Skalpy jsme nesbírali, protože ve světě, kde do rána nejspíš všichni umřeme, je dobrý vztah s divochy, kteří možná znají lék, více, než dobré vztahy s obchodníky.
Kde byla červená kniha? Hledali jsme ji, ale nenašli.
Vysílačku budem moci splnit příště - měl jsem ji tam nechat, ale odtáhl jsme ji zpátky do auta a je zase doma.
Květina?
Karavana?
Telefon? Tyto questy se ke mě nedostaly. Každopádně, budou za to expy? A budou expy za lov ježků?
Firejsovu organizační práci hodnotím jako zajímavou (čím nemyslím, že bych ji chtěl někdy nějak napodobit, prostě bylo zajímavé sledovat, co dělá) a Moghův příběh byl jako vždy rozvětvený, mnohovrstevný, spletitý a úžasný. Opravdu jsem velmi rád, že jsem si jej mohl zahrát a je mi až líto, že to nejde sepsat do čtyřsvazkového díla, ale taková už je podstata LARPu. Řepův part byl mocný.
Prvek, kdy jsme několik hodin zkoušeli rozluštit hádanku, k níž neexistovalo řešení, byl takový... Moghovský.
Neříkám, že špatný! Tohle není žádná únikovka, tohle je vloupání se do zabezpečené základny. Zoufalství k tomu patří.
Jinak bylo vidět, že chybí ještě jeden org, který by se staral o svět (např. vysbíral ráno piksly od piva z večera, koordinoval úpravu vnitřních prostor stanice, budoval studánky, stavěl ježky...) a také že hra byla rozvržená na delší dobu. To bychom ovšem potřebovali opravdu odpočinek, dát se na hodinu do pucu, vysušit nad ohněm fusekle (boty mi promokly durch půl hodiny po začátku akce a doteď nevyschly), využít služeb masážního salónu, atd. Zkrátka, hra využila asi 80 % svého potenciálu, co se materiálního zabezpečení týče.
Orgům by se hodně hodilo ještě jedno velké svítidlo (Firejs si, až bude na Aliexpresu za dvacet dolarů nefunkční napodobenina, koupí tohle:
https://www.velkykosik.cz/dekorace/led- ... 0hEALw_wcB )
Obecně by se nám asi hodilo tohle:
https://www.slevovyobchod.cz/reflektory ... rWEALw_wcBA nepromokavé boty, to by se pak dalo chystat i přes večer a startovat ráno. :)
Bonus do startu byl zajímavý, ale munice do hry navíc byla málo platná, kneknbrot byl spíš výsměch a naopak víčka navíc, to byla mocná posila. Zajímavý by byl třeba ochranný oděv (když už tam na něj byl quest), mapa areálu podrobnější, než náš vlastní devět let starý intel (u kterého bunkru byl ten vrak auta?), nebo nějaké info (Divoši si vyprávějí skazky, že tam a tam je červená voda; nebo tak něco).
Zajímalo by mě, jak daleko se nakonec mine nastavené vstupné od skutečných orgovských nákladů na jednoho člověka. Prožitku si určitě cením na víc jak dvě stě korun, takže eventuálně doplatím. (Dle dávnějšího návrhu na zpětné ohodnocení akcí.)
A super bylo, že vyšlo počasí, já se bál, že podle předpovědi bude déšť se sněhem, což by asi ostatním dost zkazilo hru (já měl atombordel, když už by došlo na nejhorší
), ale bylo krásné bezčasí, které mohlo být studeným červnem (pamatujete povodně v '96? To bylo právě takhle.), sychravým říjnem, teplým lednem i normálním počátkem dubna - zkrátka, bezčasí. Jestli je devět dopoledne nebo tři odpoledne nebylo poznat. Hodně to pomohlo vcítit se do role a nálady. A nefoukal vítr, takže se dalo běhat nalehko.
Tohle byla velmi zajímavá akce, jednak zde byly nezvyklé davy lidí (napočítal jsem 17 kousků), jednak to bylo legální (velmi nezvyklé) a hlavně to byla první akce, na níž byla použita kompletní pravidla. No dobře, podřezání a ta otrávená hostina se tak úplně nepovedly.
Zvláštní zmínku zasluhují nováčkové, kteří museli nejenom absorbovat značnou dávku pravidel, ale také obrovskou dávku pozadí herního světa a jeho postav. Tento víkend se uzavíral příběh, který začal před deseti léty a byl postupně psán na dobře dvaceti na sebe navazujících akcích. Takže naše postavy občas silně reagovaly na drobné náznaky, které nováčkům nemohly dávat smysl, pakliže si jich vůbec všimli. Přesto se dobře zorientovali a hráli úplně super. Do mozaiky našeho světa vložili několik zajímavých kamínků. Díky.