Booczech píše:
Saber píše:
Aha skilly třeba jako v F1,F2, F3 a NV tady nenajdeš. Jsou tu jen perky asi 70. Nic víc. A důvod? Zjednodušování.
A pokud myší pojedeš dolů tak tam jsou další. Např na odemikání počítačů, otevíraní zámků atd...
Jako zjednodušení mi to nepřijde ...tváří se to tak, jen na začátku. Asi je úplně jedno, zda budu mít skill lockpick po 25%,50%,75%,100% jak ve FNW, nebo možnosti 1,2,3,4 s tím že ve F4 je to navíc stupňováno levelem. Takže si na začátku nemůžu všechno narvat na lockpick třeba 75% a vše otvírat. Tím se prostě i zvedá obtížnost, kdy si mohu "lepší" bedny, otevřít až na vyšším levelu a ne hned na začátku.... Asi jako když si ve F2, každý běhal na začátku pro Bozar. ...
Něco na tom je, ale fuk to není. Tady je to binární, buď ten skill máš a otevřeš, nebo ho nemáš a neotveřeš. V těch předchozích Falloutech jsi, například, potřeboval 75, měl jsi 60, na dalším levelu jsi tam dal 14 bodů a mohl jsi zkoušet, i když jsi těch 75 ještě neměl. Takhle si musíš počkat třeba 7 úrovní. Je to opět zjednodušení, ale na myšlení. U perků, které říkají, že můžeš odemkyat advanced zámky, i opice hned vidí nějaký výsledek, kdežto když sis zvedl paklíč z 80% na 90%, tak to nijak pompézně nevypadalo (a ani jsi nevěděl, jak moc a kde ti to pomůže). Zjednodušení to rozhodně je, ale není to špatný systém, jen je použitý ve hře zařazené do špatné kategorie. Pro fpska a adventury je to naprosto dostatečný systém, pro rpg Falloutího rázu ne.