no Bethesda tuším pracuje na nějakém tom pokračování TES, na druhou stranu i ona přímo věci nevyrábí, ale i zde jsou jakési vývojářské týmy, které mohou dělat každý na nečem jiném a pracují pod hlavičkou Bethesedy. Akorát u těch se většinou nepíše název týmu, protože ono to nejsou prostě přímo týmy, ale spíš prostě určité součásti té firmy jako takové. Obsidian je samostatné studio, které sepsalo smlouvu s Bethsedou, že vyrobí 4 díl falloutu, ale přímo do Bethsedy nepatří.
Bethesda poskytla svůj engine a pochopitelně si ponechala práva na značku fallout. Obsidian zde pak měl prostě roli najmutých žoldáků, kteří mají udělat práci a pak nejspíše zmizet ze scény, nebo případně podepsat smlouvu další na pokračování, ať už plnohodnotné, nebo DLC.
Pokud tedy Bethesda vyhodnotí situaci tak, že případné DLC jí výjde výhodněji vyrobit sama, bez nutnosti udělat smlouvu s Obsidianem, pak to pochopitelně udělá. Takové DLC by právě mohli obsahovat především věci a modely, jako třeba onen kůň, brnění a podobně, protože k tomu nepotřebují žádný externí tým, který by to udělal. ((zbytečně by přišli o peníze). Na druhou stranu pokud Bethesda vyhodnotí situaci tak, že výhodnější bude, pokud své vlastní vývojáře investují někam jinam, třeba na to TES a případné DLC bude dělat někdo jiný, pak by DLC dělal pravděpodobně Obsidian. Tedy Bethesda by s ním sepsala smlouvu na vyrobení DLC/datadisku/dalšího dílu a pak by jej prostě udělali. Zde by se to týkalo nejspíše nějakého ale delšího obsahu, nějakých úkolů atd, které by třeba měnili svět jako takový a kde by bylo lepší, kdyby jej do světa vložili přímo vývojáři hry, kteří mají lepší přehled.
Na druhou stranu se stejně tak může stát, že Bethesda najme někoho úplně jiného, na případná DLC, tedy úplně jiný externí tým. Hodně to prostě bude záviset na tom, jak vyhodnotí výhodnost a nevýhodnost, jakou si třeba případně řekne Obsidian cenu a podobně. Klidně může být, že bude chtít Bethesda , aby Obsidian dělal třeba na datadisku, nebo dalším dílu a jiná firma na DLC. Navíc každý DLC může dělat někdo jiný.
Zde přímo tedy není jisté nic, záleží to na domluvě a rozhodnutí Bethesdy.
Thror: To tvoje srovnání s Bioware a podobně s tímto nesouvisí a není to stejné. Zde je to více podobné například JoWoodu, PB, Gothic3 a následně jinou indickou firmou, která vyvíjela datadisk. Prostě distributor je vlastník práv a ten rozhodne, kdo bude nebo nebude pokračovat, jelikož ten hradí vývoj.
|