Mě vadí:
Neviditelný stěny vylezu na nějakou skalní římsu, kde to autoři nepředpokládali a po několika krocích nabourám do vzduchoprázdna. Pokud mě autoři někam nechtěj pustit, tak tam maj dát pořádnou skálu. Nejhorší to bylo v F3, kde mě na okraji mapy zastavil tapnej název "omlouváme se, ale sem nemůžete". Ve FNV jsem se na okraj ještě nedostal.
Přidělování bodů svévolný přidělení bodů získaných za střelbu k dovednosti léčení je v dnešní době už nevyhovující. Proč se mi nezlepšujou dovednosti za to co používám? Třeba za otevření zámku dostanu 1% k dovednosti "otvírání zámků" nebo 0,5% za zabití supermutanta a 1% za párače k dovednosti "lehký/těžký/energo zbraně" podle toho co právě používám nebo z knih. Nadějně to vypadalo na začátku, kde jsem dostával bonusovej perk "pán smrti" a "drtič hmyzu" podle počtu odkrouhnutých nepřátel. Pozdějš to skončilo a já dostal suchý oznámení o zneškodnění 25/25 min a nic za to. Celý bych to zpestřil hranicí 80% od který bych potřeboval pro další procentní růst školení od nějaký postavy (stejně jako v Gothicu).
Lineárnost můžu si teoreticky vybrat frakci podle libosti, ale už je předem dáno že to bude NCR.
- BOS je tady dost upozaděno.
- Legie je líčená jako parta psychopatů a neexistuje moc důvodů proč se k nim přidat (bezpečnost na cestách) a naopak dost důvodů proč se k nim nepřidat (otroctví, systematický zabíjení)
- NCR až moc připomíná americkou armádu. Jenom tu a tam někdo na ně zanadává, ale jinak je to parta rychlých šípů ustaraných o osudu lidstva (a ta jejich obdivuhodná skromnost). Vrcholem je paritní zastoupení mužských a ženských na velitelských postech (o afro-afričanech ani nemluvim), na rozdíl od legie. Utrpenim bylo poslouchat vdovu po padlym hrdinovi o tom, jak se NCR o svoje hrdiny dokáže postarat a jak si tam všichni pomáhaj ...
Když vojáci NCR potkaj nájezdníky, tak je bez jedinýho škrábance sfouknou jako svíčku. Proč? Protože maj morální převahu (asi)
- Pan Majitel celkově působí dost nevěrohodně a "předimenzovaně" (jak odvrátil rakety, jak sám všechno vybudoval ...). Snad najdu do konce hry způsob, jak ho vlastnoručně zaškrtit, protože v jeho případě zabít je málo.
Zbraně víc bych je specializoval
lehký - zabíjení na dlouhou vzdálenost (odstřelovačka), likvidace slabších nepřátel (samopal, pistole, puška...). Menší účinnost, ale snadnější dostupnost munice
těžký - hromadný ničení (plamenomet, gatlink ...). Účinnost velká, ale zároveň velká spotřeba munice.
energo - ničení silně obrněných protivníků. Dostupnost munice omezená, účinnost naopak značná
Některý speciální zbraně by bylo možný používat až po zacvičení od nějaký postavy, podobně jako u energozbroje.
ZávěrFallout 1 - 95% (ucelenej příběh, originalita, moře kvestů)
Fallout 2 - 95% (příběh neznatelně začíná skřípat, oceán kvestů, auto)
Fallout Tactics - 60% (příběh ... radši nerozebírat, celkem 3 kvesty, lineární, koukatelný prostředí, po absťáku při čekání další opravdovej Fallout trochu vzpruha)
Fallout 3 - 50% (prostě doomovka)
Fallout NV - 80%