:
1) Zvětšení nabídky traitů nezmenší nabídku perků.
2) Každý, kdo hlasoval pro více traitů, do konce týdne vymyslí dva. Ale pořádné, hippieho považuji za trapnou nouzovku, kterou jsme potřebovali na jedné hře, pokud vůbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: úte říj 17, 2017 8:13 am 
Radioaktivní
Radioaktivní
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 28, 2009 1:00 pm
Příspěvky: 810
Tak pod tohle bych se podepsal.

Podle mě jsou perky zásadním rozdílem mezi Templáři a jinými larpy. Když chceš na akci přijít se stejným výchozím stavem a odlišit se roleplayem, můžeš jít na jakoukoliv akci v ČR i mimo.

_________________
Black folk death evil hopsa hejsa metal
Kampaň pro FT: Děti Apokalypsy II
Můj blog


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: úte říj 17, 2017 12:07 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 12904
Bydliště: Brno
Fallout LARP má také perky. Formou buttonů je můžeš nosit na kostýmu a všichni hned vidí, co umíš. Pokud vím, získávají se plněním konkrétních questů a jejich počet není omezen.
Ale ano, máš pravdu, tímto způsobem jsem nad tím nepřemýšlel.

Nicméně, otázka co s traity zůstává. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: úte říj 17, 2017 4:35 pm 
Radioaktivní
Radioaktivní
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 10, 2010 9:09 pm
Příspěvky: 781
Jak praví Čeky, přízeň boží jsem nikdy nepoužil a primárně jsem si ji bral kvůli roleplay. Mám třeba i životodárce, ale na plán bílý jsem si na to ani nevzpomněl a hrál s 5 HP. Chabé tělo jsem si bral, aby mě někdo neomráčil a neznásilnil dildem (také nikdy nepoužito). Takže vlastně jediný perk, co používám, je chytrý učedník.

Zároveň si však nemyslím, že by všici měli mít stejné perky. Ideální by bylo, kdyby na každé úrovni šlo volit ze 2 nových (+ těch z předchozích urovní samozřejmě). Traity zrušit, většina reálných schopností lze nějak přenést do hry.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2017 9:27 pm 
Lovec odměn
Lovec odměn

Registrován: pon bře 18, 2013 11:34 pm
Příspěvky: 1080
Rozmýšľal som, ako rozšíriť ponuku traitov, ale moc toho zmysluplného ma nenapadlo.
Páčilo by sa mi mať duo študovaný/negramota - to by asi fungovalo skôr len rozlíšenie na RP, ktorá postava vie čítať (aby sme sa vyhli nedorozumeniam ako na kladive na čarodejnice).

Čo by som ale rád - budúci rok chcem spraviť akciu v štýle 5BV - a ako "odmenou" som už predtým chcel dať špeciálny trait. Fungovať by mal spôsobom, že za každý zdolaný vrchol by hráčovi pribudol o 5radov strop, pri ktorom zgoulovatie (možno aj 5% k stropu v infekcii - predsalen to bude celkom náročné).
Názory?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: pát říj 20, 2017 9:49 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 12904
Bydliště: Brno
Nemělo by větší smysl ubrat ze získaného ozáření, jako se někdy stává na Patrolách?

BTW jestli postava umí nebo neumí číst si musí hráč uvědomit při vytváření charakteru, psal jsem to někam do pravidel, pamatuji se, že snad kolem operace Letní probuzení se to řešilo.
Ale klidně by na to mohlo být v profilu zvláštní políčko, aby to jednoho navedlo. Aktuálně to beru tak, že většina postav číst umí, neboť se jim dostalo nějakého vzdělání: Bývalí Rangers u BoS v letech 2260 - 2263, Miro z Olomouce, Zewelláci snad mají nějaký výcvik.

Každopádně, zpátky k topicu: Rozšiřování traitů očividně nemá smysl. Takže otázka zní, zdali ponechat prakticky jediný trait, anebo celou tuto instituci zrušit a z felčara udělat lvl. 1 perk.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: ned říj 22, 2017 9:41 am 
Lovec odměn
Lovec odměn

Registrován: pon bře 18, 2013 11:34 pm
Příspěvky: 1080
cheky píše:
Nemělo by větší smysl ubrat ze získaného ozáření, jako se někdy stává na Patrolách?

Okrem toho, že nefandím "magickému" znižovaniu, tak by som mal radšej nejaký permanentný bonus.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: pon říj 23, 2017 4:20 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 12904
Bydliště: Brno
No jo, jenže ty navrhuješ stejně magické "zvýšení".
Nicméně nejsem per se proti možnosti udělovat perky i mimo levelový systém "za odměnu". Takže si představme perk "Zrozen v Pustinách: + 5 bodů tolerance k radiaci, +5 % tolerance k infekci, možno brát opakovaně", od lvl. 1, nebo přidělení orgem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: stř říj 25, 2017 2:05 pm 
Radioaktivní
Radioaktivní
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 28, 2009 1:00 pm
Příspěvky: 810
Kód:
1) Každá postava má jeden základní trait, který určuje její "třídu".    0%     0%     [ 0 ]
2) Rozšířit nabídku traitů přidáním dalších reálných, ve hře použitelných vlastností.    29%     29%     [ 2 ]
3) Nerýpat do toho a nechat to být, jak to je.    14%     14%     [ 1 ]
4) Traity zrušit a převést na perky.    57%     57%     [ 4 ]
Celkem hlasů : 7

_________________
Black folk death evil hopsa hejsa metal
Kampaň pro FT: Děti Apokalypsy II
Můj blog


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasovat: Jak dále s traity?
PříspěvekNapsal: stř říj 25, 2017 4:05 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 12904
Bydliště: Brno
Oh, na tohle jsme zapomněl. Ruší se všechny traity, Felčar se tedy zavede zpátky jako perk.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Copyright © 2009 Forum Vaultu Šílené Brahmíny