Tak jsem rozehrál Fallout: New California. Pár poznámek: Tohle není obyčejný mod, to je prostě další hra z prostředí Falloutu. K DLC se to nedá přirorvnat. (Něco jako Resurrection nebo Nevada u původních falloutů.) Hra se dá dokončit poměrně rychle, což se mi omylem podařilo. (Sláva savům :), no alespoň jsem se rychle dozvěděl, co je to ten projekt Brazil.) Teď ale pokračuji standardní cestou (pravděpodobně jednou ze dvou) a je to opravdu dobré, občas dokonce i humorné.
Ve hře se rychle dostanete k celkem dobrým energetickým zbraním, takže můžete od začátku bez větších obav rozvíjet jenom skill na energetické zbraně. Na druhou stranu, autoři si pohráli i s palnými zbraněmi, a je to hodně poznat. Třeba lovecká puška vytuněná optikou je celkem ultimátní zbraň proti většině nepřátel. Což by měla být, že? Ale třeba útočné pušky jsou extrémně podceněné. Vypadá to, že nemají smysl. No a to je trochu problém, protože když na vás vyběhne tlupa supermutantů v čele s Behemontem, který je snad poprvé v nodobých Falloutech opravdu silný nepřítel, tak ho není čím ustřílet. Lovecká puška je pomalá, automatické zbraně jsou neúčinné, takže vám zbyde jenom Trail carbine, kterou toho Behemonta skutečně ustřílet jde. Trail carbine je ale ve hře vzácné zboží ... . Uvidíme co energetické zbraně, na ně mám zatím malý skill.
Parťáci jsou nesmrtelní, a když se to tak celkově vezme, tak bych většinou vůbec nemusel bojovat. Jsou fakt dobří, mám tři, a co se týče boje je každý z nich užitečný asi jako Bone v New Vegas.
Pavouci a hadi překvapili. Mapa mi přijde hodně naplněná lokacemi, k nimž se často vážou jednoduché vedlejší úlohy. Takže co by člověk ještě nechtěl?
Pokud máte rádi původní fallouty, tak určitě poznáte spoustu odkazů na F1 a F2.
No a co mi trochu vadí: Hra se při plnění některých úkolů změní v hektickou FPS, kdy např. konkrétní boj nemá časový limit, ale je použit trik ze starých FPS her, kdy se na vás řítí hromady nepřátel, kterým jsou stále dodávány posily, a to až do dokončení úkolu. Zůstat na místě nemůžete, dřív nebo později by vám došli stimpaky nebo náboje. Útěku do oblasti, kde se ten šílený skript ukončí vám podvědomě brání tupí parťáci hrdinně bojující na stálém místě, takže je v tom masakru musíte nechat a utéct na nějaké místo, kde se úkol (a skript) dokončí. No parťáci potom obživnou, takže o ně nepřijdete. Není to tak hrozné, protože parťákům lze zadávat kolektivní příkazy, ale k Falloutu mi tyto skripty moc nesedí. Nic není dokonalé. V každém případě ve světě Falloutu novinka, něco jako řežby v prvních Call of Duty bych opravdu nečekal
.
Názor už asi nezměním, je to skvělý mod.