Forum Vaultu šílené brahmíny

Ostrovček pozitívnej deviácie11!
Právě je úte zář 09, 2025 12:27 am




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: stř pro 01, 2010 10:07 am 
Špína z Pustiny
Špína z Pustiny
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 25, 2010 4:51 pm
Příspěvky: 51
Erina píše:
Kocour, promin - myslela jsem nikdo, kdo ma o tom trosku paru. Ve srategii nemusis nutne nic budovat - viz napr. serie JA. A i na wiku oznacili FT za strategii...


Na wiki ji označili za Realtime/turn based tactical roleplayng game. což znamená Tahovou/hranou v reálném čase taktickou hru na role.

RPG je zkratka Role Playng Game tedy hry na role. Tedy se dá říct ži na wiki ji označili za taktické RPG.

_________________
Zbraň není argument, kdo jí vládne, argumenty nepotřebuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: stř pro 01, 2010 2:21 pm 
Náhodný kolemjdoucí
Náhodný kolemjdoucí

Registrován: stř lis 10, 2010 7:05 pm
Příspěvky: 7
Slovíčkaření :)

Ale při četbě vašich příspěvků mi ukápla nostalgická slza. Upně živě si vybavuju noční šichty s UFO Enemy ( na 386ce :) ) ... A ráno, místo spánku, pokračovaní doma. Tahal jsem savy na disketách :) ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: stř pro 01, 2010 5:59 pm 
Stalker
Stalker
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 04, 2010 8:52 am
Příspěvky: 2169
Bydliště: Prajzská
KOCOUR píše:
BlackViper píše:
Pozor, ve strategii nemusí být nutně budování základny a těžba zdrojů či výzkum a pořád to je rts :-)


No to bejvaj ty horší strategie, popřípadě nudný simulátory jako třeba 13cetury: Death or Wyctory.

Nebývají, právě že takových je sice málo, ale patří mezi ty lepší, navíc nemožnost shánět zdroje a budovat nastavuje vyšší laťku. A simulátory jsou zase něco jiného :-)

_________________
Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be evil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: stř pro 01, 2010 6:36 pm 
Okrádač mrtvol
Okrádač mrtvol
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 26, 2009 4:26 am
Příspěvky: 247
myslis píše:
Ale při četbě vašich příspěvků mi ukápla nostalgická slza. Upně živě si vybavuju noční šichty s UFO Enemy ( na 386ce :) ) ... A ráno, místo spánku, pokračovaní doma. Tahal jsem savy na disketách :) ...

::ano ::rock

(sorry za bezobsažný post :) )

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 7:27 am 
Špína z Pustiny
Špína z Pustiny
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 25, 2010 4:51 pm
Příspěvky: 51
Justy píše:
KOCOUR píše:
::rofl Ty máš asi ramena přes celí záda co? ::rofl

Ja nemluvyla jasyk tfůj kmen... ty neš radej řšikala neco, ty buchala do buben, ona rozumňet to byl moc víc.
...
A teď vážně, pokud v tomhle věku neznáš jiný žánr strategie než těž/buduj/dobyj, tak je to na pováženou.
Když se tou ignorancí ale ještě začneš ohánět, tak jsi fakt zoufalec.


Jo a zoufale toužím abys mě poučil. ::lol A ta hláška s těma ramenama je taková naše lokální metafora, a znamená něco jako: "ty si asi hodně věříš co?"

_________________
Zbraň není argument, kdo jí vládne, argumenty nepotřebuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 8:50 am 
Špína z Pustiny
Špína z Pustiny

Registrován: úte říj 26, 2010 12:07 pm
Příspěvky: 31
Proč by si nevěřil, když umí tak pěkně psát? Narozdíl od někoho...


Ale jinak. Mohl by mi někdo vysvětlit, co se stalo ve Vaultu 11? Já nevim, jestli mi něco neuteklo či jsem prostě blbej, ale nemám vůbec tušení (nebo to bylo tak slaboučký?).

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 9:59 am 
Okrádač mrtvol
Okrádač mrtvol

Registrován: ned říj 31, 2010 3:40 pm
Příspěvky: 208
vault11:
| SPOILER
Vault 11 má svůj vlastní příběh. V podstatě je to o tom, že nejprve zjistíš, že 4 lidé se z nějakého důvodu pokusili utéci z vaultu. Rozpoutali zde nejspíše nějaký konflikt, kde zemřelo mnoho lidí. Nevíš proč, nevíš jak, nevíš kam, ale něco nejspíše ukradli a když byli venku, jeden zastřelil ty zbývající a zdrhl. Dále zjistíš, že ve Vaultu probíhali volby Správce, kde ovšem nikdo nechtěl správcem být. Volební kampaně byly postaveny na tom, že kandidáti nechtěli být voleni a psali důvody, proč zrovna je by lidé volit neměli. Také víš, že volby byli vždy zamnipulovány a že celé volby byl jeden velký podvod. Jeden ze správců pak rozhodl, že žádné volby nebudou, ale že se bude z kandidátů volit náhodně generací náhodných čísel a že prostě vybraný kandidát nemá na výběr. To se nelíbilo jedné ze zdejších frakcí a proto zde vypukla vzpoura. Pak se dozvíš to, že to bylo asi z důvodu toho, že se Správci nedožívají vysokého věku. Pak se dostaneš do obětní komory s pěkným filmem, který docela připomíná atmosféru původních dílů. Nakonec se v Pc dozvíš, že všechno to, co se odehrálo ve Vaultu 11 bylo vlastně úplně zbytečné. Že vzpoura, kterou udělali byla zbytečná, jelikož další správce, který by byl zvolen, by již nezemřel.


Celkově ve falloutu2 je ve vaultu13 možnost přečíst si informace o jiných vaultech a o tom, jaké v nich probíhali experimenty na lidech. Některé byli z jedničky, kde byli úmyslně poškozené dvěře, aby se nedali zavřít atd, jiné z jedničky/dvojkym jako třeba vault15, kde bylo úmyslně posláno několik entit/ras, které se vzájemně neměli můct snést a jiné vaulty jsou neznámé (tj nebyly v žádné hře v té době). Je zde zmíňka například i o vaultu 34, který je v FNV (jehož popis celkem sedí). Na vault11 pak sedí popis vaultu s jiným číslem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 10:53 am 
Okrádač mrtvol
Okrádač mrtvol

Registrován: ned říj 31, 2010 3:40 pm
Příspěvky: 208
Dle mého soudu nejlepší strategií své doby bylo x-com: Terror from the Deep. Jednička byla taky super, nicméně ve srovnání s druhým dílem byla poměrně hodně jednoduchá. V těch strategiích sice bylo budování základny, nicméně poněkud jiným způsobem. V podstatě to byl systém velmi propracovaný, ať už samotné budování, tak i vývoj nových věcí, tak i jejich výroba. "Těžba" pak probíhala defakto jen tím, že člověk likvidoval sestřelené či přistáté ufo. Z nových her (novcějších her) se tomu může rovnat stnad jen pokus o jeho remake v podobě UFO: Extraterrestrials, pokud tam člověk aplikuje některé módy od fanoušků, které hru trochu více přizpůsobují prvním dílům. I ta hra je relativně těžká, zvláště ve vyšších dobách technologie mimozemšťanů. Když se poprvé začali výskytovat ve hře jejich roboti na iontové technologii a já teprve zkoumal plazmovou pistoli, myslel jsem, že mě odvezou, neb byli téměř nesmrtelní. Pak už to tak bylo neustále, když jsem konečně povýšil i na iontovou technologii, začali se vyskytovat roboti ještě horší :) a pak zase. Zde je také rozvoj vojáků stylem RPG prvků (který má navíc významný vliv), ale je to čistá strategie.

Strategické, nebo možná spíše taktické uvažování se všech těch hrách pak uplatňovalo v různých fázích jinak, jednak v samotném boji rozmisťováním vojáků a jejich rozumném používání, tomu ale předcházela ještě fáze vybavovací, kde hráč musel správně dát zbraně a výbavu vojákům před odletem na misi. Na to, aby to mohl dělat pak musel vést kompletní infrastrukturu své báze/bází a být dostatečně efektivní ve svých rozhodnutích. Nedilnou částí byla ekonomika, kde člověk musel pracovat se státy, kterého hodnotily a které mu dávali nějaké příspěvky, které ovšem hodně dlouho ze začátku byli spíše naštvaní a jejich příspěvky nestačily ani na zaplacení vědců. V tomto ohledu základny bylo strategické uvažování zásadní pro celou hru. Ale i na to měl zásadní vliv úspěch přímo v samotných bojích. Prostě zde byla úžasná provázanost, kde jedno přímo a silně ovlivňovalo druhé. Také zde nefungovalo a neplatilo, že si hráč udělal obrovskou armádu a pak všechno strategicky rozsekal na kusy, jako tomu bývá ve většině jiných strategiích. Mnohem cennější byl jeden dobře vycvičený voják, než 5 zelenáčů.

Realtimové strategie jsou ale prostě trochu o něčem jiném, většinou jsou výrazně jednoduší, není dáván takový požadavek na zvládnutí ekonomiky a strategie a obecně stačí jen prostě těžit nějakou surovinu a již se neohlížet na následky. Na druhou stranu jsou více akční, než myšlenkové.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 11:22 am 
Okrádač mrtvol
Okrádač mrtvol

Registrován: ned říj 31, 2010 3:40 pm
Příspěvky: 208
podle mě to bylo po obsahové stránce prakticky přesná kopie. Tedy veškerý technologický výzkum byl stejný, jako v jedničce. Hra se odehrávala pod vodou, proto byly některé mise ve "vyblitých" barvách. Co ale především, výrazně se zvedla obtížnost, to byl hlavní rozdíl mezi těmi hrami. Zatímco jednička byla primitvní, dvojka byla prostě těžká. Už jen první výskyt krabů (takových těch žlutých potvor) byl šok. Člověk do nich mohl střílet prakticky vším, a nic. Na druhou stranu stačilo mít elektrický obušek, nebo vrtačku a dostat se až k němu, což byla jedna z mála možností, jak jej zabít rychle.

Co se týče velkých misí, tak právě to bylo ono ztížení. Mě osobně to bavilo, prohledávat a zkoumat je. Rozmisťovat vojáky tak, abych nic nevynechal a aby se prostě nemohlo stát, že někde někoho zapomenu a pak jej budu zoufale hledat. Cizácké báze a jejich dobývání byl pak naprostý vrchol a člověk si opravdu vážil toho, když některou bázi dobyl. Já v tu dobu měl jedničku už odehrátou hodněkrát a všemi možnými způsoby a byl jsem zvyklý na její malou obtížnost. Zde to bylo ale zase úplně o něčem jiném a byla to prostě zase výzva. UFO: Extraterrestrials se pak z určitého úhlu pohledu dá chápat jako pokračování, tedy skutečný třetí díl v pravém slova smyslu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 12:59 pm 
Špína z Pustiny
Špína z Pustiny
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 25, 2010 4:51 pm
Příspěvky: 51
Justy píše:
KOCOUR píše:
Jo a zoufale toužím abys mě poučil. ::lol A ta hláška s těma ramenama je taková naše lokální metafora, a znamená něco jako: "ty si asi hodně věříš co?"

Než začneš něco tvrdit, je dobré být připravený na to, že by ti někdo to tvrzení mohl taky vyvrátit.
Samozřejmě chápu, že někdo může mít problémy to akceptovat. Většinou jsou to ale malé děti.


No moje tvrzení, že tactics neni strategie, zatim nikdo nevivrátil, naopak ze zdejších příspěvků vyplývá, že strategie je cosi komplexního a složitého, a je třeba v ní počítat se změnami situace atd. (s tím plně souhlasím) Kdežto Tactics Je zaměřen spíše na řešení jednotlivých misí (okamžitých situací) a to téměř vždy bojem. Ergo tactics neni strategie, ale taktická hra, a jelikož obsahuje spoustu rpg prvků, je to potom taktické rpg.

Tvoje odpověď: "ty jsi takové herní miminko" Mě prostě jak se u nás říká "rozštípala" ("rozesmála" v řeči tvého kmene).
Podle toho jsem taky reagoval, a "protlemil tě" (vysmál se ti). V tom zatím pokračujeme: ty se mě pokusíš urazit,(řekneš že sem Omezenej, nabo infantilní) a já tě zase "protlemim". No A to je nuda, takže tentokrát sem tě neprotlemil, místo toho jsem trošičku zrekapituloval. Uvidíme kam se dostanem.

_________________
Zbraň není argument, kdo jí vládne, argumenty nepotřebuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 1:09 pm 
Okrádač mrtvol
Okrádač mrtvol

Registrován: ned říj 31, 2010 3:40 pm
Příspěvky: 208
to je zas ale dabata o tom, co je a co není RPG, co je a co není strategie atd. tactics je prostě tahová taktická strategie. Je zde dán vyšší důraz na boj a taktiku v něm, než na rozvoj vesnice a budov. Místo zvyšování jednotek a jejich zlepšováním pomocí stavění jiných budov, zde probíhá zlepšování vojáků pomocí RPG prvků. To ale ze hry nedělá RPG hru. (i když, když tak přemýšlím nad dnešními hrami, které mají označení RPG, pak ano, dá se asi říct, že i to je RPG, ale ne prostě z mého pohledu). Přece jen je třeba chápat, že RPG hra je o něčem jiném, než jen o boji a rozvoji vojáků. Tvrdit pak, že je to taktické RPG je podle mě nesmysl (to je fallout1 a fallout2). Tvrzení, že je to taktická strategie, je rozumnější a reálnější. Jelikož to obsahem má strategii blíže, svým pojetím a zpracováním. Pouze jsou některé systémy nahrazeny jinými a některé věci úplně vynechány.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 6:02 pm 
Ozářený
Ozářený
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 5:14 pm
Příspěvky: 439
Bydliště: Goodsprings/Brno
Justy, klidek, volovi nevysvetlis, ze je vul a zrovna tak Kocourovi nevysvetlis, ze je Fallout Tactic stategie. Nechej ho, nema cenu se s nim dohadovat. On tahove strategie nezna, pro nej pojem strategie je pouze RTS. Ja jediny RTS hrala Dunu2 a Settlers2, jinak jsem spis na ty turnbased :-D. Na Ufach jem ujizdela pekne dlouho a JA1 jsem milovala, protoze na mne Dolvich mluvil rusky a mel dokonce i titulky v azbuce, takze to byla prvni hra, kterou jsem nehrala se slovnikem na kline, protoze diky Dolvichovi jsem tomu rozumnela :-D. A to nemluvim o dvojce, ta byla bozi - jsem chodila prevazne na nocni mise a na strechu. :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 7:39 pm 
Brahmínožrout
Brahmínožrout
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 20, 2010 6:59 pm
Příspěvky: 1592
Bydliště: Záhorská nížina
..Erino, potom určite vyskúšaj Armageddon Empires.
Je to čistokrvná, ťahová stratégia s postapo tématikou, dokonca sa tam objavujú referencie na Fallouta.
Demo je voľne dostupné, ale nezabudni preštudovať manuál, ak túto hru nepoznáš. Pravidlá sú netradičné, komplexné a výborne spracované.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 8:07 pm 
FEV pozitivní!
FEV pozitivní!

Registrován: ned dub 11, 2010 6:39 pm
Příspěvky: 1273
Taky záleží jak to kdo hraje, že jo....Pokud někdo po FNV běhá a střílí po všem co se hne ( ::ble ), tak určitě to má blíž k tuctové střílečce :-)
podobně je na tom Fallout: tactics.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Obecná plkárna
PříspěvekNapsal: čtv pro 02, 2010 9:11 pm 
Zelenáč
Zelenáč

Registrován: stř říj 27, 2010 7:29 am
Příspěvky: 81
Justy píše:
On není vůl, jen si bude za tou kravinou klidně stát, dokud z něj nezbude ohořelá kostra, a klidně i potom. :-)
Co se týče JA 2, tak dokud jsi nehrála 1.13 v poslední verzi, neznáš ani desetinu z toho potenciálu.
Sakra, tam pak jakýkoli příběh ustupuje do pozadí a člověk si užívá ty obrovské možnosti. Našel jsem
tam zbraně, kde jsem si do té doby byl jistý, že o nich ví tak dvě stovky lidí na celém světě. ::lol


JA 2 1.13 s Lot of weapons zapnutou moznosti je naprosta herni nirvana. Byt tam jeste pruraznost materialu, tak to jsou takticke orgie.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Copyright © 2009 Forum Vaultu šílené brahmíny