to není nemožností vyskočit, ale proto, že tam Obsidiani narvali neviditelný zdi. Asi aby to udělali co nejvíc koridorový. Každopádně je na to plugin. Se ženskou postavou je horší, že ačkoliv legie jsou pěkný misogynové, pro který je ženská jen lepší zvířátko, tak že hned po prvním setkání v tom vyvražděnym městě se se mnou Vulpes baví jako rovnej s rovnym. Pochopim to v druhý půlce hlavní linie, kdy se chtěj kurýrovi vlísat do přízně, ale s neznámou nýmandkou na začátku by se neměli ani bavit, maximálně trousit nějaký sexistický poznámky. V zásadě jediná negativní "interakce" ze strany legie je ta, že se mi ta otrokyně felčarka zmíní, že se o mně nějací legionáři bavili, že mě jako znásilněj. A skutek utek. Reputace je trochu nedořešená, stalo se mi, že jsem postřílel dva Powder gangstery, široko daleko ani noha, nikdo to nepřežil a stejně jsem dostal negativní reputaci. nemluvě o tom, že jakmile mi klesne reputace dost nízko, tak na mě všichni útočí jak magoři, navzdory tomu, že už bych měl mít takovou pověst, že si to každej dvakrát rozmyslí ze strachu o život a ne že se do mě pustí kdejakej jouda s kvérem po dědovi, kterej drží poprvý v životě. A hlavně mi strašně vadí, že svět je prostě nudnej. Až na pár vyjímek tam neni nic moc zajímavýho ke koukání a k objevování. Do většiny baráků se nedá vlízt, což překvapí zvlášť ve Freeside, kde lidi bydlej v krabicích na ulici a vedle nich jsou barabizny zatlučený prknama. To, že spousta questů má za výsledek akorát XP a oblibu ani nemluvim. Autoři maj asi pocit, že cílem hráče je hrát za postapokalyptickýho hujera a námezdního dělníka, co nemá nic jinýho na práci, než že loudí nějakej úkol, aby ho všichni měli rádi. Druhá půlka hlavní linie taky stojí za to: NCR: Máme jako takovej problém, jo. Jsou tady Velký chánové, co už nám dlouho pijou krev. Mydlíme se s nima už léta a furt s nima nehneme. Všechny naše síly v Mojave včetně rangerů jsou na ně krátký. Takže jdi a vystřílej je. Je to hlavní quest, takže ti za to nic nedáme, ale budeš náš kamarád. Kurýr: Jasně, jdu na to. Mám NCR rád, takže mi stačí pár špuntů a když mě budete mít rádi. A pokud jde o Chány, tak nemějte strach, vezmu svýho kyberčokla a vychlastanou Rose a vystřílíme je coby dup.
NCR: Máme další problém, kurýre. Je tu takovej dědek, co z nás tahá prachy a nemáme ho rádi. Jdi a zab ho, budeš náš kamarád. Kurýr:Jasná věc, House byl na mě sice hodnej, dal mi pěknej kvartýr a prachy, ale OK, já ho teda zabiju. Jen když mě budete mít rádi.
NCR: Další problém, někde tu je zalezlý Bratrstvo voceli. Sice jsme mu kdysi naklepli kožich a už pár let jsme o nich neslyšeli, ale určitě něco kujou, tak jdi a vyvraždi je, budeš náš kamarád. Kurýr: Jasně. Sice jsem jejich přítel, udělali mě čestným paladinem, mají mě rádi a důvěřují mi, ale když mě budete mít rádi, tak já půjdu a vyvraždim je, včetně žen a dětí, to je brnkačka.
Hlavní linie za ostatní frakce je pak nemlich to samý. Přitom by třeba stačilo stát se členem oné frakce* Vnitřní motivace kurýra jaksi nefunguje, jediným důvodem proč ty úkoly plnit je snaha dohrát hru. Motivací pro spoustu frakčních questů je pak jenom snaha zalíbit se oněm frakcím a získat co nejlepší reputaci, přičemž ty questy jsou lineární až hanba. Pokud si člověk nechce proti sobě poštvat celý Mojave a tim si zaříznout většinu questů (nebo nechce vyvraždit celou oblast), tak mu nezbývá nic než bejt se všema kamarád. S tím trochu koliduje celá gun nut složka hry, kdy si hráč sice může vytunit kvéry do zblbnutí, má tam spoustu druhů munice a možnost přebíjet, ale nakonec kromě Fiendů a bestií nemá do koho střílet (ještě že je tam pár těch Fiendů, kteří se furt respawnují, takže je možno je kosit každý tři dny na stejnym místě. I Powder gangers jsou celkem postradatelní). Ještě štěstí, že tam jsou osobní questy společníků a Kingové.
*jasně, začínat jako vojín nebo řadový legionář by nemělo smysl, hráč by akorát tak bouchal služby na bráně a chodil na patroly, ale každá z těch armád má nepochybně nějakou rozvědku a kariéra důstojníka-rozvědčíka (á la Lawrence z Arábie) by nebyla nereálná a hráč by měl i dostatek volnosti v rámci krytí. A jak by postupoval v hodnostech a funkcích, tak by měl i vnitřní motivaci dělat za NCR či Legii i hodně špinavou práci.
|