Medzitým som zistil, že nastavenie grafického režimu cez sfall/ddraw.ini je odlišné a nadradené nastaveniu cez hi-res patch. Jedná sa teda o dve odlišné funkcie. Nastavenie 16-bitových farieb v hi-res patchi slúži len pre anglickú verziu hry, s ktorou nespolupracuje sfall.
Na niektorých operačných systémoch sa vo Falloute objavovali chyby v zobrazení farieb. V americkej verzii hry to vyriešil sfall použitím režimu DirectX9.0; v anglickej verzii hry sa to dá obísť nastavením 16-bitových farieb v hi-res patchi.
Ak teda používate americkú verziu hry spoločne s modom sfall, nastavenie 16-bitových farieb v hi-res patchi sa nijako neprejaví. Práve naopak, toto nastavenie je nekompatibilné s grafickým režimom DirectX9.0, ktorý sa dá aktivovať cez sfall. Aby autor hi-res patchu zabránil chybám pri špatnom nastavení, zabudoval do hi-res patchu automatickú kontrolu - pri spustení hry si hi-res patch overuje, či je prítomný sfall a v akom grafickom režime sa spúšťa. Ak je v ddraw.ini nastavený režim DirectX9.0, hi-res patch automaticky zruší používanie 16-bitových farieb a spustí sa v základnom nastavení.
Podčiarknuté a zhrnuté: ak používate sfall, nastavenie 16-bitových farieb v hi-res patchi sa nijako neprejaví, pretože rovnaká funkcia je zabudovaná priamo v nadradenom mode sfall.
príspevok od autora hi-res patchu na NMA