Forum Vaultu Šílené Brahmíny

Ostrovček pozitívnej deviácie11!
Právě je pon pro 10, 2018 12:27 pm




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Upravit pravidla pro stimpak?
Anketa končí za úte říj 24, 2017 11:55 am
Ano, chce to změnu. 83%  83%  [ 5 ]
Ne, stará pravidla jsou vyhovující. 17%  17%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 6
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 11:55 am 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 13012
Bydliště: Brno
Tohle je asi poslední větší problém a pak už dám s hlasováním zase na chvíli pokoj. :-)
Předmětem změny je přeměna stimpaku z "trochu rychlejší a dostupnější felčar" na ultimátní a velmi drahý prostředek kompletní obnovy (Tzn. spíše tak, jak funguje v Quake III, než ve Falloutu 2). Kolem stimpaků jsme pořád vymýšleli divná a složitá pravidla a mě se to už nelíbí, takže herní použití by bylo velmi jednoduché. Stimpak by byla skleněná injekční stříkačka naplněná umělou krví. (Takže člověk by na svém kostýmu udělal pěkné bojové zranění velmi snadno i během bitvy. :) ) Počítám, že ve hře by nikdy nebylo více, jak 10 stimpaků naráz. Spíš dva nebo tři. A byly by drahé.
A aj by to hezky vypadalo. :)

Co si od změny slibuji:
+ větší taktizace v bitvách, více užíváni felčaři
+ stimapk je exkluzivní věc, není to prostě něco, co člověk má po kapsách v libovolném množství (ve Falloutu později ano, ale ten pocit ze začátku... :) )
+ stimpak jako herní předmět má smysl, člověk jej použije, když opravdu musí, a pak účinkuje skoro hned - naopak vypít 0,5 litru stumpaku postaru trvá skoro tak dlouho, co ošetření felčarem.
+ bude to vypadat pěkně na kostýmu

Hlasování zadáno 10. 10. 2017
Hlasování bude ukončeno 24. 10. 2017
Každý má 1 hlas a může jej v průběhu hlasování změnit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 12:08 pm 
Vemeno
Vemeno

Registrován: pon srp 17, 2009 6:30 pm
Příspěvky: 24
A co dva druhy?

Obyčejný stimpak obnovující 1 HP po použití. (omezený počtem použití za spawn, při více pak otrava)

Super stimpak obnovující všechny HP (stejné omezení, na jedno použití na spawn jinak otrava)

Nový perk zvedající počet možných použítí stimpaků ;). Otrava ze stimpaků by byla "nezrušitelná" perky apod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 12:41 pm 
Radioaktivní
Radioaktivní
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 28, 2009 1:00 pm
Příspěvky: 826
play3r píše:
A co dva druhy?

Obyčejný stimpak obnovující 1 HP po použití. (omezený počtem použití za spawn, při více pak otrava)

Super stimpak obnovující všechny HP (stejné omezení, na jedno použití na spawn jinak otrava)

Nový perk zvedající počet možných použítí stimpaků ;). Otrava ze stimpaků by byla "nezrušitelná" perky apod.

Momentálně je tendence pravidla zjednodušit, aby byla přístupnější. Tvůj návrh by byl dost matoucí. V počítačové hře by byl fajn, ale tady si musíš všechno počítat sám, ručně, v terénu a za běhu.

_________________
Black folk death evil hopsa hejsa metal
Kampaň pro FT: Děti Apokalypsy II
Můj blog


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 1:23 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 13012
Bydliště: Brno
play3r píše:
A co dva druhy?

Obyčejný stimpak obnovující 1 HP po použití. (omezený počtem použití za spawn, při více pak otrava)

Super stimpak obnovující všechny HP (stejné omezení, na jedno použití na spawn jinak otrava)

Nový perk zvedající počet možných použítí stimpaků ;). Otrava ze stimpaků by byla "nezrušitelná" perky apod.

To jsme měli tuším že v roce 2007, ale rychle jsme to zrušili, protože to je typický příklad pohodlnosti, které učí počítače. Já mám po dvanácti hodinách v akci problém zapamatovat si, jak se jmenuji (občanským jménem) a rozhodně neudržím v paměti, kolik stimpaků si ještě můžu dát. Koneckonců se to projevilo na oLSII, kde nás vědmin otrok kydlil na potkání otrávenými zbraněmi, ačkoliv dva z nás byli vůči otravě odolní - prostě jsme si to po celý den neuvědomili. Stress dělá svoje.
A jak píše Reinar, účelem aktuální vlny úprav je pravidla zjednodušit, nejlépe tak, aby se maximum údajů mohlo přesunout na bedra webu a nemusela obtěžovat hráče a odvádět jej od hry. Chci více herectví a méně počítání. (Ale zase nechci dojít na opačný extrém, tam se mi také nelíbilo.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 1:43 pm 
Vemeno
Vemeno

Registrován: pon srp 17, 2009 6:30 pm
Příspěvky: 24
Nejsložitější na tom je otrava která v pravidlech už je. Jestli si někdo nezapamatuje jestli použil jeden stimpak nebo dva tak si může přepočítat prázdné stříkačky v kapse nebo si dělat čárky na papírek :P.

Po respawnu by se počet použití resetoval jak jsem psal a počítal jsem tak do tří obyčejných stimpaků. Jednoduší už je jenom jeden stimpak doplňující všechny životy bez omezení použítí. To co navrhuju není žádná složitost jeto jenom jeden krok od toho nejednodušího. Což je samozřejmě lepší volba pokud to má být co nejjednoduší. Ale třeba životový systém lze taky nahradit Šatrhem a netřeba pak nic počítat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 2:11 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 13012
Bydliště: Brno
Čímže?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 3:13 pm 
Vemeno
Vemeno

Registrován: pon srp 17, 2009 6:30 pm
Příspěvky: 24
Šatrh je reálné hraní zranění (a navazujících věcí). Životovém systému tě někdo majzne přes ruku kladivem a stratíš například 2 životy v Šatrhu když tě někdo majzne přes ruku kladivem tak pravděpodobně pustíš to co v ní držíš a ztratíš schopnost ji ovládat, pokud hraješ slabší povahu tak se zesuneš k zemi. Léčení v životovém systému bude asi probíhat tak že na tebe někdo šáhne a životy ti doplní, v Šatrh dostaneš dlahu a už si stou rukou moc zábavy neužiješ. Stimpak ti v životovém doplní životy, v Šatrhu způsobí srůst kostí.

Je to o něco náročnější na hraní role ale netřeba nic počítat. Jako zásah brokovnicí do břicha je smrtelný ale zase důvod nosit zbroj ;). Hlavně v životovém systému je párač ňouma s krátkou zbraní v Šatrhu by roztrhal s trochou snahy celou skupinu protože by si nemusel moc dělat s tím jak ho lechtají nožíky, pokud by neměly raketomet :). Jenom příklad, jako je to třeba určit v rámci světa co je a není možné. Taky je třeba omezit munici do střelných zbraní, jako Fallout je postapo tak bych to klidně vidělil desíti počty munice.

Ve Walking dead larpu to používáme a funguje to bezproblémů a to i u nováčků.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 4:03 pm 
Radioaktivní
Radioaktivní
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 28, 2009 1:00 pm
Příspěvky: 826
Neumím si představit Templáře s tímhle systémem, vůbec to k tomu nepasuje. Když chceš použít tenhle šatrh, tak s tím musí pracovat veškerá pravidla. Templáři od začátku používají s životovým systémem a krátkým respawnem a veškerá pravidla s tím pracují.

Párače si představuješ trochu naivně. Takový Řepa si z každé akce odnesl průměrně 100 xp.

Munici už omezenou máme a její počet zohledňuje jak komickou přesnost našich zbraní, tak životový systém.

_________________
Black folk death evil hopsa hejsa metal
Kampaň pro FT: Děti Apokalypsy II
Můj blog


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 6:18 pm 
Vemeno
Vemeno

Registrován: pon srp 17, 2009 6:30 pm
Příspěvky: 24
Já nic použít nechci :). Je to odpověď na otázku z příklady pro názornost. Co se pravidel týká tak by bylo třeba upravit asi 14 perků (některé jen drobně) a otravu.

Životový systém má výhodu v tom, že lze přesně určit některé věcí ale je to počítání a pamatování si údajů. Šatrh je víc volnější a řekl bych, že dovoluje i víc věcí mimo psaná pravidla což může být výhoda i nevýhoda.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 10, 2017 6:23 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 13012
Bydliště: Brno
Aha, děkuji za vysvětlení. U pasáže:
Citace:
Hlavně v životovém systému je párač ňouma s krátkou zbraní

jsem na chvíli zažil asi hysterický záchvat a každopádně je to takový ten pocit, kdy člověk neví, jestli se má smát, nebo brečet, ale trhá si u toho těch několik posledních bílých vlasů, které mu na kebuli zbyly od poslední akce s páračem. Párač je v našem systému masomlejn, do kterého se z jedné strany házejí hráči a lívance a z druhé strany padá masokostní moučka. Pokud se nějaká skupina vydá na lov páračů, potřebuje mít tak dva, tři nováčky na začátku, pak je šance, že někdo ze skupiny dokáže utéct. Systém, který by tohle ještě multiplikoval, nemá smysl - rovnou můžeme párače prohlásit za nesmrtelného. :-D
Nicméně, ten systém, jaký popisuješ, máme (nebo měli jsme) implementovaný, hráč měl hrát zranění končetiny, která je zasažena, felčar mu ji ošetřuje a byl-li zásah obzvláště vypečený, přesouvá se dále jako zmrzačení. Jenže potíž je i v tom, že hráč neví, kam byl zasažen. Člověk vidí, že ten před ním pumpuje broknou a vzduchem letí nějaká hrst kuliček, +- jeho směrem, tak si řekne, že by asi bylo slušné umřít, nebo tak něco. Zásah kuličkou není přes všechny ty pancíře a výstroj cítit.
Různé druhy munice jsme zkoušeli a velmi rychle zavrhli.
Tak jako tak děkuji za přiblížení WDL systému. Pakliže někdo bude chtít si jej vyzkoušet, přijde na WDL; u Templářů si ponecháme naši odzkoušenou a vypiplanou bázi a budeme měnit jenom ty nejvíce odvozené nástavby.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hlasování: Stimpak
PříspěvekNapsal: úte říj 24, 2017 5:29 pm 
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 02, 2009 2:26 pm
Příspěvky: 13012
Bydliště: Brno
Hlasování skončeno.
Kód:
Upravit pravidla pro stimpak?
Anketa končí za úte říj 24, 2017 11:55 am
Ano, chce to změnu.   83%    83%    [ 5 ]   
Ne, stará pravidla jsou vyhovující.   17%    17%    [ 1 ]
Celkem hlasů : 6

Pravidla kolem stimpaku budou změněna dle návrhu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Copyright © 2009 Forum Vaultu Šílené Brahmíny