Jde o to, že enkláva nebyla organizace, která by vznikla po válce. Byla to tajná organizace, která existovala již před válkou. Už před válkou to byla tajná organizace, která měla přístup k zbraním a technologiím a věcem a informacím, ke kterým neměl přístup nikdo z obyčejných lidí ani před válkou. Už tehdy mohli používat zbraně, které nikdo z lidí před válkou neznal a stejně tak, protože to byla tajná organizace USA, měli možnost dopředu vybudovat tajné armádní bunkry a místa chráněná před vnějšími vlivy pro případ války. Tedy takové valuty pro armádui s technologií té doby.
Po válce se pak nejspíše rozpadla komunikace mezi jednotlivými frakcemi, tudíž to, co bylo ve dvojce jako hlavní nepřítel, mohla být prostě jedna z frakcí.
Bratrstvo oceli pak vzniklo až po válce, bez znalostí a možností, jako měla enkláva, ale s dostatečně schopnými lidmi, aby dokázali najít a získat přístup a znalosti armádních technologií USA před válkou (ne ale ke všem, jen k těm, které se používali běžně v armádě, třeba u speciálních jednotek). Enkláva tak technologicky převyšovala bratrstvo oceli, ale i bratrstvo oceli disponovalo například onou ergozbrojí, pouze tou běžně používanou. Nejnovější prototypy zbraní a zbrojí ale neznali a neměli. I proto to byla jediná organizace, která něco málo o existenci enklávy věděla a zajímala se o ní. Díky znalostem dokázali rozeznat verbit od létající supící příšery a chlapa v ergozbroji MKII od démona a díky tomu se o enklávu mohli nějakým způsobem zajímat, ačkoliv pořád veděli málo o tom, co vlastně enkláva je, věděli jen, že je to podobná konkurenční organizace podobná jim, která má ale lepší věci. Co je enkláva ve skutečnosti ale zjistil až hráč/hrdina. A ačkoliv by enkláva již neměla hrát nějakou hlavní roli ve hře, tedy neměla by představovat hlavní "zlo", jelikož to představovala jen určitá její frakce ve dvojce a ta navíc byla zničena, tak by ve hře jakožto frakce měla být zastoupena a pořád by měla být konkurencí bratrstvu oceli. Ono i bratrstvo oceli by mělo mít ve hře jinou roli, než má. Ono enkláva by měla mít své vlastní zájmy a pokud by byla dobře promyšlená, nejspíše by měla pořád mít zájmy ve prospěch USA (která již dávno neexistuje, což by měli odmítat připustit), případně by si to mohli připustit a pak by mohli mít zájmy vytvořit znovu USA, respektive získat třeba moc, nebo prostě cokoliv, co by odpovídalo tajné organizaci USA, která přežila jadernou válku, zatímco stát ne. A ono takový to hráč, který není jasně patrný a identifikovatelný, ve hře prostě chybí. NCR, legie, to jsou strany válečného konfliktu, které jsou jasné, všichni o nich vědí, všichni na ně mají nějaký názor a všichni se o něj rádi podělí s hrdinou, který si tak vytváří vlastní názor. Co ale organizace, která se prostě z ničeho nic ve hře objeví, nikdo jí nezná, nikdo o ní neví, a která je technologicky mnohem dál, něž cokoliv jiného, která najednou po hráči něco chce, aniž by hráč měl tušení, co jsou vlastně zač, kde se vzali a co vlastně chtějí doopravdy a jediná bytost v tom světě, která by věděla o jejich existenci by byl v podstatě hráč, případněpár dalších postav, kteří by ale její existenci tajili. Ona enkláva by nemusela být "zlá", nemusela by mít špatné cíle, nebo špatné vystupování, mohla by být prostě záhadná a nejasná. Mohla by třeba být částečně pro vznik NCR a mohla by vznik té republiky a její růst podporovat, ale v určitém momentě být třeba proti ní (prostě nechat pár divochů, ať dají jiné divochy dohromady a udělají stát a pak to převzít a vytvořit znovu USA :) ), nebo něco takového. Prostě by to mohla být frakce se svými vlastními cily podobně, jako jsou jiné ve hře, pouze s tím rozdílem, že by byla zahalena tajemstvím.
Myslím, že na to by ve hře prostor byl a že to i hře chybí, to, že hráč odhalí něco opravdu překvapivého, něco neznámého.
|