Předem uvádím, že jsem na začátku nezvolil postavy moc dobře a musel jsem hrát na druhou obtížnost, v druhé části hry když jsem mohl upravit atributy tak jsem změnil obtížnost na ranger a dalo by se snad i na Jerk, ale chtěl jsem upalovat dopředu. Doporučuji hrát na nejvyšší obtížnost nebo aspoň ranger, vyplatí se to.
Nepoužíval jsem celou hru žádné težké zbraně, bazuky, rpg apd. ani computer sience na roboty, pouze minimum granátu. Preferuji střelbu na dálku, takže jsem neměl ani žádnou postavu pro kontaktní boj. U všech charakteru jsem měl vysokou inteligenci(8), je to vynikající, protože vše potom můžete ve hře vyřešit pomocí dovednostních skilů, ale utrpí tím vaše bojové schopnosti, minimálně dvě nebo 3 postavy můžou mít klidně int 6 a přesto využijete všechny možnosti ve hře a namaxujete potřebné skilly na požadovanou úroveň.
Složení party:
1.Main charakter: Assault rifle Skills: Demolice, Leadership (na max)
Zvoleno v pořádku až na jeden detail, pokud dáte nějaké postavě riflu tak musí mít 10 akčních bodu, měl jsem jen 8(velká chyba). Assault rifle jsou podle mě nejlepší zbraně ve hře, jsou univerzální po celou dobu hraní, nadprůměrně silné, umožnují boj na velkou vzdálenost, na konci hry jsou velmi silné.
Demolice a Leadership(+HIT) jsou nutnost. Klíčovým parametrem střelných zbrání je HIT rating, šetřil jsem bodíky, protože jsem nevěděl co mě čeká a byla to opět velká chyba, do skilu zbraní se vyplatí maximálně investovat a zvedat HIT.
2. Doktor: brokovnice Skills: Medic, Chirurg, weaponsmith
Brokovnice není špatná zbraň, ale dosah je samozřejmě tragickej a já preferuji boj na dálku.
Oba healovaci skily jsou velice důležité, na max., Weaponsmithing je kličová dovednost ve hře - doporučuji začít používat okamžitě jakmile to bude možné
3. Henry - Energetické zbraně Skills: Toaster a Mechanic Repair
Bezkonkurečně nejlepší, nejsilnější a nejfamóznější zbraň ve hře je energy weapon(jedna). Takže u jedné postavy je nutný tlačit na max.
Toaster repair je velmi duležitý, ale nemusí se tlačit na maximum, 5 by mělo stačit, víc jen když zbydou body. Mechanic repair je taky důkežitý pro plnění qwestů.
5. Sniper - Sniper Rifle(nahrazeno později energy weapon, já doporučji nahradit Assault rifle a energy nechat pro někoho kdo se k vám přidá) Skills: Safecracking, Locpicking, Alarm disarming
Sniper rifle je úplně na nic, nedoporučuji na žádnou z postav, bohatě stačí pokud naberete k partě Vultures Cry, což je výborná postava se sniperkou. Odstřelovačku plně nahradí vytuněná Assault rifle, která je úplně v jiné dimenzi byt nedostřelí až tak daleko.
Všechny zvolené skilly jsou velmi důležité.
Výpis dovedností dle důležitosti:
Outdoorsman - naprosto klíčový skill, který má Angel a Vultures Cry(nikdo se nechce jebat na začátku v poušti) Toaster repair - sklil, který dokáže výrazně ovlivnit 50% hry(část Arizony a celou Kalifornii) Weaponsmithing - vynikající dovednost pro vylepšení zbraní Surgeon - zachrání vám zadek v boji Perception(Vultures Cry) Safecracking Medic Lockpicking Hard Ass (Vultures Cry) Demolitions Mechanic reapir Alarm disarming Animal Whisperer( Vultures Cry)
------------------------------------- jak vidíte Vultures Cry toho zastala docela dost, takze jsem si ji nechal po celou dobu hraní.
Brute force má Angel, později je sklill nahraditelný dynamitem Computer sience jsem v podstate za celou hru nevyužil. Kiss ass není špatné, ale obejdete se bez toho Smart ass snad jen ke konci hry, takže pokud máte na konci volné body, proč ne. Barter je na nic
--------------------------------------
Hru jsem dohrál na 36 levelu, moc jsme toho nevynechal a měl jsem obrovský přebytky bodů do skillu jako důsledek vysoké inteligence u všech postav.
Závěrečný doporučení:
Luck je na nic - stačí jeden bod, Charisama je taky na nic, stačí dva body, inteligence stačí u většiny postav na 6, Síla by měla být minimálně 4, minimálně dvě postavy by měli mít na začátku 10 akčních bodu a oboum bych dal rifle.
Sniper rifle se vůbec neosvědčily, težké zbraně taky ne, pistole a brokovnice mají krátký dosah a žádný zázraky se nedají čekat ani v pozdější fázi hry, ale daj sa. SMG se mě taky moc nezdaj a na začátek bych si je nevzal, zerou munici, později třeba najdete někoho kdo to bude umět. Poškození je pak slušné, přesto nikdy nedosahnou univerzality rifle.
Důležité: Nastavujte atributy postav s ohledem na Combat initiative, postava u které předpokládáte, že bude způsobovat v boji masivní škody(typicky postava určená pro BFG energy weaponu) by měla mít taky vysokou iniciativu, určitě se to při hraní na vysokou obtížnost vyplatí
Armory, kterými se můžete v průběhu hraní vybavovat vás můžou v pozdější fázi hraní značně poškodit místo aby vám pomohli. Je dobré na to pamatovat, jinak se vám může obtížnost posunout na 5 úroveň - mission impossible
|