Equilibrium píše:
JJ chtěl jsem to tu napsat později, ale napíšu to už teď. Pročítal jsem si všechny vlákna okolo F3 a FNV a vaše žluč je mi k blití.
skvělý začátek
Equilibrium píše:
Všichni rádoby nadšenci F1 a F2 tady plivají na F3... vím proč...protože prostě nejsou schopni přenest přes srdce že je to teď střílečka a plivají na systém VATS. Podle mě je to tak že absolutně nepochopili co se s jejich Falloutem stalo.
Být tohle rok stará myšlenka, prosím. Ovšem říci tohle teď, když vyšel FNV, to chce koule, to ti povím. Nevím, jestli sis toho všiml, ale FNV je založeno ze 100% na stejných herních principech jako F3, z nichž je malá část mírně poupravená. A teď naprostá bomba - většina těch, co F3 nemůže cítit, má FNV více či méně rádo. Ba co dím, někteří jsou z něj nadšeni. Ještě bych také rád podotknul, že "nám" jsou souboje víceméně u prdele. U F3 zabírají 90% herní doby a jsou dost nedotažené. Takže vlastně ano, máš pravdu, z F3 se stala FPS s mírnou příměsí RPG. I to by nám bylo jedno, kdyby se hra tak i sama presentovala. Ve FNV jsou souboje mnohem více vypulírované a také zabírají podstatně menší (a logicky lépe podloženou, to je třeba také říci) část herní doby.
Toto tvé tvrzení je levé
Equilibrium píše:
1. Transformaci z 2D do 3D prostředí Oblivionu...
- | SPOILER
- (Ačkoliv jsem Oblivion nikdy nehrál a vím jen, že to je milník ve světě PC grafiky (ve své době nejkrásnější a nejreálnější ztvárnění světa))
Oblivion nikdy nebyl milníkem PC grafiky. Prakticky jde o stejný engine, jako u Morrowindu, který je o tři roky starší. Jde samozřejmě o novější verzi renderovacího jádra, ale stále to stojí na té staré technologii. Prakticky to bylo rozšířené o technologie normal/bump mappingu, HDR, Bloom. Dále pak přešli z Pixel shaderů 1. generace na generaci třetí a také přidali LOD, což ovšem není žádný technologický zázrak.
Chybí - dynamické stíny a osvětlení, které se běžně používaly už rok dva před Oblivionem, chybí, byť se o jejich implementaci snažili a v některých presentacích je tato technologie vidět. Z toho je jasné, že nešlo něco nového, ale o rozšíření starého enginu, který ovšem má své meze díky tomu, že filozoficky vychází ze starých postupů. Dále oproti Morrowindu přibyla nesmyslná omezení výtěžnosti grafické paměti, takže při pokusech o vyšší zátěž se Oblivion stává nestabilním, zatímco Morrowind nikoliv.
Z obecnějšího hlediska pak přibyla technologie Radiant AI, která je ovšem k smíchu. Ne proto, že je vyvinuta Bethesdou, ale protože je blbá a nefunkční.
Equilibrium píše:
...ZVLÁDL Fallout 3 naprosto bravurně.
Převzetí enginu beze změn dva roky poté, co byl za svým technologickým zenitem, není bravurní práce.
Ovšem jinak ti rád řeknu, že někteří RPG hráči preferují izometrii (či dnes 3d pseudoizometrii) díky její přehlednosti. u F3 by však díky zvolenému konceptu byla stejně na nic. Jestli je hra 2D nebo 3D, to je opravdu 95% lidí úplně šum a fuk.
Equilibrium píše:
Ano chybí tam prvky z F1 a F2, ale podle mě se dílko povedlo a můj pohled na svět F1 a F2 přesně odpovídá F3.
dokud chceš polemizovat, je třeba mimo slov "podle mě dobrý" přidat i argumentaci. Jinak jde stále jen o tvé dojmy a nemáš pak ani nejmenší oporu pro kritiku našeho pohledu
Equilibrium píše:
2. Trošku z toho cítím závist. Protože nyní si lidi co měli rádi klid a pohodičku a NEakčnost F1 a F2 museli přezbrojit své 486 na něco pořádně nadupaného co nestojí pár šušňů v zastavárně na rohu.
F1/F2 mají dnes po převedení pod DX9 minimální požadavky:
Intel Processor - Pentium III
AMD Processor - Athlon XP 1500+
Nvidia G. Card - GeForce 6100
ATI Graphics Card - Radeon X1200 128mb
RAM (Memory) - 0.512 GB
Hard Disk Space - 0.75 GB
Pokud však někdo vlastní Win95/98, pak se spokojí i se staršími DX3/5 specifikacemi:
Pentium 90 MHz, 16 MB RAM, DirectX 3.0a or 5.0, 2x CD-ROM, SVGA, DirectSound-compatible sound card.
je doufám jasné, že 486 to neutáhly. Z těch jsme museli přezbrojit už před třinácti lety. Navíc 486 ve své době stály 50 a více tisíc. Dnes a ve své době stálo PC, které by utáhlo F3 15-20 000, přičemž věř tomu, že většina měla PC, které by to utáhlo, ovšem třeba nestačila jen grafika (což je směšná představa, když to uměla utáhnout grafika tou dobou již dva roky stará). A taková grafika pak stojí 1500-3000.
Tvá myšlenka pak kulhá ne na obě, ale na všechny čtyři nohy, neboť i psychologie zná jev, který bych nazval "obrana ega/snaha o zachování ksichtu". Ten říká, že když uděláme něco, co by mohlo ohrozit náš obraz v očích jiných, přičemž stále existuje možnost zamlčení pravého stavu věci, pak, pokud toto zamlčení přinese minimální či žádné ztráty našeho společenského kreditu, volíme právě tuto možnost.
Jinými slovy: kdybychom si kvůli F3 koupili nové PC, či velmi drahé komponenty, pak bychom nehledě na kvalitu hry tuto chválili, neboť bychom nechtěli, aby naše investice času a peněz vypadala jako jeden velký fail.
Z toho jasně vyplývá, že železo na F3 jsme už z většiny dávno měli.
Věř pak, že náš herní rozhled nezačíná a nekončí starými fallouty. máme tu dokonce sekci "Ostatní hry"
Equilibrium píše:
3. Nyní Vás F3 hodila do děje, buď přežij a nebo zdechni a to si myslím byl i smysl ve F1 F2... pořád jste tam měli úkoli vybombardovat horu protivníku v nějaké základně a nebo donest čip. To okolo jste plnit nemuseli. A to tady bylo zachováno.
V f1/2 jsem zdechnul nespočetněkrát. v F3 dvakrát. tvé vidění RPG jako hromady koncepčně generických úkolů je směšné.
Equilibrium píše:
4. Plivete tady na VATS, prej je to k ničemu... já teda nevím hoši, ale začínal jsem ve SKILLS na 7, nyní mám skoro všechno na 10 (v F1 a F2 jste si toto mohli také zvedat skilly, tak nevím kde jste na tom byli že bambulky do fallouta nepatří).
tvá vyjadřovací impotence má hranice nedozírných rozměrů. Fakt nevím, co se pokoušíš říct.
Equilibrium píše:
Kdyby jste jen trošku byli všímaví a důmyslní pochopíte že VATS je sakra dobrej pomocník a můžete vyřidit několik protivníku aniž by jste někam běželi a schovávali.
teda sorry, ale já i bez VATS dávám protivníky s prstem v nose. Mám dojem, žes nikdy nehrá žádnou pořádnou FPS
Equilibrium píše:
Stačí si vzít perk: "Řádění smrtky" Kdy se vám po každem zabitem v režimu VATS obnoví akční body... pak jen naplánujete zásahy tak aby na poslední střelu někoho zabili a po ukončení hnedka zmáčkli V znovu a znova všechny pokosili dokud nebudou všichni mrtví.
jo, taky znám hry, které se hrají samy. pokud toužíš po "budovatelské strategii", doporučuji ti Tropico 3, pokud po akčním sandboxu, pak si sežeň Just Cause 2. Nevím jak ty, ale já nehledám ve hře snadnost ale výzvu. Z Ramba si dělali prdel už v osmdesátých letech, dnes, koukám, se nám tento princip zase vrací do her.
Equilibrium píše:
Chápu, že to není hexadecimální pohyb a plánování, ale jistá funkčnost teď já pak ty tu je. Plivu na Vás kteří to nepochopili protože v tom vidíte úplně něco jiného.
huh?
teď já, pak ty v realtimu z principu nemůže fungovat. To by musela být hra übersimulací boje, kde by se využívalo např. krycí palby. zbytku tvého sdělení nerozumím.
Equilibrium píše:
5. Vůbec si nepřipadám jako superman a je celkém logické že nájezdníka zabijete 10mm pistolkou, ale Pána Supermutantů už musím kropit Pomstou. A to mám energozbroj. Asi mám jinou verzi Fallouta než ostatní.
asi. a nebo jsi jen FPS panic
Equilibrium píše:
Možná jediná věc co mi chybí je funkce oprava/dokotor/zlodějina apod... které jste mohli aplikovat na sobě nebo na někom jiném. Mnohá zranění jde přece jen ošetřit i jinak než stimpakem. A neohánějte se Modama a upravama rozbíjení zbraní a armorů, hraju to tak jak to bylo nastavené z továrny. Auta, mobily, lodě, hračky...vždy fungují nejlépe na tovární nastavení.
jasně, a proto je Oblivion hratelnej až po aplikaci OOO.
Equilibrium píše:
6. Prej je fallout pustá hra... kámo všechny kellnerovy zápisky jsem našel sám a bez pomoci.. bez návodu... bez ničeho
yo bro, whatcha mean?
Equilibrium píše:
Jsem tady zaregistrovanej sotva pár dní ale F3 hraju už 2měsíce a pořád nejsem na konci (protože to nechci skončit rychle) Vzal jsem si perk průzkumník a chci najít všechno co ve falloutu je.
o tom nepochybuji, spoustu lidí sběr všeho možného baví. Já tak nějak zastávám názor, že 1000,- (+-) za pole XxY, v jehož některých buňkách se mohou nacházet pointery na další menší pole XxY, kde jsou náhodně rozesety desítky objektů s různými ID, jež při shodě své polohy v poli s polohou objektu, mohu zanést do "osobní databáze" objektů, je docela dost velká pálka. Mám za to, že sběr kamení nebo plechovek od piva v reálném světě je mnohem levnější a přínosnější.
Equilibrium píše:
A klidně používám i cheaty na otvírání dveří protože, prostě chci všude vlézt a všechno prolézt.
jo, už víme, že ti je výzva u zadele. proč si ty předměty rovnou nenajdeš v GECKu a nenarveš je do jedné bedny, z níž je pak vyzvedneš?
Equilibrium píše:
Viz třeba šrotiště... procházel jsem to tam třikrát a nikdy jsem nic nenašel. Pak potkám borca a zjistím že tam někde je ukrytá skříňka a když tam dojdu buch je tam.
no jo, skripting, úžasný to vynález
Equilibrium píše:
Když jsem fallouta poprvé hrál, děj mě hafo rychle zavedl do DC a byl konec... teď sito vychutnávám jinak a nemůžu si to vynachválit. Je to tak rozmanitej svět, ve kterým bych musel všechno projít šachovnicovým systémem a trvalo by mi to cca rok.
rozlehlý != rozmanitý, pleteš si pojmy
Equilibrium píše:
A ani jednou jsem si nevzpoměl že mi chybí "kudlanka" ono vidět radškorpiona ve 3D je trošku jinej hardcore než ve 2D. Přiznávám, že to pro mohé hráče šachů a Jagged aliance může být šok.
nechci tě dále shazovat, takže místo označení za idiota jen řeknu, že o 3D vs. 2D jsem psal už výše
Equilibrium píše:
7. na FNV se chystám, tak budu mít srovnání, ale promě je F3 něco co k serii patří a jde to s dobou. Dokonce bych byl i pro abych se do světa mohl teleportovat jak Matrix a cítit radioktivní prach na své tváři reálně.
žjóva
Equilibrium píše:
Half 1 bomba luxus, hrací doba 8hodin...
Half 1 oposing hardcore, hrací doba 4hodiny
half 1 blue super ale hraci doba 2 hodiny? fuj.
pak přišel Half 2.... půlka lidí uchcávala a druhá pulka na to plivala...
pak Half 2 Ep1... už jen pro nadšence
když jste postříleli poslední příšeru v Half Ep2... řekli jste si: half 1 ??? To už je minulost....
Half Life 1 i 2 jsou výtečné hry. Ne! No cože? my hráli a chválili 3D hru? My hráli a chválil FPS? Nebortí se ti teď trochu svět?
Equilibrium píše:
Ano fallout byl luxus... když jste prolézali kráter a skládali puzzle o FEV viru běhal vám mráz po zádech a hltali ho plnými sousty.... ale je konec... je to minulost kterou jsme si jako děcka prožili a už nejde jinak prožít jako třeba první sex. A můžeme to jen svým dětem doporučit, ale je to už minulost.
mimochodem F3 už je taky minulost
Equilibrium píše:
Už nikdy nebude žádenj Fallout 8 kde budeš prolízat Vault 1 a zjístíš že všechno bylo úplně jinak jako v SAW... Možná jo, ale budeš na to plivat jako dnes pliveš na F3.
budu předstírat, že jsem tvou explozi vyjadřovací impotence pochopil, a jen řeknu:"To víš že jo, ty rozumbrado. A te´d mi vysvětli, proč neplivu na FNV"
Equilibrium píše:
Toť asi fšechno co mám k pár členům tohoto fóra. Za doplňky díky, ale většina z nich se mi zdá jako "patlanina". A je mi líto že jsem se tu setkal s lidmi kteří místo fandění kritizují... Kdyby totiž za něco stáli tak by vydali vlastní verzi fallouta, ale na to nemají tak jen špiní nečí práci.
my se opravdu neposadíme na prdel jenom proto, že někdo udělal. Když to totiž udělá blbě, tak se na kriticky podíváme. Dokonce narozdíl od tebe neprskáme vzteky jako malí fracci, ale naopak umíme argumentovat.
Equilibrium píše:
prostě F3 je nutnost pro to aby byl grafický engine.... další Fallouti už mohou stavět na engine a zabývat se více příběhem a rozmanitostí. stejně jak Half 1 připravil půdu pro Half2... toť moje myšlenka dne.
to není myšlenka dne, to je bullshit pětiletky. F3 má stejný(!!!!) engine jako Oblivion.
Existuje také něco, čemu se říká dělba práce (jinými slovy ten dělá to a ten zas tohle). Existují grafici (těch je dokonce několik druhů), programátoři (těch je dokonce také několik druhů), level designéři, world designéři, spisovatelé a spousta dalších.
Jediný, kdo makal jsou programátoři, kteří vyvíjeli algoritmy pro herní mechaniku tohoto nového konceptu a grafici, kteří vymodelovali a otexturovali 99% všech modelů v F3. Pak ještě možná level designéři, kteří navrhli podobu lokací. Nevím o tom, že by tito lidé měli nějaký vliv na ty, kteří dělají world design, příběh a dialogy. Lidé zodpovědní za tuto stránku hry jsou (soudě podle výsledků jejich práce) lemplové
Half life 1 je sama o sobě skvělá hra. Half life 2 je sama o sobě skvělá hra. F1 a F2 jsou samy o sobě skvělé hry. F3 je sám o sobě paskvil. FNV je sama o sobě skvělá hra.
Equilibrium píše:
Omlouvám se všem koho jsem urazil. A za gramatické a diakritikální chyby, jsem technik z češtiny sjem měl vždycky 4ku ale z deskriptivni geometrie za 1...
deskripce je primitivní předmět stojící všeho všudy na deseti principech, tím mě vážně nedojmeš