PD321 píše:
Trochu bych pozměnil příděl XP. Třeba XP za vypáčení zámku by hráč moh použít pouze na vlastnosti kapsářství, plížení nebo otvírání zámku. Ne že zabiju haldu radškorpionů a pak si zvednu léčení.
V základu by člověk moh používat pouze lehký zbraně a na speciální (těžký, energetický nebo odstřelovačky, používání energo zbroje) bych potřeboval výcvik určitých osob schovaných na někde na mapě.
Už žádný lineární úkoly jako v F3. Možnost řešit plížením, násilím nebo mluvením.
Vyvážený frakce. Ne že zase NCR bude jediná rozumná volba.
ad XP - takhle to mají třeba Elder scrolls, skilly se vylepšují používáním a leveluje se když zvedneš skilly o určitej počet bodů. Neni to špatnej systém, ale Fallout jede tradičně v expech a kdyby to Bethesda změnila, to by bylo řevu

O jakejsi hybrid se pokoušela konverze Oblivionu Nehrim, kde se skilly vylepšovaly používáním, ale levelovalo se expama, ale žádná velká sláva to nebyla, blbě se to balancuje.
ad lineární úkoly - právěže F3 měl u většiny questů víc možností jejich řešení (teď jsem si to zase zahrál), většinou tam byla násilná i nenásilná cesta. Lineární questy měl FNV. Tam to zase nahrazovala možnost hrát za víc frakcí, ale málokterej quest měl víc než jeden způsob řešení.
FNV naopak soustředil na to, aby (skoro) každý quest šel vyřešit třemi cestami (násilí, stealth, kecání). Možná si pleteš konce a cesty. A i konec byl často víc než jeden.