Henry Thorn píše:
Byla to super hra a kašlete na to!

Hlavní je, že to dopadlo a sešli jsme se.
---
Mě jen mrzí, že jsem nenahodil zamýšlenou otázku na debriefu, když jsme doposlechli pásku BoS - Jak udělat akci pro aspoň 20+ hráčů? TVŠB na to má, jak jsme se přesvědčili např. na Paranoidu 2 anebo na starém Brahminíně. Teda nevím, jak moc zlé je to s tou Frýdeckou raketovou základnou, ale to se s majiteli nedá nějak domluvit? (Např prohledávání rozvalin, boje s kmeny lovců lwbek, karavana drancířů, robot Enklávy, sklad BoSu, já nevím...) Taky propagace není nicmoc a hodilo by se nalákat nové hráče (byť by to melo být např. hlavně jednou do roka). Problém je fest Junktown v červnu anebo srpnový Fallout larp a zářijový apo week, tohle všechno bere lidi.
A teď co s tím?
Datum: květen, ideál. Nějak prostředek, kdy už je relativně teplo, ale nejsou zas až takový hrozný vedra (i když co se teď dèje..), Junktowny a lidi si neberou letní dovolený.
Typ akce: larpový sandbox, 'uzavřený' prostor s jasnè distribuovanou mapou (jako na Paranoidu), základní tábor s barterovým tržištěm, ohništěm, noclehárnou, bunkry, tábor divochů, vyznačená stezka karavany, zvěř a rostliny na lov v lese, atd atd
Nalákání nových hráčů: udělat to více vstřícnější a možná, možná dát nějak do názvu akce Fallout, promo video, půjçovna kostýmů a zbraní pro nováčky.. tohle by chtělo debatu širší. Tohle univerzum má obří potenciál, jen záleží, jestli to nechat nadále v punkové rovině anebo si fakt sednout na např Paranoid 3 a udělat to velký a jedinečný odlišující se od všech ostatních akcí, kde nestojíš frontu na pivo do kelímku, nejsou tam shit kostýmy a jde o nejsilnější a nejvěrnější akci Falloutu vúbec respektující její odkaz ze starých dílů.
Myslím, že Templáři jsou unikátní právě v tom, že jsou punkový a hardcore a tím pádem i hodně ale opravdu hodně nepřístupní běžným larpistům - a už vůbec ne pro lidi co se jedou čtyři dny ožírat na Junktown protože je to zrovna v módě. Z těch pár templářských akcí na kterých jsem byl, jsem došel k závěru, že ani nechtějí být masově přístupnými. Viz třeba Plán bílý - tři hodiny pochodu, pak tři hodiny ve studené a mokré díře a nakonec pět výstřelů z kuličkovky a balení a cesta zpátky.
Navíc dělat akci pro širokou veřejnost, najmout areál, řešit cenotvorbu, platby předem i na místě, plánovat rozpočet aby skončil v plusu, řešit desítky postav, dopravu materiálu i lidí, každodenní dotazy hráčů na mailu, na messengeru, propagaci, spoustu excelových tabulek... To je práce jako na kostele. Však to sám dobře víš. A jakmile vybíráš vstupné, tak ti řádově naskakují požadavky na kvalitu - na akci zdarma všichni chápou, že krabice je čerpadlo a fakt zírají, když vidí tu spoustu práce na kartonových jezčích... Platicí hráč z venku řekne - "co to sakra je?"
A nakonec - není problém udělat akci, kde přijede sto lidí v kostýmech a budou se mečovat v lese a pak půjdou na pivo. Je problém lidi dostat na akci, která slibuje tři dny beze spánku, zimu a hlad. A ještě aby za to zaplatili*... Jako jde to, loni se nám podařilo dostat na takovou akcí lidí cca padesát, ale bylo za tím hodiny a hodiny práce týmu lidí.
*samozřejmě může být i velká tempářksá akce zdarma, ale pak to bude opět punkové a nepřístupné