no, já myslím, že je pořád ale třeba brát v úvahu dobu, kdy hra vznikla a to, co přináší konkurence, tedy to, jaké hry, na jaké úrovni a na jaké obtížnosti. Do určité míry jsou autoři hrdinové, když si dovolili udělat takovou hru v době, kdy v jiných hrách je hrdina prakticky nesmrtelný, kdy se ani nemusí dívat na monitor a střílet, kdy dialogy jsou k ničemu a úkoly debilní. To si myslím že je odpověď kritice těch, kterým vadí jednoduchost hry v některých věcech. Ono ve hře je hodně věcí, (i když zrovna třeba nábojů jsem neměl příliš mnoho na začátku hry), člověk najde i účinější zbraně relativně brzy, ale stejně mu to nestačí na silnější monstra. A prostě je to hra a autoři ji také chtějí i prodávat a pokud by jí udělali hodně obtížnou, nejspíše by to hodně lidí odradilo. Ono i tak je ta hra poměrně složitá, především obsahově, na dnešní dobu. Mě osobně se to líbí a je to důvod, proč se mi líbí hra jako celek, ale zjevně prodejnost her ukazuje na opačný trend, tedy lidé zbožňují věci stupidní (teda asi).
Boj je slabinou hry. S odstřelovací puškou je to trochu zábavnější, celkově to ale není žádná senzace. VATS je podle mě na nic a je zbytečné jej používat, dokonce bych řekl, že při hraní s odstřelovací puškou je nevýhodný, protože je mnohem menší šance zasáhnout a vzhledem k jeho jiným vlastnostem je pak úplně zbytečné jej používat. Největší "adrenalin" tak člověk zažije především ze začátku hry, kdy ještě nemá lepší zbraně. Takové hejno škorpionů, hořících po zásahu plamenometem) dokáže docela hráče znervóznit :), zvláště, když se mu opravdu povede je zabít, utře si pot z čela a hrdina vzápětí chcípne na otravu :). Nehloupější boje ve hře jsou s lidmi.
Pokud bych měl napsat věci, které se mi nelíbí: Nejspíše systém dialogů, ten mohl být o něco lepší a překvapivější. Ono opravdu znát přesně požadavky na danou odpověď a vůbec vědět o té odpovědi i přesto, že nemám potřebnou inteligenci/řeč je divné. Celkově na volby mohlo mít vliv více vlastností a navíc by byla stanovena hranice minimální u těchto vlastností, kde se o to hrdina vůbec může pokusit (tj zobrazí se mu možnost dialogu) a pak hranice maximální, kterou pokud má, uspěje vždy. Pokud se bude pohybovat někde mezi, tak by mělo hrát roli spíše štěstí. Pochopitelně by navíc neměl mít ani tušení, jaké podmínky k dané volbě dialogu jsou a pokud nesplňuje ani minimální podmínky, neměl by o oné možnosti prostě ani vůbec vědět.
Podle mě lidé se chovají nelogicky, v tom světě. (tedy alespoň částečně). Ono pochopil bych, že menší vesnice a místa prostě opustí a bude v nich bordel. Lidé by se pak měli podle mě v takové situaci seskupovat do větších komunit, kde ale by měli mít zajištěnou ochranu před okolním světem a také by zde nejspíše měli mít pořádek a uklizeno. Částečně to tak ve hře je, někdy je to ale trochu divné.
Legie obecně nedává příliš smysl. Jejich výskyt a význam je z hlediska herního příběhu nelogický. Všude hra tvrdí, že legionářů je mnohem víc, než vojáků NCR, ale že NCR je lépe vybavena. Válku o přehradu pak NCR vyhrála proto, protože je lépe vybavena, legie je ale i přesto velkou hrozbou, jelikož jich je hodně a mohou se kdykoliv kdekoliv objevit a zaútočit.
Legionáři by měli být víceméně divoši, se skládání dohromady do jedné armády, měli by se nejspíše vyznat v divočině a měli by pustinu jako takovou umět použít ve svůj prospěch. Proti nim by měla stát NCR, která o pustině mnoho neví, ale která má na své straně technologii. Takže by bylo částečně logické, kdyby například legionáři uměli používat/ochočit například zvěř z pustiny a poslat je na vojáky NCR. (například by mohli umět ochočit škorpiony atd), ale neměli by umět nebo mít vyspělou technologii. Tam, kde v přímém boji umře jeden voják NCR, by mělo umřít 5 legionářů a boj by měl být neustále vyrovnaný. Tedy tak by to podle mě mělo být a bylo by to i logické a zajímavé. (legie by pak už nebyla jen banda magorů a dokonce by nemuslei působit jako ti špatní). Byl by to prostě souboj dvou různých světů/civilizací. Ve hře to ale probíhá většinou tak, že se po světě potuluje několik legionářů (většinou tři) a pokud narazí na vojáky NCR, tak je vojáci prostě postřílí jdou dál. Legionářů celkově je ve hře jen málo a pro NCR by neměl být problém je zlikvidovat během chvilky. Například legionáři v zátoce by neměli mít šanci a není tam nic, co by bylo těžké porazit. S tím se váže i ta část světa, kde je legie a kde má svůj hlavní tábor. I zde mě to trochu zklamalo.
|