Předevčírem se mi to povedlo dohrát. Asi patnáctkrát mi nevyšlo obsadit za chodu ubikace Enklávy v sestavě já, Lenny (APA, Gaus pistol), Markus (YK puška), Kocour (YK puška), Skynet (Guas rifle). Kladiváři šli v pohodě a roboti taky, ale když tam naběhli maníci s gaussovkama, tak to jednoho fakt omrzelo. Teď si do toho nejde pořádně šlehnout psycho, poněvadž s inteligencí 4 pak NPCčkum nejde říct nic jinýho než
Blaa.
Takže změna strategie a hurá do sektoru s celama. Tam mě nejdřív málem sejmula věžička, pak mi zbyly akční pody tak na jeden útok raketometem, přičemž ke mně stihli přiběhnout frajeři v APA a jebali mi do žeber ripperem (cca 60 stimpaků v <>). A vzadu stál robotickej panzerabwehrabteilung divize Das Reich (mimochodem, jejich zabití modrýho robota zvyšuje karmu). Naštěstí mě z toho vystřílel vindicator. Místnost plná pastí je cool odpočinek, protože stráž je tam neozbrojená. Akorát si tam teda můj superintaligentní hrdina zapomněl ve skříňkách vindicator, takže na patře s prezidentem to byl trochu tužší začátek. Naštěstí hned z prvního nepřítele vindicator vypadl, když se mi podařil kritičák. Zaplať Ďábel milionkrát za perk sniper, bo mlátit do chlapů s gaussovkou energopěstí je pěknej ojeb. Trochu mi pomohla pulzní pistole. Na perk bonus kadence je potřeba inteligence 6 a já nechtěl podvádět.
Rozhovor s prezidentem za mentála taky epickej. On kdo prej jsem. Já na to blááá. Zavolal stráže a já na ně počkal. Do toho se ještě připlete viceprezident (ten byl snad ještě zaostalejší jak moje postava) a znemožnil mi střílete vindicatorem po chlapech v APA.
Takže zpátky s nejpokročilejší energozbrojí pro Kocoura a změna taktiky. Frajeři z ubikací to schytávali ve dveřích od sálu s kulečníkem z vindicatoru a ty přibíhající oddaloval raketomet. Protože na tohle nemohly stačit body, tak jsem si šlehnul jet (sušenky zůastaly ve Fríscu v kufru auta, protože nejen postava, ale i já jsem nebyl duševně zrovna při síle). Závislost na jetu, na psychu. Cool. Absťák z jetu. Takže ještě buffout, abych měl zase sílu 10. A pak mentant, abych na mě členové party čekali. Škoda, že Enkláva nemá třeta ještě nějakou místnost s vysokou radioaktivitou, poněvadž jinak bych použil asi všechny drogy.
Podlaží, kde je potřeba odpálit počítač ovládající reaktor se mi povedlo proplížit a proběhnout stiskem klávesy A. Do toho dvě odlevelování (level 35 a 36). Perkt Talent, taguju speech. Ukecávám jednotu serži Grainta k pomoci a díky poctivě vybojovanýmu prezidentskýmu klíči si užíváme se svojí mutantí partou, jak to Horrigan nedává.
Hra se SPECIAL 9, 6, 7, 4, 2, 9, 5 byla fakt peklo. Nejhorší je ten nedostatek mentantů. Získání Vica jinak než bojem? Mentant. Dostat se na Golgothu k hrobu Sama Pitcharda? Mentant. Vědět o možnosti získat auto? Mentant. Dostat se jinak než jako otrok do Vault City? Mentant. Získat součástku k opravě reaktoru v Gecku a baterii do auta? Mentant. Supernářadí pro Valerii? Mentant. S ubohou schopností opraváře si v SAD bez mentantu taky samozřejmě ani neškrtnete. Magic moment byl na levelu 18, když si moje postava vzala perk Gain Luck, protože smysluplnější v danej okamžit nepřicházel v úvahu.
Hru kamaráda mutantů příště začnu s inteligencí minimálně 3. Probít se k levelu 12 je ještě celkem pohoda. Nejhorší a nejdelší je ta pasáž od 12 do 18. levelu a čekání na Renescovu novou medicínu.
Kdepak Resurrection. Tam měl můj Leonardo di Retardio plnou prdel drog a i bez nich dostával questy. V klasickym Falloutu na vás v lepšim případě nezačnou střílet.
Příště budu hrát za frajera s traitama bruiser a gifted s inteligencí 4. Snad mě při absenci akčních bodů zachrání Vicova přesná muška.